2026-08-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Att det finns kritik i Estland mot upplägget är inte så konstigt, givetvis blir det en oro lokalt där fängelset ligger.
Men vad politiker säger och vad de sedan gör är ju som bekant ofta olika saker.
Om detta funkar (inga rymningar/fritagningar, ingen ökad kriminalitet i området etc) så tror jag att kritiken lägger sig, att fördelarna trumfar över (arbeten/ekonomi etc).
Och att Estland nu bevisligen kan vägra att ta emot de som de inte vill ha tror jag också kan lugna oppositionen.
Och det var 37 totalt som nu planerades, av dessa nekades 20. Så inte bara 4 flögs över.
Och med tanke på att detta var det första lasset så är kanske ändå inte resultatet så illa som det kan låta, det handlar ju om ett helt nytt koncept som rimligtvis har sina barnsjukdomar, tror att man kommer att hitta balansen i bedömningarna framöver.
Säger som Strömmer: ”Man kommer att kalibrera det”. 🙂

Får ta tillbaka att 17 st hade flyttats till Estland, tydligen bidde det nu bara 4.
Hörde inslag på SR om detta och där uppgav de att 17 hade tagits emot.
Man kan inte lita på nån.

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Jag läser alla inlägg och dess olika åsikter och fakta. Min reaktion är att Sverige är så jäkla kört. Tänk vad all okontrollerad invandring fört med sig vad gäller kostnader och svårigheter. Massor av problem som egentligen inte är våra utan som de kriminella fört med sig hit och som sen så klart annamats i nedgående led. Vi har målat in oss i ett hörn. Vad vi håller på med är liksom konstgjord andning, trampa vatten för att hålla näsan över vattenytan. Vi kommer ingen vart. Det makabra är att en demokrati som vår klarar inte av problemet.

Tyvärr får man bara hålla med. Det mesta är nog ganska kört.
Handlar ju inte bara längre om gäng, skjutningar, bomber etc, det är ju infiltrationen på myndigheter, domstolar mm.
Så man förstår Estlands motstånd mot ”svenska” fångar.
Så ska man verkligen få mängder av fångar till andra länder så måste det nog handla om såna som redan också är körda i grunden.
Citera
2026-08-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Får ta tillbaka att 17 st hade flyttats till Estland, tydligen bidde det nu bara 4.
Hörde inslag på SR om detta och där uppgav de att 17 hade tagits emot.
Man kan inte lita på nån.

Tyvärr får man bara hålla med. Det mesta är nog ganska kört.
Handlar ju inte bara längre om gäng, skjutningar, bomber etc, det är ju infiltrationen på myndigheter, domstolar mm.
Så man förstår Estlands motstånd mot ”svenska” fångar.
Så ska man verkligen få mängder av fångar till andra länder så måste det nog handla om såna som redan också är körda i grunden.

Riktigt, men där är vi åter körda. Vi har så många regler som måste uppfyllas för att ge våra kriminella en femstjärning hotellvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in