2026-08-14, 19:40
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Köpte Frank Dandy på outlet, de funkar bra.

Frank Dandy är ganska bra, men de är väl mer att jämföras med Fiats mest påkostade modell än Rolls Royce?

Brukar köra på det som slit och släng om man ska ut och fjällvandra eller liknande.
Citera
2026-08-14, 19:52
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakedBakerman
Hur är det med läsförståelsen? Det var ju barn och fjollor som behöver något som fångar upp piss och skit, gäller väl även gamla gubbar. Vuxna män läcker vanligtvis inte.

Japp, har mestadels baggy byxor.

Då missförstod jag åtminstone dig, HBTKuk vette fan.

Kan även hålla med om att combat kan vara nice om man klätt sig i ett par schyssta jeans från Balenciaga eller liknande.
Citera
2026-08-14, 19:54
Medlem
Jag köper boxer.
2 storlekar för stora.

Det köpte jag en gång av misstag
Ett väldigt bra misstag

Det e nice som fan
Citera
2026-08-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Runt 800kr brukar man kunna hitta vanliga standard för men det finns ju flerpack och då blir det inte så mycket dyrare än ett par Björn Borg. Visst, då köper man de billigaste från Tom Ford men man ska komma ihåg att de är betydligt skönare än de dyraste Björn Borg, Calvin Klein, Tommy Hilfiger och allt vad de heter.

För ett par med schysst mönster eller lite exklusivare material brukar man få betala kanske någonstans mellan 1200-2500kr.

Det låter kanske dyrt, men komforten är gudomlig och de håller tvätt efter tvätt.

Jag köper Kallingar på ICA med perfekt komfort och perfekt tjocklek dvs tunna och svala, för 150kr för 2st, dvs 75kr styck.
De saknar oxå logga så ingen ser att det är billigt.det är inte alla kallingar som passar perfekt, det finns andra sorter, både billigare och dyrare på ICA, men inte lika sköna.

Har bara handlat Hugo Boss, Gant, Calvin Klein och liknande förut, men inga kommer i närheten av samma lösa men inte slappa passform, märkligt nog.

Det ska jävligt mkt till om jag köpte ett par kallinga för 500kr och uppåt idag, då måste de vara mer perfekta vilket jag inte tror är möjligt ens.
Citera
2026-08-14, 19:57
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Kör med Danish Endurance. Bambuboxers med lite längre ben, sitter inte tight över låren. Sköna och slitstarka.
Ja de är riktigt bra, kan rekommendera.
Citera
2026-08-14, 19:58
Medlem
Arket - Boxershorts i trikå

Rymliga boxershorts, krymper inte, extremt mjuka.

H&M - mid trunks med Lycra

Standard trunks med bra resår, mjuka. Lite väl tighta kanske.

Har enstaka CK och Frank Dandy men helt ärligt inte så stor skillnad.

Börjat ha briefs mer och mer, lite gubb eller barn-varning kanske men det är hemskt skönt utan ben som korvar sig.

Citat:
Ursprungligen postat av EnStrutsPung
Jag köper boxer.
2 storlekar för stora.

Det köpte jag en gång av misstag
Ett väldigt bra misstag

Det e nice som fan

Klarar en storlek över, det är skönt och rymligt. Men 2, då är resåren för lös så de ramlar av...
Citera
2026-08-14, 20:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Har en jävla tur och tycker HM:s billigaste är bäst. Så köpte 30 st och behöver aldrig mer tänka på kalsonger.
Citera
2026-08-14, 20:03
Medlem
De absolut skönaste är ju försvarets kallingar!
Gjorda för att man ska kunna gå massa av mil utan skavsår i rumpan och picken.
Har köpt ett antal av dem genom åren i det civila och de är inte billiga, men som sagt vill man ha kvalite så får man betala.
Citera
2026-08-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Frank Dandy är ganska bra, men de är väl mer att jämföras med Fiats mest påkostade modell än Rolls Royce?

Brukar köra på det som slit och släng om man ska ut och fjällvandra eller liknande.
Spelar det roll när de fungerar, vilket var frågan? Vad är Rolls Royce för dig, som fungerar enligt önskemål?
Citera
2026-08-14, 20:08
Medlem
pn222jws avatar
På vintern är Craft's otroligt bra kvalitet. Hållbara och mjuka. Även svenska försvarets vita är bekväma. H&M's boxers är också ganska stora vilket är bra.
Citera
2026-08-14, 20:25
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag köper Kallingar på ICA med perfekt komfort och perfekt tjocklek dvs tunna och svala, för 150kr för 2st, dvs 75kr styck.
De saknar oxå logga så ingen ser att det är billigt.det är inte alla kallingar som passar perfekt, det finns andra sorter, både billigare och dyrare på ICA, men inte lika sköna.

Har bara handlat Hugo Boss, Gant, Calvin Klein och liknande förut, men inga kommer i närheten av samma lösa men inte slappa passform, märkligt nog.

Det ska jävligt mkt till om jag köpte ett par kallinga för 500kr och uppåt idag, då måste de vara mer perfekta vilket jag inte tror är möjligt ens.

Jag tror absolut att det går att hitta bekväma "billiga" kalsonger som sitter perfekt, det finns såklart de som är av någorlunda kvalitét också utan att kosta skjortan men jag törs garantera att kvalitén inte är i närheten av Tom Ford vare sig i komfort eller hållbarhet.

Det blir väl lite som att jämföra Ikeas topmodell av säng med en från Hästens, det låter sig inte göras helt enkelt.

Sen vad det gäller priser... Jag är absolut ingen snobb även om jag gillar bra kvalitet. Köpte en grå t-shirt från Tiger i början av år 2000 och ärligt talat höll den i både färg och passform fram tills jag lånade ut den till en tjej nånstans 2015-2020 och den försvann. Betalade 900kr för den men säg att jag använde den 20 ggr per år så inser man ganska snabbt att priset per användningstillfälle blir väldigt överkomligt.

Sen finns det ju sajter som Tradera där man verkligen kan fynda. Nu skulle jag väl aldrig köpa ett par begagnade kalsonger, men kvalitetsmärken i övrigt. Ett par Jacob Cohën jeans kan man utan problem hitta för runt tusen spänn trots att de i det närmaste är i nyskick. Köpte ett par japanese selvage jeans från Nudie för inte så längesedan för 600kr där nypriset ligger på ca: 3500kr.

Det är egentligen bara underkläder jag köper nytt.
Citera
2026-08-14, 20:32
Medlem
norther1s avatar
Godiskalsonger kanske? Jag köpte ett par G-string för ett par år sedan och de satt som smäcken. Körde på hela dagen och det bästa kom till kvällen då jag och min fru kunde åtnjuta dem tillsammans. Nackdelen är förstås att det är rätt dyrt i längden. Ett mer hållbart alternativ som är otroligt bekvämt är väl Dressmans premium. Jag är mycket stor där nere och deras kallingar håller ihop paketet mycket väl. Tror du kan köpa dem i bulk, 4 för 349:- eller något sånt. Rekommenderas starkt. Mycket bättre än dyrare märkesalternativ. Vill du ändå köra på märkeslinjen och har en klädstil där övre resåren kan synas har väl Calvin Klein högst sexappeal. Men det kräver förstås att du är vältränad och har en rätt låg fett%. Upp till dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in