2026-08-16, 15:42
Medlem
KaptenDilberts avatar
här är artikeln:

https://www.dn.se/varlden/nathan-shachar-darfor-kan-inte-mellanosterns-starkaste-forsvar-flytta-pa-50-extremister/

"därför vill inte världens starkaste armé flytta på 50 extremister"
är en korrekt framing / berättande om vilken vördnad sionisterna har för sina massmördare och egna terrorister, t ex Baruch Goldstein (som Ben Gvir är uttalad fan av) och de som sprängde brittiska soldater / bombade sönder USS Liberty.

och det här kan man t ex som tvtittare inte riktigt ana när någon IDFrepresentant i MSNBC eller FOX eller CNN säger att han beklagar med ord när han i skäl och hjärta och gärning egentligen hyllar våldet.

folk är på riktigt rädda för Mossad och med goda skäl.

Det som påverkar i Sverige direkt är förstås inte bosättarvåldet direkt, utan det våld journalister tvingas göra på sin egen journalistiska heder, sitt intellekt, sin ärlighet och sitt sökande efter sanningen bland källorna.

Det kostar att utmana sionisterna, men det kostar också ett inre pris att känna att man ljuger för att täcka upp för dem.

jag tror IDF kan flytta på 50 vad som helst.
50 bosättare
50 elefanter
50 tanks
50 godzillaz

men de (IDF) vill inte.

vad tror du?
Citera
2026-08-16, 16:02
Medlem
Självklart kan de göra sig av med de Israeliska terroristcellerna som gör livet till ett helvete för befolkningen i Västbanken men det vill de inte eftersom målet är att etniskt rensa- och ta över området.
Citera
2026-08-16, 16:09
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Varför skulle dom göra det är en bättre fråga. Ingen gillar palestinier i Israel.
Citera
2026-08-16, 16:19
Medlem
Balisers avatar
En permanent konflikt gör att båda sidor blir mer extrema med tiden. Vilket är tråkigt. Men varför ska vi egentligen bry oss? Det är inte vår konflikt. Annat än när den spiller över på hemmaplan. Men då är det en polisiär fråga som Jan Guillou skulle ha sagt.
Citera
2026-08-16, 16:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Självklart kan de göra sig av med de Israeliska terroristcellerna som gör livet till ett helvete för befolkningen i Västbanken men det vill de inte eftersom målet är att etniskt rensa- och ta över området.
IDF och Mossad är fullt upptagna med att lokalisera och eliminera alla som hade med terroristattentatet att göra. Dessa gömmer sig nu bland civila palestinier många har försökt byta identitet. Vissa gömmer sig i grannländer som Libanon. Det är prio ett av avliva precis varenda en av dem.
Citera
2026-08-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
IDF och Mossad är fullt upptagna med att lokalisera och eliminera alla som hade med terroristattentatet att göra. Dessa gömmer sig nu bland civila palestinier många har försökt byta identitet. Vissa gömmer sig i grannländer som Libanon. Det är prio ett av avliva precis varenda en av dem.

IDF verkar kunna göra mycket annat samtidigt. De har haft tid till att avrätta fler än 20 tusen barn, spränga kyrkor och slå sönder Jesus-statyer med slägga så om de hade velat hade de nog kunnat arrestera några Israeliska terrorister också.
Citera
2026-08-16, 16:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
IDF verkar kunna göra mycket annat samtidigt. De har haft tid till att avrätta fler än 20 tusen barn, spränga kyrkor och slå sönder Jesus-statyer med slägga så om de hade velat hade de nog kunnat arrestera några Israeliska terrorister också.
Det går åt civila i krig och det här är ett krig mot terrorister som gömmer sig bland civila, då dör civila. Kommer inte att sluta förrän siste man av terroristerna är död. Visst kan jag tycka det är onödigt att döda 50 civila för en terrorist gömmer sig bland dem, men israeler tycker inte det är onödigt.
Det kommer fortsätta tills alla terrorister är döda, tro mig.

