2026-08-14, 14:54
Medlem
Hörde talas om denna kvinna härom veckan och blev rätt nyfiken då det handlade om att hon skulle ha utsatt någon för utpressning av en rätt stor summa.
Intressant nog så möts jag nu av nyheten på SVT Nyheter att hon har dragit tillbaka sin kadidatur till både kommunfullmäktige i Skellefteå och Region Västerbotten inför valet.
På sin facebooksida skriver hon att det hela handlar om att hon inte helhjärtat inte kan ge 100% pga familj och hälsa (väldigt kort sammanfattat, då detta är en kvinna som kan ordbajsa).
Men som en extra krydda på det hela så kom det dessutom i veckan ut en krönika om "Här är den lokala KD-politikerns rasim på Facebook"
Detta är alltså en kvinna som är politiker, nämdeman på Skellefteå Tingsrätt, familjehem, "krönikör" på Dumpen mm. men verkar besitta ett rätt dåligt omdöme.
Så vad finns det mer om denna figur? Någon som vet mer om utpressningshistorien?

https://www.folkbladet.nu/2026-08-10/har-ar-den-lokala-kd-politikerns-rasism-pa-facebook-307c7

https://we-news.com/se/kd-kandidat-drar-tillbaka-sin-kandidatur-i-skelleftea-efter-kritik-kring-inlagg
Citera
2026-08-14, 18:23
Medlem
Känner en del som gått i samma klass och skola som henne och genom åren har hon kommit på tal för dom tycker att hon är lite konstig. Att jon säger saker som borde ha kommit ”till allmän kännedom”, men som dom inte alls hörde om då. (Jättegrav mobbning och jättestörda lärare och allt möjlugt som ”alla borde ha pratat om” om hon hade sakt nåt till NÅN då det hände eller som NÅn borde ha märkt). En konstig feeling får man av hon. Hon har väl nära släkt som det slutat dåligt för (var inte tatueraren Lillis släkt med henne och några andra riiiktigt förstörda människor som jsg inte mins namnet på. Fastnu betyder ju inte släkt att man är som dom!

Men hon måste ju ändå vara klok på nåt sätt om hon är politiker och nämdeman och så? Hon är väl högutbildad och då kan man ju bli vad som helst med vilken störd bakgrund som helst…
Citera
2026-08-23, 14:00
Medlem
Herregud vad det censureras i tråden, har aldrig varit med om det förr (det har ju inte ens skrivits ut namn!?)
Vild gissning är att J är inne och läser och inte vill att allt sjukt kring henne och hennes minst sagt creepy familj ska komma fram…
Tyvärr, vill man ha uppmärksamhet från allt och alla och dessutom försöker få bestämma (i domstol och nu via politik) så kommer oftast ens bakgrund och riktiga beteende fram.
Har man gjort det till en vana att ljuga och försöka utnyttja folk till höger och vänster, så är kommer det i kapp en.

Om man inte ligger lågt, men då får man ju inte uppmärksamhet och cred….jobbigt läge…
Citera
2026-08-24, 19:21
Medlem
Är det någon som sitter på domen/domarna hennes bror har?
Citera
2026-08-27, 00:50
Medlem
Hon är långt ifrån korkad. Men hon har någon sorts tourettes-liknande åkomma. Att stövla in i politiken och ha åsikter som man kan stå för är ju dödsdömt. Det var ett bra försök, men lite naivt kan man säga. Det var typ samma sak med lokala rikspundaren Lillis, hennes dotter, hennes fd man osv, osv, Naivt alltså. Hon har en salig blandning kompisar, en hel del av dom som är alldeles för rakryggade för att vara politiskt korrekta dessutom och jag har svårt att tänka mig att hon skulle kasta någon under bussen bara för att KD eller politiska motståndare har åsikter. Jag har träffat henne ganska ofta i perioder och känt henne väldigt länge. Jag tror hon gjorde helt rätt som övergav politiken, hon passar dåligt med den sortens hycklare.
Citera
2026-08-27, 19:02
Medlem
Nämen nej sluta trolla! Försöka sig på politik är modigt, punkt. Att ha släkt som fuckat eller en ungdomstid där nån gjort eller sagt nåt är relevant hur?
Citera
2026-08-28, 00:12
Medlem
Om man oavbrutet ljugit (eller iaf aldrig -såvitt jag vet- berättat en smaskig historia som kunnat bekräftas av en enda från området) och betett sig märkligt sedan barnsben, och i vuxen ålder 1. Vill ha cred och uppmärksamhet och 2.verkar få behov av att styra och bestämma (nämndeman, politik och att det verkar förekomma press/utpressningsliknande beteende av människor).
Kan vara obra att ha en sådan person i befattningar där förtroende är viktigt.

Tror det kan vara en intressant blandning av diagnoser inblandat här..
Även med tanke på att släktingar verkar vara... "speciella" också. Mycket är ju ärftligt och/eller beror på miljö...
Citera
2026-08-28, 05:00
Medlem
timberjacks avatar
Vad består uppgifterna att hon skulle ha utpressat någon? finns det nån som kan berätta det?
Citera
2026-08-29, 00:49
Medlem
Fick höra idag om att hon har stökat på i nån idrottsförening och försökt få bort dom som bestämmer (så hon kan ta över)? Nån dom vet mer?
Citera
2026-08-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poffborta
Fick höra idag om att hon har stökat på i nån idrottsförening och försökt få bort dom som bestämmer (så hon kan ta över)? Nån dom vet mer?
Inte riktigt så det var . Men hon lämnade/blev utkastad och startade egen grupp efter det.
Citera
2026-08-29, 22:16
Medlem
Killyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skellhellsfinest
Är det någon som sitter på domen/domarna hennes bror har?

Jag kan bekräfta att dom finns / fanns & att jag läst den för ett par år sen. Jag läser många / år & minns inte exakt vad som stod i den annat än att det var något med ett barn. Minns inte vilket år domen var ifrån, men jag gissar på att den inte är gallrad.
Senast redigerad av Killyourself 2026-08-29 kl. 22:20.
Citera
Igår, 02:27
Medlem
Fick höra ikväll att J var bästis med ”Svinto” i gymnasiet och att dom var jäkulst galna och festade med en massa galningar.
Vet inte vad Svinto heter egentligen, men hon är riktigt pundig och har varit det sen tidiga tonåren. En av dom värsta knarkarna i stan. Dom hängde med massa kriminella killar och gjorde en del-och nu lindar jag in det-stöööörda grejer med dom. Stämmer hälften av det som sas så är det… GALET!!

J menar ju att hon varit utsatt av kändisar, kompisar, lärare och andra vuxna.Enligt henne själv har hon mobbats, utnyttjats och hånats.

Men mitt intryck utifrån det jag läst och hört om J, är att hon profiterar på sina upplevelser men att de INTE BACKAS av EN enda person som fanns på plats den tiden på det området.
(kompisar/klasskompisar/lärare/andras föräldrar osv). Känner många (kanske 15-20st) som gick i samma skola som J när hon gick där, och de jag har pratat med är väldigt överens om att hon bara hittar på.

Om någon har konkreta minnen om motsatsen få de hemskt gärna skriva här, för jag får bara höra att hon helt hittar på. (Vill inte tro att folk ljuger om sånt här…..)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in