2026-08-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad har det med incels att göra? Man kan ha sex utan att reproducera sig, vet du.
Ja men kvinnor har även en fördel där
Citera
2026-08-29, 13:47
Medlem
Om folk får klaga på relationer som de ogillar så borde incels få klaga på personer som väljer bort dom alternativt få klaga på sin situation
Citera
2026-08-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Ja men kvinnor har även en fördel där

Nej, det har de inte. Kvinnor är nämligen i regel inte intresserade av tillfälligt sex. Så finns ingen fördel för kvinnor att kunna få tillfälligt sex.

Läs nedan klokskap:

Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Ja det är svårare för män att uppnå målet "hitta en tillfällig sexpartner" (vilket är mäns mål, oftast).

Men det är svårare för kvinnor att uppnå målet "hitta ett långsiktigt förhållande med någon som vill flytta ihop och bilda familj" (vilket är kvinnors mål, oftast).

Sedan tar det längre tid att hitta nån som vill ha långa förhållanden. Varför? Jo för att personer som vill ha långa förhållanden oftare är upptagna i långa förhållanden.
Citera
2026-08-29, 19:02
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Det är sant att det är nog svårt för många.
Jag har också gjort mycket som är svårt i mitt liv. Att göra saker som är svåra är liksom meningen med livet. Kom inte och säg ni kvinnor har det så lätt osv…
Citera
2026-08-29, 23:42
Avslutad
Citat:
Nej, det har de inte. Kvinnor är nämligen i regel inte intresserade av tillfälligt sex.

Många kvinnor är visst intresserade av tillfälligt sex, vilken planet kommer du ifrån.
Citera
2026-08-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Vi är egentligen bara chockade över hur människor kan resonera som du. Att man kan ha sådan enorm brist på normala relationer mellan könen.
Det du och negerhanen skriver om är oss så otroligt främmande. Man undrar verkligen vad det är för liv ni levt.

Det jag skrev var väl egentligen bara att vissa män är mycket mer populära än andra hos kvinnor. Dvs att "smaken är som baken" är bullshit.

Men detta påstående blir du alltså chockad av. Fascinerande. Man undrar verkligen vilken planet du lever på.
Citera
2026-08-30, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Många kvinnor är visst intresserade av tillfälligt sex, vilken planet kommer du ifrån.

Det där är en missuppfattning. Många kvinnor anpassar sig till mäns önskan om tillfälligt sex (de kan ju inte tvinga män till längre relation, än det tillfälliga sex som mannen endast vill ha).

Fast kvinnor vill helst ha någon form av fortsättning med mannen: seriöst förhållande, kk-relation, fwb-relation... Någon form av långvarigare engagemang. Vilket inte är så konstigt, då ju kvinnan kan bli gravid av sex. Och då historiskt sett har behövt ha mannen vid sin sida under längre tid än bara vid själva befruktningen.

Det är liksom ingen fördel eller ens önskvärt för kvinnor att de enkelt kan få "tillfälligt sex". De vill helt enkelt i regel inte ha det så.

Att som incel vara avundsjuk över att kvinnor "lätt kan få tillfälligt sex", faller därmed platt, om incelen inser att kvinnor faktiskt inte vill ha bara "tillfälligt sex".

Incels behöver börja fatta detta: att båda könen har det svårt, fast på olika sätt. Och sluta vara avundsjuka på kvinnor.
Citera
2026-08-30, 16:23
Avslutad
Citat:
Det där är en missuppfattning. Många kvinnor anpassar sig till mäns önskan om tillfälligt sex (de kan ju inte tvinga män till längre relation, än det tillfälliga sex som mannen endast vill ha).

Fast kvinnor vill helst ha någon form av fortsättning med mannen: seriöst förhållande, kk-relation, fwb-relation... Någon form av långvarigare engagemang. Vilket inte är så konstigt, då ju kvinnan kan bli gravid av sex. Och då historiskt sett har behövt ha mannen vid sin sida under längre tid än bara vid själva befruktningen.

Det är liksom ingen fördel eller ens önskvärt för kvinnor att de enkelt kan få "tillfälligt sex". De vill helt enkelt i regel inte ha det så.

Att som incel vara avundsjuk över att kvinnor "lätt kan få tillfälligt sex", faller därmed platt, om incelen inser att kvinnor faktiskt inte vill ha bara "tillfälligt sex".

Incels behöver börja fatta detta: att båda könen har det svårt, fast på olika sätt. Och sluta vara avundsjuka på kvinnor.

