2026-08-16, 08:12
Avslutad
Det här tycker jag är en intressant undran. Jag hade varit mer för rösta S om du inte hade MP och V i kulisserna. Eftersom jag anser Hellde’n och Dagostar är dom två farligaste politikerna just nu gör Sveriges framtid. Den uppenbara tanken är ju då att rösta Tidö men osäker om parti. Är ni fler som har samma tanke. Att man mer röstar för man räds hur en S,MP och V regering ser ut. Det sista är väl att C och KD svävar mot S lite grann. Jag har dock väldigt svårt med avskaffad karensdag som ju C lite går ifrån att inte godkänna. Dessutom tycker jag Tidö är på rätt väg gällande brottslighet och invandring. Man har speedat på som bara den på slutet för att visa en skillnad mot vänsterblocket. Men som sagt det viktiga för mig är att hindra MP och V inflytande.
Citera
2026-08-16, 08:20
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Det här tycker jag är en intressant undran. Jag hade varit mer för rösta S om du inte hade MP och V i kulisserna. Eftersom jag anser Hellde’n och Dagostar är dom två farligaste politikerna just nu gör Sveriges framtid. Den uppenbara tanken är ju då att rösta Tidö men osäker om parti. Är ni fler som har samma tanke. Att man mer röstar för man räds hur en S,MP och V regering ser ut. Det sista är väl att C och KD svävar mot S lite grann. Jag har dock väldigt svårt med avskaffad karensdag som ju C lite går ifrån att inte godkänna. Dessutom tycker jag Tidö är på rätt väg gällande brottslighet och invandring. Man har speedat på som bara den på slutet för att visa en skillnad mot vänsterblocket. Men som sagt det viktiga för mig är att hindra MP och V inflytande.

Om V och MP får makt då är det över för oss företagare och hedliga arbetare. Bara inse att det så bara finns plats för invandrare och såna som Greta. Usch
Citera
2026-08-16, 08:22
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Det här tycker jag är en intressant undran. Jag hade varit mer för rösta S om du inte hade MP och V i kulisserna. Eftersom jag anser Hellde’n och Dagostar är dom två farligaste politikerna just nu gör Sveriges framtid.

Men som sagt det viktiga för mig är att hindra MP och V inflytande.

Varför är dom enligt dig de två farligaste politikerna?

Farliga hurdå?

Du pratar om framtiden. MP vill jobba för att miljöförstöring och klimat inte dödar framtidens människor, men tex moderaterna skiter i detta utan istället fokuserar på att rika onda giriga miljardärer ska kunna förstöra miljön ännu mer för att därigenom öka sina vinster (tex genom att anlägga datacenters eller gruvor som förgiftar vattnet vi dricker).

Vänstern vill höja skatterna främst på de rikaste som har mest pengar, för att för dessa pengar bygga en större välfärd som ger oss alla bättre vård, skola, och andra nyttigheter. Det är "farligt" för de få höginkomsttagarna, men inte farligt alls för 95% av folket.
Citera
2026-08-16, 08:22
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Det här tycker jag är en intressant undran. Jag hade varit mer för rösta S om du inte hade MP och V i kulisserna. Eftersom jag anser Hellde’n och Dagostar är dom två farligaste politikerna just nu gör Sveriges framtid. Men som sagt det viktiga för mig är att hindra MP och V inflytande.

Helt rätt tänkt.
Citera
2026-08-16, 08:27
Avslutad
Varför jag tycker de är de farligaste politikerna? Hellde’n ,anser jag, skulle utan tvekan låta Sverige ha 20% arbetslöshet om det är priset för väldigt låga utsläpp. Han lever i någon slags klimatbubbla och sk-ter i alla andra politiska frågor. Dagostar har tillåtit sitt parti starkt influeras av de med teroristisk syn och är så starkt influerad med Palestina, inte Sverige, som en av sina viktigaste frågor.
Citera
2026-08-16, 08:31
Avstängd
Citat:

Skulle förstå det 2015, när MP ville ha massiva vindkraftsparker över allt, men Daniel Helldén är ingen extremist alls och nu kan det vara MP som är MOT vindkraften på vissa ställen. Nu är det C, KD och SD som verkar hysteriska och kan få för sig att rulla ut datacenter och konstiga fabriker och gruvor som ingen vill ha. Tandtrollet obehaglar sig och är emot allt, det är nästan komiskt att se.
Citera
2026-08-16, 08:31
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma

men tex moderaterna skiter i detta utan istället fokuserar på att rika onda giriga miljardärer ska kunna förstöra miljön ännu mer för att därigenom öka sina vinster (tex genom att anlägga datacenters eller gruvor som förgiftar vattnet vi dricker).

Herrigud gamla mamma, läser du inte partiprogram, till exempel skriver Moderaterna:
"Sverige ska vara ett föredöme i den globala klimatomställningen
Sverige ska nå nettonollutsläpp senast år 2045 – samtidigt som vi hjälper andra länder att minska sina utsläpp.
Klimatsatsningar ska göras där vi får ner utsläppen mest för varje spenderad krona.
Sverige står för cirka 0,1 procent av de globala utsläppen. Kina släpper ut mer koldioxid än EU och USA tillsammans. Genom ökad klimatsmart export kan vi tränga undan större utsläpp i andra länder."
Citera
2026-08-16, 08:40
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:

S är så mycket större än sina samarbetspartier, vilket gör att de kommer köra över dem i vanlig ordning. Störst går först i förhandlingar, så räkna med att sossarna får igenom 70% av sin politik.

På Tidö-sidan är situationen annorlunda, eftersom det auktoritära extremistpartiet är STÖRST i den koalitionen och alltså kommer vara den dominerande kraften. Det borde avskräcka varenda demokratiskt sinnad väljare från att ens överväga en röst på den sidan.
Citera
2026-08-16, 08:50
Medlem
buddy99s avatar
Var ju vad som skedde förra valet för att bryta agendan som rådde, nu har väljarna insett värdet av att facken styr,den svenska modellen.
Citera
2026-08-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
S är så mycket större än sina samarbetspartier, vilket gör att de kommer köra över dem i vanlig ordning. Störst går först i förhandlingar, så räkna med att sossarna får igenom 70% av sin politik.

På Tidö-sidan är situationen annorlunda, eftersom det auktoritära extremistpartiet är STÖRST i den koalitionen och alltså kommer vara den dominerande kraften. Det borde avskräcka varenda demokratiskt sinnad väljare från att ens överväga en röst på den sidan.
Räcker med kvarvarande 30% då dessa kommer vara V och MP:s huvudfrågor för inte hamna i, håller inte vallöften.
Citera
2026-08-16, 08:56
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Räcker med kvarvarande 30% då dessa kommer vara V och MP:S huvudfrågor för inte hamna i "löftesbrott".

Småpartierna brukar få kämpa för att få igenom några mindre reformer och ta åt sig äran för dem. Men sossarna blir helt klart den dominerande kraften i en sån konstellation.
Citera
2026-08-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Småpartierna brukar få kämpa för att få igenom några mindre reformer och ta åt sig äran för dem. Men sossarna blir helt klart den dominerande kraften i en sån konstellation.
Typ straffbeskatta kärnkraft så det blev olönsamt?
Vill minnas, endast MP på den presskonferens vilket betyder att det var deras vilja.
Senast redigerad av tjanska 2026-08-16 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in