Gode gud, det är värre än vad man har kunnat tro. Sverigedemokraterna är så totalt köpta. Riktigt otäckt är det.
[quote]Sverigedemokraternas nära samarbete med den sionistiska lobbygruppen Jerusalem Prayer Breakfast 🇮🇱
"Vi är mitt inne i valrörelsen i Sverige till EU-parlamentet, men jag sa att jag måste prioritera att resa till Israel naturligtvis. Och min partiledare sa: Alex, åk bara!"
– SD-toppen Alexander Christiansson håller tal inför gruppen
-----------
Jerusalem Prayer Breakfast är inte en kristen organisation – utan en judisk-sionistisk organisation vars målgrupp är kristna sionister. Verksamheten bedrivs inte bara från Israel utan över hela världen. Det är därmed en del av hasbara: Israels internationella lobbyverksamhet.
Ett stort möte hölls i Stockholm bara några månader innan Christiansson bjöds till Israel. Inför mötet hyllade Albert Veksler, organisationens ordförande, Tidöregeringen.
"På flera årtionden har Sverige inte haft någon Israelvänlig regering. Men den här gången har vi en historisk möjlighet, eftersom den regering som nu formats har slagit fast att de är vänner till Israel."
På plats i Sverige bjöds lobbygruppen, med flera parlamentariker, även in till riksdagen – av just Christiansson. I gruppen fanns Knesset-ledamoten Ohad Tal från Religious Zionist Party, vars huvudfråga är bygga fler israeliska bosättningar och annektera hela Västbanken.
https://www.youtube.com/watch?v=qozXfptjgjI
-----------
Vilka är era tankar om Alternativ för Sveriges avslöjande här?
Hur man kan rösta på Sionistdemokraterna är för mig helt obegripligt. De är Sveriges överlägset mest vidriga parti. Fy fan! För dem är Israel och det judiska folket mycket viktigare än vad Sverige och svenskarna är.
Editerad av mod för att rädda tråden /MOD