Citat:
Ursprungligen postat av
.nattramn.
Vad kommer filmen du länkade som är väl en Jordanien nyhetssida om jag inte har fel.
Det framkommer väl inte var det är ifrån?
Om du tänker fortsätta hävda att kyrkan brann, är väl det enkelt att hitta en bild på det. Det är ju lite talande att någon bild på den gamla kyrkan brandskadad inte kan visas.
Spelar det ingen roll för dig om dina anklagelser är sanna?
Vi kan omöjligt veta om det var en olycka eller anlagd. Bilder på kyrkan visar att det inte brann där utan på en öppen plats bredvid.
Din video visar ett litet vit hus med en bil bredvid. Det är ju uppenbart inte kyrkan.
Är du säker på att det är vad tråden handlar om. När du sprider falska uppgifter förefaller det snarare att tråden handlar om att ge sig på en annan grupp.
Det står klart och tydligt att det är i Taybeh och att det är i ungefär samma datum som branden uppkom nära kyrkan.
Här är en kristen kanal ifall du vill ha andra länkar för vad israeliska terrorister höll på med i den enda kristna byn i heliga landet:
https://www.youtube.com/watch?v=9oNPzvP9t-4
Eller är det bara sionistiskt ägda kanaler som godkänns för att verifiera? THE telegraphs rapportage länkade jag ju till i trådstart.
Startar man en eld inom en hektar från en 500-talskyrka så är antagandet att man försöker bränna kyrkan, speciellt då inget annat fanns i närheten av kyrkan, men jag kan erkänna att bosättarna har en historia att bränna palestinernas olivträd, så kanske det var bara förstörelsen av kristna palestiners odlingsmark och inte kyrkan i sig som de var efter, vem vet?
Vi känner dock till att de gillar att förstöra kristna monument sedan tidigare:
https://english.hani.co.kr/arti/english_edition/e_international/1255219.html
Samt slå ner nunnor, spotta på kristna turister, etc. - det är liksom inte av värde för diskussionen att sitta och spekulera ifall terroristerna bara ville bränna ner kristnas olivodling eller ifall det var kyrkan de var efter.
Frågan återstår varför de hatar kristna så mycket?
Skulle exempelvis en europeisk kristen minister överleva politiskt ifall han sa att det var en stolt kristen tradition att spotta på judar?