2006-09-18, 13:38
Medlem
Jag har det inbakat i hyra i våran 3a.. tror 170:- i månaden går till el, och då får jag använda hur mycke jag vill.
Citera
2006-09-18, 13:56
Medlem
Megaforces avatar
Eftersom avgiften för mätare blir väldigt hög i förhållande till förbrukning för smålägenheter (enrummare och dyl) så brukar man i regel ha elen inbakad i hyran. Annars skulle elen kosta ca 50 kr mer i månaden (en mätare kostar ca 250 kr/år i avgift + högre nätavgift för småförbrukare)
Citera
2012-11-01, 13:55
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Vatten ingår i min hyra, men el gör det inte. Jag har element hemma, varmvatten element. Går det som vatten eller får jag betala elen som krävs för att värma upp vattnet?
Citera
2012-11-01, 15:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av il-gol-fantasma
Vatten ingår i min hyra, men el gör det inte. Jag har element hemma, varmvatten element. Går det som vatten eller får jag betala elen som krävs för att värma upp vattnet?
Snygg bump.

Hur ska vi veta hur din fastighets system är konstruerat?

Men om vi antar några brukliga saker, så går det inte åt någon el för att värma dina element. De värms antagligen via fjärrvärme och den tillsammans med fastighetsel för trapphusbelysning, cirkpumpar o.d. ingår i hyran.

Elen du betalar är för det du förbrukar till köksutrustning, belysning, vägguttag osv.
Citera
2012-11-01, 15:54
Medlem
il-gol-fantasmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Snygg bump.

Hur ska vi veta hur din fastighets system är konstruerat?

Men om vi antar några brukliga saker, så går det inte åt någon el för att värma dina element. De värms antagligen via fjärrvärme och den tillsammans med fastighetsel för trapphusbelysning, cirkpumpar o.d. ingår i hyran.

Elen du betalar är för det du förbrukar till köksutrustning, belysning, vägguttag osv.

Tackar för svaret och vänligheten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in