2026-08-14, 23:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Lider av liksom syndrom. Att minns jag bara en liten del av en låttext/video vill jag veta vem. Går annars och tänker på detta i absurdum. Vet inte om faktiskt AI hjälpt eller mer förvärrat problemet. Men hittat ett antal av dessa med hjälp av AI. Minns du årtal? Minns du bara en del av texten? Visst AI kan detta direkt! Har gått bet på några stycken som fortsatt spökar mig.

Så för mig AI inte fixar allt ännu. Mer som man har en minnesbild över musikvideon och sedan blir det fråga på fråga att specificera. Så hur för er andra? Fixar AI allt?
Senast redigerad av Zaedrews 2026-08-14 kl. 23:16.
Citera
2026-08-15, 01:18
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej, jag håller mig så långt borta från AI som det går, det är fördummade och folk slutar att tänka själva!
Citera
2026-08-15, 15:28
Medlem
Zaedrewss avatar
AI Faktiskt fixade det!

Min fråga:

Citat:
ai please. A song female från 2010 and plus. She shout. And dance in a weird way.

Svar det kan vara denna:
https://www.youtube.com/watch?v=2vjPBrBU-TM

Vilket det ju faktiskt var! Tack AI!
Citera
2026-08-15, 15:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Sedan fixade de inte allt. Den låt jag letat efter i 30 år. Men man kan ju inte få allt.

Om jag bara ger mina ledtrådar. Desert and female young 1995 så är det enda svaret Missing (Todd Terry Club Mix). Bra låt men icke den rätta.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-08-15 kl. 16:01.
Citera
2026-08-15, 18:52
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik --> Musik: listor, rekommendationer och omröstningar
/Moderator
Citera
2026-08-15, 19:53
Medlem
AI:n är bra. Men att den ofta ersätter mänsklig kommunikation är beklagligt. Gällande din video chansar jag på Alanis Morisette eller Shania Twain.
Citera
2026-08-15, 19:59
Medlem
Queutards avatar
AI-kompisen fixade inte att hitta artist och text för en viss låt jag fastnade för. Den var nämligen komponerad av AI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in