2026-08-15, 03:16
Medlem
När jag växte upp på 80 talet så fick man alltid höra från vuxna att man ska hjälpa tjejerna för att de ligger efter

Jag gjorde min plikt som medborgare och hjälpte tjejer med läxor, fysiska krav, i yrket och så vidare.

Idag så är det män som ligger efter i tex skolan men vi får inte den hjälpen så som man tryckte på förr till tjejer däremot firar man och tycker det är en bra grej

Jag tycker att vi kollektivt slutar hjälpa det andra könet helt och hållet och då menar jag skola, jobb och ute i vardagen om inte vi får någon betalning för det.

Min nya plikt som medborgare och man är att inte hjälpa kvinnor överhuvudtaget, låt oss använda alla medel. lär era söner, ljug för att undvika rättsliga påföljder ute i arbetslivet, ser ni att de blir misshandlade titta neråt och gå er väg.

Vad tycker ni? Jag har redan börjat.
Citera
2026-08-15, 04:25
Medlem
Tror du måste ha missförstått. Flickor låg inte efter pojkar i skolan på 80-talet. Heller.

Det vanligaste jag kommer på var att män i större utsträckning höll upp dörrar åt kvinnor på 80-talet än nu. Sluta med det du om du vill, det går bra.
Citera
2026-08-15, 07:01
Medlem
J.Doessons avatar
Dom i din familj, släkt + andra nära kan du väl fortsätta att hjälpa?
Citera
2026-08-15, 07:52
Medlem
Du hjälpte inte kvinnorna för att de var svaga.
Du hjälpte dem eftersom vi män luras i från födelsen att vara slav under fittan. Att ständigt jaga fitta att få döpa i.
Citera
2026-08-15, 09:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Du hjälpte inte kvinnorna för att de var svaga.
Du hjälpte dem eftersom vi män luras i från födelsen att vara slav under fittan. Att ständigt jaga fitta att få döpa i.

Men kvinnor får väl också lära sig. De måste sminka sig, vara snygga etc. Ständigt vara just en sådan som män ska kunna drömma om.

Annars sett till TS inlägg. Det är nog läge för en förändring. Men då snackar vi om Titanic. Där då män hade ett val. I de som nu hade ett val. Att gå i en livbåt eller inte. Närmast alla kvinnor i första och andraklass överlevde för att just männen gav dom företräde. Det vore en skam att överleva för dom om bara en ynka kvinna hade fått gått före dom i kön till livbåten.

Idag borde ju kvinnorna ge männen företräde.
Citera
2026-08-15, 09:52
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Annars sett till TS inlägg. Det är nog läge för en förändring. Men då snackar vi om Titanic. Där då män hade ett val. I de som nu hade ett val. Att gå i en livbåt eller inte. Närmast alla kvinnor i första och andraklass överlevde för att just männen gav dom företräde. Det vore en skam att överleva för dom om bara en ynka kvinna hade fått gått före dom i kön till livbåten.

Idag borde ju kvinnorna ge männen företräde.

Om sådan sjönöd skulle uppstå idag, är det de starkaste som överlever, ingen behöver vänta på att en feminist ska ge dem företräde.
Citera
2026-08-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
När jag växte upp på 80 talet så fick man alltid höra från vuxna att man ska hjälpa tjejerna för att de ligger efter

Jag gjorde min plikt som medborgare och hjälpte tjejer med läxor, fysiska krav, i yrket och så vidare.

Idag så är det män som ligger efter i tex skolan men vi får inte den hjälpen så som man tryckte på förr till tjejer däremot firar man och tycker det är en bra grej

Jag tycker att vi kollektivt slutar hjälpa det andra könet helt och hållet och då menar jag skola, jobb och ute i vardagen om inte vi får någon betalning för det.

Min nya plikt som medborgare och man är att inte hjälpa kvinnor överhuvudtaget, låt oss använda alla medel. lär era söner, ljug för att undvika rättsliga påföljder ute i arbetslivet, ser ni att de blir misshandlade titta neråt och gå er väg.

Vad tycker ni? Jag har redan börjat.

Det där har jag aldrig hört. Att man "ska hjälpa tjejer för att de ligger efter".
Vart växte du upp?
Citera
2026-08-15, 13:05
Moderator
pbos avatar
Tjafs raderat. Trådens ämne är inte att bråka med andra användare. Håll er till ämnet eller låt bli att skriva.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in