Citat:
Ursprungligen postat av
Neksnor
Nu var inte frågan ställd till mig, men en kompis gjorde en liknande sak på den tiden och i den åldern. Tröttnade på dagis och gick, inklusive gångväg under vad som i praktiken är en motorväg, hem. Hittades av granne. Det resulterade i exakt noll tidningsartiklar och killen har klarat sig ganska bra.
Men i Odins fall är det givetvis jävligt klantigt av personalen att slarva bort en unge.
Jo, jag gjorde själv en liknande sak när jag var 3 år. Gick från förskolan och hem, mötte en granne som tog mig i handen och gick tillbaka med mig till förskolan. Förskolan hann märka att jag var borta (innan jag var tillbaka) och ringde mor och polis. Mor var utom sig av oro! Och jag förstod inte uppståndelsen och var mest förundrad.
Men att som Odin bli
lämnad ensam av de som har ansvar över honom, det måste kännas fruktansvärt för ett litet barn! Mardrönslikt!
Jo, klantigt av personalen att ta en utflykt innan de helt känner till den nya barngruppen och barnen i den. Vilket de ju inte kan göra bara en vecka efter inskolning. Förmodligen därför detta kunde hända utan att någon märkte att ett barn fattades. Hade de känt Odin, hade de ganska snart upptäckt att han inte var med.