2026-08-18, 10:41
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tror jag uttryckte mig lite klumpigt när jag skrev att inte hela hjärnan används. Menade mer att om hjärnan skadas på ett ställe kan andra delar av hjärnan åtminstone delvis ta över funktionerna som den skadade delen skötte om tidigare. Dvs att vi inte använder hjärnans totala kapacitet. Hoppas de blev klarare.

Sedan vet jag inte om skall- och hjärnstorlek korrelerar. Einstein hade iallafall en normalstor hjärna har jag för mig.
En tanke som slagit mig genom många trådar, är du svensk eller "svensk"? Ibland får jag för mig det skulle kunna vara så att du inte är blåögd på det sätt argumenterar.
Citera
2026-08-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
En tanke som slagit mig genom många trådar, är du svensk eller "svensk"? Ibland får jag för mig det skulle kunna vara så att du inte är blåögd på det sätt argumenterar.
Hoppas inte det är en fråga du ligger sömnlös över 🙂
Citera
2026-08-18, 11:25
Medlem
kyrkstockens avatar
Vad har amerikanska sjukvårdssystemet med svensk kvinnosyn att göra?

När vi diskuterar kvinnosyn måste vi ju förankra oss i verkligheten.

Grunden för hela västvärlden är att alla människor har ett inneboende värde, män såväl som kvinnor, så som skapade av guds avbild.
De genomsyrar ju allas världsbild. Alla skall få försöka göra precis det dom själva vill.

Politiker, polis, lärare eller murare skall vara lämpliga för yrket. Det är där det fullständigt spårat ut idag. Västvärlden brukade vara meritbaserat.

Merapi är ju en av flashbacks absolut dummaste skribenter. Hon har inte bara låg Iq utan jag har tidigare gissat att hon även har autism.
Hon skall naturligtvis inte ha något som helst arbete med ansvar att göra.

Inte för att hon är kvinna utanför att hon är idiot.

HEla västvärlen är grundad på iden att vi mäts som individer.
Det kommer ifrån iden att vi alla en dag står som individer inför Gud och döms av honom.

På frågan om man varit en god människa kan man inte svara "nej, men min bror har varit och därför skall jag ha en plats i himmelen".
Citera
2026-08-18, 12:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Vad har amerikanska sjukvårdssystemet med svensk kvinnosyn att göra?

Bra kvinnosyn = "Män ska finansiera kvinnors trygghet".

Trygghet fås genom en stor välfärdssektor där offentlig sjukvård ingår.

Vill man avveckla systemet med offentlig sjukvård så upplever kvinnor mindre trygghet, eftersom de då blir tvingade att bära sina egna kostnader.

Deprimerade feminister på autismspektrumet kan inte diskutera politiska alternativ utan att referera till konkreta exempel. Det amerikanska sjukvårdssystemet ligger då nära till hands.

"Du ska betala min sjukvård, annars har du dålig kvinnosyn".

Samma typ av resonemang som "du ska betala för massinvandringen, annars är du rasist".
Citera
2026-08-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Bra kvinnosyn = "Män ska finansiera kvinnors trygghet".

Trygghet fås genom en stor välfärdssektor där offentlig sjukvård ingår.

Vill man avveckla systemet med offentlig sjukvård så upplever kvinnor mindre trygghet, eftersom de då blir tvingade att bära sina egna kostnader.

Deprimerade feminister på autismspektrumet kan inte diskutera politiska alternativ utan att referera till konkreta exempel. Det amerikanska sjukvårdssystemet ligger då nära till hands.

"Du ska betala min sjukvård, annars har du dålig kvinnosyn".

Samma typ av resonemang som "du ska betala för massinvandringen, annars är du rasist".

Åh snutte, hittade du en annan jubelidiot att gråta ut hos. Alla andra normalbegåvade vuxna män och kvinnor som insett farorna med att basera hela hälso- och vårdsystemet på privata sjukförsäkringar är bara dumma "feminister" eller "ängsliga kvinnor". Mmmm ponken är så smart så. Enligt ponken borde ju alla förstå att just här i Sverige skulle försäkringsbolagen bara vara sjyssta och ha allas bästa för ögonen. Mmmm så det så.
Citera
2026-08-18, 19:00
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Alla andra normalbegåvade vuxna män och kvinnor som insett farorna.......

Faror faror, faror överallt!

Ta en benzo till och gå och lägg dig. Allt kommer bli bra.
Citera
2026-08-18, 19:58
Medlem
Citat:
Faror faror, faror överallt!

Ta en benzo till och gå och lägg dig. Allt kommer bli bra.

Men kom igen nu edgelorden, det där var ju inte ett dugg edgy. Är benzo din grej, därför som du är helt slut i knoppen?
Citera
2026-08-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hörde uttrycket men förstod inte vad som avsågs. Vad menas egentligen med "dålig kvinnosyn"?
Dålig kvinnosyn är om man inte accepterar när kvinnor får det bättre än männen
Citera
2026-08-18, 20:03
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Men kom igen nu edgelorden, det där var ju inte ett dugg edgy. Är benzo din grej, därför som du är helt slut i knoppen?

Nej, jag är rädd för benzo. Har känt ett par benzotorskar och det ödet önskar jag inte ens dig.

Men du har samma tendens till omotiverad vrede som dessa torskar, det var därför jag kom att tänka på det.
Citera
2026-08-18, 20:11
Medlem
Citat:
Nej, jag är rädd för benzo. Har känt ett par benzotorskar och det ödet önskar jag inte ens dig.

Men du har samma tendens till omotiverad vrede som dessa torskar, det var därför jag kom att tänka på det.

Faror faror faror överallt!

Jag tror på fred och förståelse
Citera
2026-08-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hörde uttrycket men förstod inte vad som avsågs. Vad menas egentligen med "dålig kvinnosyn"?

Dålig kvinnosyn är vad man ser här dagligen. Kvinnor avhumaniseras och kallas för parasiter, horor, intellektuellt nedsatta, luder, golddiggers, lata, kravmaskiner, med mycket mera.

Idéen som råder är att männen är övermänniskorna och kvinnorna är undermänniskorna och som sådana ska de inte ha några rättigheter, ingen autonomi, ingen rösträtt, inget att säga till om, ingen makt över sina egna liv eller livsval. De ska i princip suga kuk och föda ungar MEN bara med en man. Till syvende och sist handlar det om att alla dessa kvinnohatare vill ha fri tillgång till fitta utan att behöva anstränga sig det minsta, kvinnor ska vara beroende av dem precis som de är med hela sin miserabla karaktär.

Dålig kvinnosyn innebär att man ser kvinnan som den som ska uppfylla alla ens behov och önskemål utan att någonsin uttrycka en egen vilja eller önska något för sig själv.

Man ser helt enkelt inte kvinnor som människor.
Senast redigerad av gum69mo 2026-08-18 kl. 21:11.
Citera
2026-08-18, 20:40
Medlem
Feminism är dålig kvinnosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här