Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Min gamla telefon strejkade, så jag behövde ominstallera appen, men pga att jag använt e-posten tidigare(?)så står det att det inte går. Könns som en smärre katastrof, men givetvis kan jag völja paketboxar i hög utsträckning, men i resten av livet....? Visst skickar PN ut en länk nockså, går den möjligtvis till en QR-kod för uthämtning?
Skriv bara av sifffrorna i länken. Det är stora siffror i grupper, minns inte nu - tror det var sex eller åtta siffror uppdelade i par. Skriv av det. Annars kan du även bara skriva av de fyra sista siffrorna i det långa numret med mindre stil under (som inte är uppdelat i grupper av siffror). Lämna lappen till ditt Post Nord-ombud! Dessutom behöver man inte visa leg när man har dessa siffror.
Citat:
Ursprungligen postat av
Challe321
Du menar alltså att någon som inte har smartphone kan få leverans via PostNord. Det tror jag inte på. Visst kan man tom få avisering i postlådan om att paket finns att hämta hos ombud. Och du kan fortfarande legitimera dig med vanlig ID-handling (körkort el ID-kort) vid hämtning. Bara trams med appar och QR-koder.
Ja, jag har ingen Dumbphone, jag vägrar det. Jag får länken med siffrorna som jag diskuterar ovan, över e-mail, som jag kollar på min dator. Skulle ju vara katastrof om man måste ha en Dumbphone för att hämta ut ett paket!

Däremot var det faktiskt det på en typ av paketbox, jag kommer inte ihåg vilken nu. Jag fick ringa om det, och de flyttade paketet till mitt ombud, så kunde jag hämta det där nästa dag i stället. Sedan dess kollar jag vilka paketboxarna är innan jag väljer det alternativet. Bud Bee har inte så t.ex.. Från dem får man en pinkod över e-mail, som man knappar in på knappsatsen vid boxarna - så öppnar sig "ens" box.