2026-08-16, 20:03
Medlem
Undrar om någon testat elekrolytpulver som bot mot baksmälla och om det fungerar?

Vet inte om tråden borde ligga i kost tilskottsdelen men eftersom den handlar om baksmälla la jag den här
Citera
2026-08-16, 20:08
Avslutad
Finns absolut inget direkt botemedel mot bakfylla,

Men elektrolytpulver med rikligt med vatten och en köttbuljong till det lindrar en del

Men Resten får du vila bort
Citera
2026-08-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Undrar om någon testat elekrolytpulver som bot mot baksmälla och om det fungerar?

Vet inte om tråden borde ligga i kost tilskottsdelen men eftersom den handlar om baksmälla la jag den här
Detta ska tydligen fungera, har inte provat själv med KFB kan väl inte ha fel.
Antipokhmelin
Citera
2026-08-16, 20:18
Medlem
Citat:

Allt som gör att du får i dig vätska är väl bra, men drick det innan du lägger dig så är det ju lite större chans
Citera
2026-08-16, 20:24
Medlem
Citat:

Att gradvis gå över på vatten, eller alkoholfri öl/drinkar efter 24 är väl en bra idé. Vill man ha en börs med alkohol så kan man lika gärna köpa en 3,5a som en starköl.

Sen en sen kebabtallrik på det, så kroppen har energi tills du vaknar.
Det kommer man långt på.

Elektrolyter funkar säker för att hjälpa till det oxå.
Citera
2026-08-16, 20:30
Medlem
Sqrbankens avatar
När baksmällan väl är ett faktum vet jag inte, men skrev i en liknande tråd häromveckan att jag under lite böta kvällar denna sommaren började ta en resorb före läggdags. Svårt minnas när man är berusad men oj va mycket bättre jag mår dagen efter 👍
Citera
2026-08-16, 21:47
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Vätska och god saltbalans (det som idag på marknadsföringssvenska kallas elektrolyter) plus rejält med fet mat och protein funkar mot baksmälla. Det har man alltid vetat. Märklig trådstart...
Citera
2026-08-16, 22:07
Avstängd
vätskeersättning tex resorb som innehåller en del elektrolyter hjälper en del man ska ta en innan man börjar dricka och en innan man går och lägger sig.

Det tar inte bort allt men mycket av det dåliga måendet beror ju på vptskebrist och där hjälper vätskeersättning/resorb en del faktiskt
Citera
2026-08-16, 23:02
Avslutad
Beror på hur man ser det, men ur ett perspektiv har du helt rätt min vän
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Sprit fixar en bakfylla ju.
Citera
2026-08-17, 00:57
Medlem
2 glas saltvatten (riktigt med salt, i ljummet vatten) sen bara halsa dessa 2 glas innan läggdags (inte gott, men du återställer kroppens saltbalans == winning dagen efter , som ny &#128591
Citera
2026-08-17, 08:50
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
vätskeersättning tex resorb som innehåller en del elektrolyter hjälper en del man ska ta en innan man börjar dricka och en innan man går och lägger sig.

Det tar inte bort allt men mycket av det dåliga måendet beror ju på vptskebrist och där hjälper vätskeersättning/resorb en del faktiskt

Seltin är 4000 gånger billigare än Resorb , gott o lägga på rikligt på tomatskivor o slurpa i sig 1 liter vatten o ha en liter på nattduksbordet.
Citera
2026-08-17, 09:08
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Eh brustablett apotekets vätskeersättning upplöst i 8 cl vodka botar det mesta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in