Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Okunnighet? Tror inte det är konstigare än så.
Tycker alltid är lika kul när jag på forumet kallas för autist av någon skribent, och konstaterar att personen som skrev helt enkelt inte fattade vad den läste. Naturligtvis tycker inte en som verkligen är funktionsnedsatt att det är speciellt kul.
Jag är en person med NPF (autism och adhd) och en person här på forumet hånade mig för det så jag blev mycket förbannad så jag åkte på personangrepp och blev avstängd i en månad. Det är ju vanligt att människor retar upp människor med NPF för nöjes skull så det brister rejält och så var det på 90-talet och så är det även nuförtiden i mitt liv.
Jag är intelligent. Både på psykologtester och hur jag uppfattas av människor som känner mig. Och jag har träffat på människor med npf som är alltifrån mycket kognitivt begränsade till mycket intelligenta.
Jag har själv fördomar både mot "negrer" och människor som sitter i rullstol. Då jag växte upp i en sådan fördomsfull omgivning. Tyvärr får jag säga att jag tenderar att tänka delvis vissa förutfattade meningar när jag ser någon med rullstol än om jag ser en person som går. Men som jag förstår ej stämmer.