2026-08-16, 18:43
Medlem
https://www.sydsvenskan.se/malmo/en-av-poliserna-slog-mig-i-ansiktet/
Citat:
Asal Karimis pojkvän blev knivskuren. Hon rusade till hans hjälp. När polisen anlände blev hon nedbrottad, belagd med handfängsel och slagen i ansiktet.

– De borde visa lite empati istället, säger hon.
Vad fasen sysslar polisen med? Håller Sverige på att bli som USA?
Citera
2026-08-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67

Det är oftast ett visst klientel som blir poliser som vill ha auktoritet. Tyvärr få poliser som är bra. De borde utöka mentaltesterna och ha fler organ som övervakar deras agerande.
Citera
2026-08-16, 18:52
Medlem
Citat:

Vi får hoppas att Sverige blir lite mer som USA när det kommer till poliser som uppenbart missbrukar sin ställning och kommer undan med vilken skit de än ställer till med. Törs nästan garantera att SU inte ens kommer inleda någon förundersökning kring det inträffade då ingen dog.

Kan tycka att man inte ska bli polis när man hela tiden tycks vara rädd för att stöta på kriminella. Samma ursäkt varje gång. Eric Torell trodde de väl var en fullständigt livsfarlig galning som knapprat anabola steroider hela sitt liv innan de så modigt mördade honom med 41 skott eller vad det nu var.

200 sekunder – Polisskolan
Citera
2026-08-16, 19:05
Medlem
halaltarzans avatar
Hon lyssnade väl inte när polisen ville att hon skulle lugna ner sig och hålla sig i bakgrunden?

Edit.

Citat:
– Jag var i chock och helt hysterisk, säger hon.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-16 kl. 19:19.
Citera
2026-08-16, 19:06
Medlem
ja som andra sagt det behövs verkliga tillsynsorgan med lite tänder inte som löjliga JO som i värsta fall publicerar en bögig PDF fil på sin hemsida där dom säger nåt i stil med; ajjabajja den lagen får ni ju inte bryta mot!

Det borde vara krav för alla poliser i tjänst att deras kroppskameror är på konstant medan dom är i tjänst så dom inte kan komma undan med tveksamt eller rätt ut sagt illegalt agerande så lätt som dom kan idag.
Citera
2026-08-16, 19:15
Medlem
Svindlarskallens avatar
Citat:

Gissningsvis trodde polisen att det var hon som högg mannen och ville få bort henne.
Klenare poliser brukar vara snabbare med batong och pistol istället för att förlita sig på sin styrka.
Citera
2026-08-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
ja som andra sagt det behövs verkliga tillsynsorgan med lite tänder inte som löjliga JO som i värsta fall publicerar en bögig PDF fil på sin hemsida där dom säger nåt i stil med; ajjabajja den lagen får ni ju inte bryta mot!

Det borde vara krav för alla poliser i tjänst att deras kroppskameror är på konstant medan dom är i tjänst så dom inte kan komma undan med tveksamt eller rätt ut sagt illegalt agerande så lätt som dom kan idag.

Ja, JO kan helt läggas ner. Vore intressant att veta vad den myndigheten kostar samhället årligen. Saken är att det krävs så pass allvarliga misstag från myndigheters sida att Särskilda utredningar borde räcka. En PDF som säger att en myndighet/tjänsteman brutit mot lagen betyder ju inte ett skit.

Nu var det väl visserligen ett fall för typ ett halvår sedan då JO åtalade en åklagare som bestämde sig för att häkta en man helt utan grund men det är unikt.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Hon lyssnade väl inte när polisen ville att hon skulle lugna ner sig och hålla sig i bakgrunden?
Citat:
Ursprungligen postat av Svindlarskallen
Gissningsvis trodde polisen att det var hon som högg mannen och ville få bort henne.
Klenare poliser brukar vara snabbare med batong och pistol istället för att förlita sig på sin styrka.

Typ som Eric Torell?

Fan vad jag hatar människor som ska försvar grisar in i det sista trots att det inte är någon hemlighet vilket jävla slödder som tas in på utbildningen sedan årtionden tillbaka.

Ska bli intressant att se hur "högern" ställer sig till polisen i framtiden nu när deras stjärtgossar till "journalister" plötsligt börjat utsättas.
Citera
2026-08-16, 19:28
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Om hon rusar mot polisen, oavsett situation, så är det inte så konstigt att de agerar på ett sådant vis, fram till att de kan fått avklart vem hon är.
Citera
2026-08-16, 19:30
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Fan vad jag hatar människor som ska försvar grisar in i det sista trots att det inte är någon hemlighet vilket jävla slödder som tas in på utbildningen sedan årtionden tillbaka.

Ska bli intressant att se hur "högern" ställer sig till polisen i framtiden nu när deras stjärtgossar till "journalister" plötsligt börjat utsättas.

Bara antar att du jobbat i någon form av yrke där du har som uppgift att hålla ordning, och därför måste jag bara fråga hur du brukar hantera hysteriska brudar som i princip inte är kontaktbara?
Citera
2026-08-16, 19:37
Medlem
Citat:
Bara antar att du jobbat i någon form av yrke där du har som uppgift att hålla ordning, och därför måste jag bara fråga hur du brukar hantera hysteriska brudar som i princip inte är kontaktbara?

Problemet med poliser är att de allt som oftast skapar oordning. Har sett och varit med om allt för mycket för att ha minsta respekt kvar får dessa fullständiga galningar.

Kan tillägga att jag har vänner som arbetar och som arbetat som poliser så jag har hyfsad insyn.

Vad säger du om inslaget från 200 sekunder som jag länkade till? Ljuger de medverkande poliserna i det inslaget?

Citat:
...därför måste jag bara fråga hur du brukar hantera hysteriska brudar som i princip inte är kontaktbara?

Jag försöker hålla mig undan så jag slipper bli spöad av poliser. Sen hoppas jag det går bra för "bruden"...
Senast redigerad av Mechila 2026-08-16 kl. 19:40.
Citera
2026-08-16, 19:45
Medlem
Europes avatar
Precis som många gånger tidigare, så får jag ge det tråkiga svaret att det är ju omöjligt för mig att bedöma händelsen, då jag inte har tagit del av den på något sätt.

Jag är dock nyfiken på varför han blev knivad. Gärningsman? Motiv? Finns det någon koppling mellan GM och BO?
Citera
2026-08-16, 19:48
Medlem
Säger polisen backa, så backar du direkt. Går du istället till anfall, vad tror du händer då?

Citat:
– Jag var i chock och helt hysterisk, säger hon.

Hur ska polisen kunna veta vem som är vad när de bara gapar och skriker?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in