Idag, 06:40
Medlem
Min gamla telefon strejkade, så jag behövde ominstallera appen, men pga att jag använt e-posten tidigare(?)så står det att det inte går. Könns som en smärre katastrof, men givetvis kan jag völja paketboxar i hög utsträckning, men i resten av livet....? Visst skickar PN ut en länk nockså, går den möjligtvis till en QR-kod för uthämtning?
Citera
Idag, 06:55
Medlem
Ghastens avatar
Kontakta deras support alla har vi bytt mobil så det ska inte vara några problem.
Citera
Idag, 07:02
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Min gamla telefon strejkade, så jag behövde ominstallera appen, men pga att jag använt e-posten tidigare(?)så står det att det inte går. Könns som en smärre katastrof, men givetvis kan jag völja paketboxar i hög utsträckning, men i resten av livet....? Visst skickar PN ut en länk nockså, går den möjligtvis till en QR-kod för uthämtning?

Ring dom. Maila inte dom så som du stavar.
Citera
Idag, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Ring dom. Maila inte dom så som du stavar.

Haha, ok, har börjat bli närsynt, men är nog ingen fara med talet också
Citera
Idag, 07:38
Medlem
Ganonitos avatar
Man "måste" inte. Men det är en stor jävla fördel att ha den om du ska hämta paket då Postnord från den 8 januari i år inte skickar ut försändelseid:t i sms utan enbart en länk som går till en QR-kod som du visar upp så att du slipper visa legg. Och detta funkar bara om du har appen.
Citera
Idag, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man "måste" inte. Men det är en stor jävla fördel att ha den om du ska hämta paket då Postnord från den 8 januari i år inte skickar ut försändelseid:t i sms utan enbart en länk som går till en QR-kod som du visar upp så att du slipper visa legg. Och detta funkar bara om du har appen.

Ok tack, då vet jag. Märkligt att detta inte sköts med bank-ID. Bara att ringa dem.
Citera
Idag, 08:54
Medlem
Citat:

Du behöver bara bank id + mailen (inga lösenord) för att använda appen.
Citera
Idag, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Du menar alltså att någon som inte har smartphone kan få leverans via PostNord. Det tror jag inte på. Visst kan man tom få avisering i postlådan om att paket finns att hämta hos ombud. Och du kan fortfarande legitimera dig med vanlig ID-handling (körkort el ID-kort) vid hämtning. Bara trams med appar och QR-koder.
Citera
Idag, 09:31
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Om det nu är så att det inte går att ominstallera appen på grund av att e-postadressen är "använd" så är det väl bara att skapa en ny e-postadress och använda den?
Citera
Idag, 09:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Skriv bara av sifffrorna i länken. Det är stora siffror i grupper, minns inte nu - tror det var sex eller åtta siffror uppdelade i par. Skriv av det. Annars kan du även bara skriva av de fyra sista siffrorna i det långa numret med mindre stil under (som inte är uppdelat i grupper av siffror). Lämna lappen till ditt Post Nord-ombud! Dessutom behöver man inte visa leg när man har dessa siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Du menar alltså att någon som inte har smartphone kan få leverans via PostNord. Det tror jag inte på. Visst kan man tom få avisering i postlådan om att paket finns att hämta hos ombud. Och du kan fortfarande legitimera dig med vanlig ID-handling (körkort el ID-kort) vid hämtning. Bara trams med appar och QR-koder.

Ja, jag har ingen Dumbphone, jag vägrar det. Jag får länken med siffrorna som jag diskuterar ovan, över e-mail, som jag kollar på min dator. Skulle ju vara katastrof om man måste ha en Dumbphone för att hämta ut ett paket! Däremot var det faktiskt det på en typ av paketbox, jag kommer inte ihåg vilken nu. Jag fick ringa om det, och de flyttade paketet till mitt ombud, så kunde jag hämta det där nästa dag i stället. Sedan dess kollar jag vilka paketboxarna är innan jag väljer det alternativet. Bud Bee har inte så t.ex.. Från dem får man en pinkod över e-mail, som man knappar in på knappsatsen vid boxarna - så öppnar sig "ens" box.
Senast redigerad av Merwinna Idag kl. 09:48.
Citera
Idag, 10:07
Medlem
busy-signals avatar
Kanske inte "måste", men PN vill försvåra och jävlas för alla som försöker klara sig utan appen. Den saken är klar
Citera
Idag, 10:59
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Så här säger AI.

Citat:
När appen säger att e-postadressen redan är använd beror det på att du har försökt skapa ett nytt konto istället för att logga in på ditt befintliga konto.

Eftersom du har en ny telefon känner appen inte igen dig och visar registreringsskärmen som standard

Så här löser du problemet:Backa eller stäng skärmen: Gå ur rutan där det står "Skapa konto" eller "Registrera".Leta efter "Logga in": Se efter om det finns en mindre knapp eller textlänk där det står Logga in eller Har du redan ett konto?.Ange din e-postadress: Skriv in samma e-postadress som tidigare under fliken för inloggning.

Verifiera med kod: PostNord kommer då att skicka en engångskod till din e-post (eller sms till ditt nummer). Skriv in den koden i appen för att slutföra inloggningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in