Dålig kvinnosyn av dig att svepande uttala dig om vad kvinnor vill eller inte, i sexuell väg.

Men det har jag lärt mig om dig, det finns en rätt och fel sexualitet som andra människor har enligt dig och som du dömer dem efter.
Citera
2026-08-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Generellt brukar inte kvinnor vara så aktiva i dessa frågor på nätet. De brukar faktiskt inte vara aktiva på nätforum alls. Så jag tvivlar ju på att vi talar om ett representativt urval.
Tror det är vanligt.
Det räcker för att se hur folk reagerar på vissa situationer när det handlar om småpenisar.
Om man kan håna genomsnittliga penisar så där grovt så är det inte konstigt att man hånar sådär grovt mot män med småpenisar.
https://www.facebook.com/share/p/1Bo7KCbia4/

Det är socialt accepterat att skämta om småpenisar och använda det som ett skällsord.
Även män med genomsnittliga penisar kan hånas
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-08-30 kl. 16:38. Anledning: Uppdate
Citera
2026-08-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Sluta gnäll att det är svårt att hitta tjejer. Vissa saker ÄR svåra (såsom att bestiga ett högt fjäll) men det blir inte lättare för att man gnäller. Det gäller att bita ihop och fortsätta jobba på projektet bara.

En kedja är inte starkare än sin svagaste länk. Så fixa din stil och eliminera alla detaljer som en tjej kan tänkas störa sig på, så kommer du få din första tjej till slut.

(För alla ”vad ska jag göra för att hitta en tjej”-trådar, starta en egen så kan jag svara där. Det finns inte ett enda svar på det som passar alla)

Det finns inte fler män än kvinnor i världen, så det är en myt att dejting är svårare för män. Det skulle väl vara att män är de som oftast förväntas ta initiativet isåfall – fast den detaljen kan du ju vända till en fördel lika gärna. Välj och vraka!

En annan skillnad är visserligen att kvinnor vill ha längre förhållanden medan killar inte lika lätt blir kära – de är därför öppna även för korta förhållanden. Den matematiska konsekvensen av detta blir att män måste vänta längre på sin första tjej, men när de väl hittar den är chansen god att tjejen kommer stanna sålänge killen vill. Så det jämnar ut sig. För varje tidsenhet räknat är män inte singlar oftare än vad kvinnor är (om man tror det är man inte bra på matematik).

Ni incels kan också lägga ner den där myten med att kvinnor är sådär mens-feministiska som woke-propagandan vill att folk ska tro att kvinnor är. Nej, detta är fel, som tur är. Kvinnohat är sånt som sprids som följd av att folk blir så frustrerade att de ger upp att hitta någon, så de lär sig att sluta gilla kvinnor istället. När en naken kvinna står inför dem, ser de skavankerna snarare än att njuta av att de äntligen fått vad de ville ha under så lång tid. SJUKT! Om ni ger upp är ni INTE några riktiga män.
Bevisligen handlar det om att man ska tänka på sig själv när det handlar om sex eller relationer
Citera
2026-08-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Dålig kvinnosyn av dig att svepande uttala dig om vad kvinnor vill eller inte, i sexuell väg.

Men det har jag lärt mig om dig, det finns en rätt och fel sexualitet som andra människor har enligt dig och som du dömer dem efter.

Men kära du. Hur många gånger har man inte hört kvinnor säga "män tänker bara på en sak...", "jag kände mig utnyttjad, han ville bara ha mig för sex", "jag ville mer, men när han fått sex, så drog han sedan". Det är så det är. Kvinnor vill ha mer än att bara ha tillfälligt sex. De vill helst ha hela paketet. Jag vet inte en enda kvinna som säger "jag vill ha tillfälligt sex med olika män, för det är det bästa som finns". Finns inte. Ligger inte i kvinnors natur att gilla ett sådant upplägg. Så. Det finns ingen anledning för incels att vara avundsjuka på att kvinnor kan få något som kvinnor inte vill ha.

Du vet inte ett skit om mig. Så detta har jag lärt mig om dig: att du har förutfattade meningar om andra.
Citera
2026-08-30, 16:35
Medlem
Citat:
Nej, det har de inte. Kvinnor är nämligen i regel inte intresserade av tillfälligt sex. Så finns ingen fördel för kvinnor att kunna få tillfälligt sex.

Läs nedan klokskap:
Och vad menar du med tillfälligt sex?
One night stand kan leda till en långvarig sexuell relation eller ett förhållande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in