Enligt mina beräkningar är det färre än 500 av terroristerna som hade direkt med attentatet som är vid liv i dag.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-08-16 kl. 16:45.
Citera
2026-08-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Det går åt civila i krig och det här är ett krig mot terrorister som gömmer sig bland civila, då dör civila. Kommer inte att sluta förrän siste man av terroristerna är död. Visst kan jag tycka det är onödigt att döda 50 civila för en terrorist gömmer sig bland dem, men israeler tycker inte det är onödigt.
Det kommer fortsätta tills alla terrorister är döda, tro mig.

Enligt mina beräkningar är det färre än 500 av terroristerna som hade direkt med attentatet som är vid liv i dag.

Nä precis. Israelerna tycker det är en bonus om fler stryker med.
Citera
2026-08-16, 16:54
Medlem
Mechilas avatar
Citat:

Precis, och man ska inte glömma det stöd de får från USA. Börjar se lite sisådär ut nu när det börjat sippra ut bilder på amerikaner som deltar i strider i Gaza. Sen är det väl Uganda som börjat sända soldater att agera i Israels tjänst?
Citera
2026-08-16, 18:43
Medlem
Vistt är det så. IDF vill inte. De kliver kanske in om det blir riktigt riktigt illa med våld från bosättare. Men då för att det kan bli dålig pr om det inte gör något.
Citera
2026-08-16, 18:58
Medlem
Hahaha, sånt jävla gnäll bland judehatarna.

Det är israelisk polis som har det primära ansvaret att utreda brott och gripa israeliska medborgare i området. Israeliska medborgare i Judea and Samaria lyder nämligen under israelisk lag. Det är araberna som lyder under israelisk militärlagstiftning.

Polisen kan inte vara överallt och därför är det ofta värnpliktiga soldater som råkar befinna sig i närheten när araberna provocerar judar i Judea and Samaria. Värnpliktiga soldater är inte utbildade poliser och man kan då inte ställa krav på att dessa skall uppträda som utbildade poliser, vilket de inte är.

Sen har det föreslagits att israelisk polis skall överta alla ordningshållande uppgifter från IDF i Judea and Samaria, men jag kan bara tänka mig vilket hysteriskt gråtskrikande vi hade fått stå ut med då i form av 38 nya judehatartrådar om dan på Flashback. För om man inför civilt styre för alla i Judea and Samaria skulle de psykiatriska hysteriska patienterna på Flashback hävda att det är fråga om en annektering av området.

För ni förstår (förmodligen inte)... att militären står i centrum i sådana här situationer just eftersom området inte är annekterat. Men om ni psykiatriska patienter klagar på att värnpliktiga soldater inte är lika duktiga på arabkontroll som utbildad polis, ja då går jag med på att vi inför civilt styre i Israels nya provins.
Citera
2026-08-16, 19:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
här är artikeln:

https://www.dn.se/varlden/nathan-shachar-darfor-kan-inte-mellanosterns-starkaste-forsvar-flytta-pa-50-extremister/

"därför vill inte världens starkaste armé flytta på 50 extremister"
är en korrekt framing / berättande om vilken vördnad sionisterna har för sina massmördare och egna terrorister, t ex Baruch Goldstein (som Ben Gvir är uttalad fan av) och de som sprängde brittiska soldater / bombade sönder USS Liberty.

och det här kan man t ex som tvtittare inte riktigt ana när någon IDFrepresentant i MSNBC eller FOX eller CNN säger att han beklagar med ord när han i skäl och hjärta och gärning egentligen hyllar våldet.

folk är på riktigt rädda för Mossad och med goda skäl.

Det som påverkar i Sverige direkt är förstås inte bosättarvåldet direkt, utan det våld journalister tvingas göra på sin egen journalistiska heder, sitt intellekt, sin ärlighet och sitt sökande efter sanningen bland källorna.

Det kostar att utmana sionisterna, men det kostar också ett inre pris att känna att man ljuger för att täcka upp för dem.

jag tror IDF kan flytta på 50 vad som helst.
50 bosättare
50 elefanter
50 tanks
50 godzillaz

men de (IDF) vill inte.

vad tror du?

Varför ska de flytta på dem, judar har givetvis rätt att bosätta sig varhelst de önskar i sitt hemland?

deras grannar får ju anpassa sig, precis som när zigenrna bygger ruckel i våra soksdungar och parkeringsplatser, och får anpassa sig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in