2026-08-16, 07:54
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Enligt Aaron Clarey så ska den här artisten varit på besök i Sverige och haft någon form av uppträdande i sverige (AC). Originalvideon finns länkad.

Jag vet inte vem den här kvinnan är, men tydligen handlar det om att hata män och gråta tillsammans, samt att det har delats en video på en (annan?) kvinna som säger att kvinnor som har sex med män ska mördas.

Samtidigt som s.k. manliga incels beskrivs som ett jättestort hot mot samhället (trots att många av dem är nöjda med att bara kolla på porr) så verkar ingen etablerad journalist ens vilja tala om den här typen av sektmentalitet där en jättestor grupp incelkvinnor (?) samlas för att hata män tillsammans. Tydligen är det ett fåtal män som hänger på och blir behandlade som skit, mycket oklart vad som driver dem till det (de kanske är betalda skådespelare?).

En del av kommentarerna påstår att det handlar om ett kollektivt missbruk av SSRI och/eller andra droger.

Artister som har någon koppling till SD avbokas men det här flyger under radarn?
Vem är den här kvinnan som uppträder?
Är det samma kvinna som uppmanar till massmord? Om inte, har de någon koppling till varandra eller varför klipps den här massmordsuppmaningen in?
Varför uppmärksammas inte det här mer av traditionella medier?
2026-08-16, 08:06
Medlem
Gentss avatar
Handlar detta om Zara Larsson?
2026-08-16, 08:13
Medlem
Full-Retards avatar
Vad är definitionen av en "jättestor grupp incelkvinnor" i det här fallet? Kan tänka mig att det är exakt samma klientel som huserar i feministforumet här
2026-08-16, 08:14
Medlem
Mest troligt för att kvinnan alltid utmålas som offer.
Kvinnorna gråter då de är ledsna för att män är dumma.
Allt det du ser framför dig är alltså männens fel.
2026-08-16, 08:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Handlar detta om Zara Larsson?

Haha. Tänkte på detsamma. Måste vara Way Out West och Zara! Passar ju perfekt i TS beskrivning. De män som varit med där måste ju varit tofflor av sällan skådat slag.

Men antar att det rör sig om något annat.
2026-08-16, 08:39
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Mest troligt för att kvinnan alltid utmålas som offer.
Kvinnorna gråter då de är ledsna för att män är dumma.
Allt det du ser framför dig är alltså männens fel.
Jag var nyss och lyssnade på en artist som har fått mig att fundera en del på hennes texter.

Det handlade mycket om att hon skulle vara "fri". Ingen annan skall få trycka ner henne osv osv.

Jag funderade över om hon verkligen upplevt det så.
Det är ju inte precis svenska män hon beskriver.
Vi ger upp en del av oss själva, frivilligt för att få en relation eller familj.

Hennes sånger gav beskrevs mer som en sekt. Ja, det påminde om folks beskrivning av att suttit fast i någon frikyrka.
Även i de sammanhangen har jag funderat över deras "berättelse". Kristendomen är ändå ingen totalitär dogma.

Både artisten och dessa sektmedlemmar verkar leva med ett glapp till andra människor och livet.
Jag undrar hur vanligt det är.
2026-08-16, 08:52
Medlem
Kom igen nu...det var väl inte bara jag som fick obehagliga vibbar av den där sångerskan (skulle kunna poppa upp i en av mina mardrömmar ) Ser ut som nån svårt sjuk brud ifrån Mansons sekt
2026-08-16, 09:11
Moderator
Chantres avatar
Sofia Isella.

Spelade på Fryshuset i maj i år. Varit förband åt Taylor Swift.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Isella
2026-08-16, 09:33
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Det mest komiska är väl att det är de mest priviligierade kvinnorna i världshistorien som ägnar sin tid åt detta, deras liv är behagligare än vad drottningar levt historiskt. Ironiskt nog har män skapat de rikedomar och tekniska utveckling som gjort deras liv så bekväma att de har all tid i världen att slösa bort på detta.
2026-08-16, 10:31
Avstängd
Glödskals avatar
Nepo-Baby. Fick gå på Oscarsgalan som liten flicka, samt andra filmgalor. Hollywood har gjort henne knäpp i skallen.
2026-08-16, 12:42
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Det mest komiska är väl att det är de mest priviligierade kvinnorna i världshistorien som ägnar sin tid åt detta, deras liv är behagligare än vad drottningar levt historiskt. Ironiskt nog har män skapat de rikedomar och tekniska utveckling som gjort deras liv så bekväma att de har all tid i världen att slösa bort på detta.

Jo, det är ett återkommande tema. Som Meghan Markle med sitt budskap till alla flickor om att det inte spelar någon roll hur rik, känd, mäktig och privilegierad du är, du är ändå förtryckt. Rätt svårt att hitta några drottningar i världshistorien som har levt ett lika rikt och lyxigt liv, med samma nivå av trygghet och brist på förpliktelser.
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2026-08-16, 13:35
Moderator
Ej feminism

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här