2026-08-18, 06:23
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Hela artikeln finns på https://archive.fo/ men på grund av 1.02 tänker jag inte fixa direktlänk.

Citat:

Här har vi ju ord mot ord, men får man tro artikeln så är mannen inte trovärdig.

Sen kan vi läsa detta:

Det tycker jag är lite alarmerande. Jag och min partner gör saker med varandra i sömnen ibland. Att vakna av en avsugning är ju inte fel direkt. Känns helt sjukt att en sådan sak ska kunna rubriceras som våldtäkt även om båda är med på det hela.

Fast att vakna av en avsugning som båda är med på är ingen fara.
Citera
2026-08-18, 08:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja lagen kräver det - men om personen som är passiv är villig och gillar det som sker så lär den ju inte anmäla - och då lägger sig inte lagen i.
Det är den som utsätts som avgör.

Din sista mening talar ganska tydligt om hur du och flera andra ser på vad en "våldtäkt" är nuförtiden.
Nu syftar jag inte så mycket på just detta fall som den här tråden handlar om utan andra som diskuterats och diskussionen i tråden om samtyckeslagen.
Citera
2026-08-18, 08:23
Avslutad
Citat:
Ja lagen kräver det - men om personen som är passiv är villig och gillar det som sker så lär den ju inte anmäla - och då lägger sig inte lagen i.

Fast det är ju inte möjligt att veta. Passiv är motsatsen mot aktiv och lagen kräver den aktivia handlingen att uttrycka frivillighet. Många situationer blir svåra eller omöjliga pga lagen, även om det vore frivilligt från båda parter. Välkommen in i samtyckeslagstråden att fortsätta diskussionen där kanske.

Sex med sovande skulle kunna vara frivilligt. Enligt lagen blir det ju inte det. Men i aktuella fallet är BDSM inslaget något som sticker ut. Att köra förnedringssex på en sovande person är upplagt att gå åt helvete.
Citera
2026-08-18, 08:45
Avstängd
Johan201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hade någon haft sex med mig när jag sov hade jag köpt en råttfälla. Sen hade den fått smälla igen på mannens kuk när han ligger och sover.

Låter som ett trevligt samlag. Vissa män går igång på smärta
Citera
2026-08-18, 10:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Din sista mening talar ganska tydligt om hur du och flera andra ser på vad en "våldtäkt" är nuförtiden.
Nu syftar jag inte så mycket på just detta fall som den här tråden handlar om utan andra som diskuterats och diskussionen i tråden om samtyckeslagen.
Nu för tiden???
Jag anser att om någon tränger sig på utan samtycke är det våldtäkt. Jag har aldrig ansett att det föreligger någon rättighet att krypa på när den andra sover .. så "nu för tiden"?
Citera
2026-08-18, 10:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu för tiden???
Jag anser att om någon tränger sig på utan samtycke är det våldtäkt. Jag har aldrig ansett att det föreligger någon rättighet att krypa på när den andra sover .. så "nu för tiden"?

Jag skrev ju att min kommentar inte hade med det aktuella fallet att göra men du kunde inte låta bli ändå. Typisk dig.

Så här skrev du. Och det jag pekade på var din sista mening. Enligt din syn är det en våldtäkt så fort någon säger att det är en våldtäkt.

Citat:
Citera
2026-08-18, 11:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag skrev ju att min kommentar inte hade med det aktuella fallet att göra men du kunde inte låta bli ändå. Typisk dig.

Så här skrev du. Och det jag pekade på var din sista mening. Enligt din syn är det en våldtäkt så fort någon säger att det är en våldtäkt.
Enligt min uppfattning så om du utnyttjar någon som sover - och därmed inte kan ge samtycke - så är det våldtäkt om personen som utsätts anser att det är våldtäkt.
Citera
2026-08-18, 11:38
Medlem
Oh-be-wans avatar
Han dömdes nästan lika hårt för frivilligt sex, som blatten som lustmördade den äldre svennekvinnan i Landskrona 2010.

Svenskar och deras rättsväsende. LOL.
Citera
2026-08-18, 12:22
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Han dömdes nästan lika hårt för frivilligt sex, som blatten som lustmördade den äldre svennekvinnan i Landskrona 2010.

Svenskar och deras rättsväsende. LOL.
Så vem är den dömde?
Citera
2026-08-18, 12:23
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
Så vem är den dömde?
Ingen aning, tycker det är osmakligt att diskutera det i detta fall där inget brott begåtts.
Citera
2026-08-18, 12:26
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hur kom det fram då?

Är lite eggande, prova nån gång.
Du tänder på våldtäkt ditt äckliga svin. Och uppmuntrar andra till det.
Citera
2026-08-18, 13:47
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Kan jo være villig og gilla og så anmelde siden av en eller grunn, typ hevn for noe annet eller noe. Uansett, best å bare ikke gjøre det her hvis ikke du kjenner personen ekstremt godt og over lang tid. Trist for alle damene som liker det her, men det får de bare leve med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in