2026-08-18, 22:20
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Dålig kvinnosyn är vad man ser här dagligen. Kvinnor avhumaniseras och kallas för parasiter, horor, intellektuellt nedsatta, luder, golddiggers, lata, kravmaskiner, med mycket mera.

Idéen som råder är att männen är övermänniskorna och kvinnorna är undermänniskorna och som sådana ska de inte ha några rättigheter, ingen autonomi, ingen rösträtt, inget att säga till om, ingen makt över sina egna liv eller livsval. De ska i princip suga kuk och föda ungar MEN bara med en man. Till syvende och sist handlar det om att alla dessa kvinnohatare vill ha fri tillgång till fitta utan att behöva anstränga sig det minsta, kvinnor ska vara beroende av dem precis som de är med hela sin miserabla karaktär.

Dålig kvinnosyn innebär att man ser kvinnan som den som ska uppfylla alla ens behov och önskemål utan att någonsin uttrycka en egen vilja eller önska något för sig själv.

Man ser helt enkelt inte kvinnor som människor.
Jag tror seriöst ingen man vill detta. Det låter helt bisarrt. Jag är inte rätt person att uttala mig men vad tycker ni andra män?

Kan inte kvinnor och män delas upp i två samhällen till exempel kvinnor får Göteborg och män får Stockholm eller motsatt? Då slipper männen anstränga sig och ni slipper suga kuk. Det är ju inget man kan ställa upp på gratis, om man inte är bög det vill säga.

Är det ett scenario som är i linje med den feministiska drömmen eller är planen att män ska underkasta sig kvinnor och lyda dem? Jag har svårt att greppa detta.
Citera
2026-08-19, 09:55
Medlem
Dålig kvinnosyn är när någon tar upp om att det är orättvist att kvinnor har det lättare att få en relation.
Även kvinnor med autism ska tydligen få det lättare än män med autism.
Att kvinnor ska ha det lättare ska inte handla om något berättigande eller att kvinnor äger sex. Det ska inte handla om något berättigande när kvinnor ställer vissa krav på männen
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-08-19 kl. 09:59.
Citera
2026-08-19, 11:28
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Nä. Men det är bara att du känns lite jugge ibland och du förstår säkert att som svensk är det inte så kul ha diskussioner med någon man bara trott var lågbegåvad när det egentligen handlar ras.
Så är det såklart men samtidigt så är det svårt att inte försöka hjälpa dig förstå, har lite jobbigt med att jag är så hjälpsam alltid, folk begriper inte alltid sitt eget bästa och tyvärr är det svårt göra något åt men samtidigt vill jag inte ge upp. Vill så gärna hjälpa människor över hinder som gör att dom inte ser helheten och logiken.
Får väl ge upp antar jag, man kan förklara för andra men man kan inte förstå åt andra.
Citera
2026-08-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Jag tror seriöst ingen man vill detta. Det låter helt bisarrt. Jag är inte rätt person att uttala mig men vad tycker ni andra män?

Kan inte kvinnor och män delas upp i två samhällen till exempel kvinnor får Göteborg och män får Stockholm eller motsatt? Då slipper männen anstränga sig och ni slipper suga kuk. Det är ju inget man kan ställa upp på gratis, om man inte är bög det vill säga.

Är det ett scenario som är i linje med den feministiska drömmen eller är planen att män ska underkasta sig kvinnor och lyda dem? Jag har svårt att greppa detta.
Männen får ta Göteborg isåfall. Ett djävla blåshål som pajar frisyren.
Citera
2026-08-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gameboymannen
Att man kallar på porr. Kvinnors kroppar köps och behandlas som sexobjekt.
Snarare män som behandlas som ett sexobjekt nuförtiden
Citera
2026-08-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hörde uttrycket men förstod inte vad som avsågs. Vad menas egentligen med "dålig kvinnosyn"?
När någon person säger det så menar de att deras åsikter är vad man ska gå efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in