2026-08-14, 14:13
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Valfläsk? Menar du att varje parti lurar folk att rösta för att sedan inte göra det dom gått ut med eller göra tvärt om?

I så fall, jag är en av dom som inte är så lättlurad och i protest inte röstar eftersom dom inte håller det man tycker är bra 😕
Rösta på ÖP då. Allard bullshitar inte.
Av princip röstar jag inte heller, men i år gör jag ett undantag och röstar på ÖP.
Citera
2026-08-14, 14:17
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Rösta på ÖP då. Allard bullshitar inte.
Av princip röstar jag inte heller, men i år gör jag ett undantag och röstar på ÖP.
ÖP?? öl partiet??
Citera
2026-08-14, 14:38
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
ÖP?? öl partiet??
Örebropartiet. Kul om de kan få 1% så de får ut gratis valsedlar nästa gång.
Citera
2026-08-14, 14:43
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Örebropartiet. Kul om de kan få 1% så de får ut gratis valsedlar nästa gång.
Puss på foten som tack ska kolla upp detta 👍
Citera
2026-08-14, 14:52
Avslutad
Lill-Uffe Kristersson är säker på att:
"Det Blir nyval om de rödgröna partierna vinner.

Osäkra väljare finns det alltid.
Allt avgörs på självaste valdagen ändå.

https://www.expressen.se/nyheter/politik/kristersson-saker--da-blir-det-nyval/
https://omni.se/kristersson-blir-nyval-om-de-rodagrona-partierna-vinner/a/8pxjxG
Citera
2026-08-14, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
https://kvartal.se/jonathankarre/artiklar/en-miljon-osakra-valjare-kan-ge-tido-segern/cG9zdDoxNjM1ODU

Gapet mellan blocken har minskat, liksom inför valet 2022, och det finns fortfarande över en miljon osäkra väljare. Vad anser ni? Kan de osäkra väljarna bli avgörande för Tidöpartierna på samma sätt som 2022?
Det där är inga siffror att höja på ögonbrynen över. Förra valet var jag en av dem och det slutade med att jag röstade emot mitt block (Jag röstar inte på block utan är otrogen inom det alla andra kallar för block) och röstade blankt.
Nu är det ovanligt med blankröster och många av de osäkra brukar skita i att rösta. Samtidigt är många av de osäkra i samma läge som jag var för fyra år sedan. Dvs, trötta på den politik som förs. I mitt fall förlorade S en röst och nu är det många inom de tre regeringspartierna som är osäkra.
OBS: Jag kan självklart ha fel. Jag stödjer mig bara på trender vid tidigare val.
Citera
2026-08-14, 16:06
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
https://kvartal.se/jonathankarre/artiklar/en-miljon-osakra-valjare-kan-ge-tido-segern/cG9zdDoxNjM1ODU

Gapet mellan blocken har minskat, liksom inför valet 2022, och det finns fortfarande över en miljon osäkra väljare. Vad anser ni? Kan de osäkra väljarna bli avgörande för Tidöpartierna på samma sätt som 2022?
Loppet är inte kört och det märks även här och på sociala medier, vänstern är bekymrade

Startas ju massor av trådar i stil med
" meningslöst att rösta på tidö.."
Citera
2026-08-14, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Startas ju massor av trådar i stil med
" meningslöst att rösta på tidö.."

De är betalt inlägg från Sveavägen 68.
Citera
2026-08-15, 03:53
Medlem
Kaenkelberries avatar
Det mesta har ju bevisligen blivit mycket bättre med Tidö än den tidigare ”rödgröna röran”.

Numera har vi konkreta fakta på bordet efter 4 år med Tidö:
-skjutningarna har minskat radikalt
-brottslingar sitter längre i fängelse
-kraven på invandrare har ökat med all rätta
-vårdköerna har minskat
-alla som jobbar har fått mer pengar att röra sig med.
-inflationen är låg tack vare riktade satsningar på bränsle och livsmedel samt elen
-det går bra för Sverige som land och siffrorna pekar norrut

Ett axplock. Hur kan då människor vara så in h-e dumma att rösta rött?!?
Citera
2026-08-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Det mesta har ju bevisligen blivit mycket bättre med Tidö än den tidigare ”rödgröna röran”.

Numera har vi konkreta fakta på bordet efter 4 år med Tidö:
-skjutningarna har minskat radikalt
-brottslingar sitter längre i fängelse
-kraven på invandrare har ökat med all rätta
-vårdköerna har minskat
-alla som jobbar har fått mer pengar att röra sig med.
-inflationen är låg tack vare riktade satsningar på bränsle och livsmedel samt elen
-det går bra för Sverige som land och siffrorna pekar norrut

Ett axplock. Hur kan då människor vara så in h-e dumma att rösta rött?!?

Bra skrivit, men du har glömt flera viktiga andra:

- Billigare mat, bensin och el pga sänkt skatt
- Månads busskort for endast häften av priset som leder till flera åka kollektivt.
- BNP förväntas öka med 2,4 procent år 2027 och 2,8 procent år 2028, vilket skulle innebära en av de högsta tillväxttakterna i Europa.
- Invandringen till Sverige har minskat till endast cirka 76 000 beviljade uppehållstillstånd år 2026, den lägsta nivån sedan 2005. Den väntas minska ytterligare efter lagstiftningen den 13 augusti, som skärper villkoren för anhöriginvandring till Sverige.
- Antalet beviljade svenska medborgarskap ligger nu på under 100 per månad efter lagstiftningen den 6 juni. Tidigare beviljades flera tusen svenska medborgarskap per månad.
Citera
2026-08-15, 10:28
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Bra skrivit, men du har glömt flera viktiga andra:

- Billigare mat, bensin och el pga sänkt skatt
- Månads busskort for endast häften av priset som leder till flera åka kollektivt.
- BNP förväntas öka med 2,4 procent år 2027 och 2,8 procent år 2028, vilket skulle innebära en av de högsta tillväxttakterna i Europa.
- Invandringen till Sverige har minskat till endast cirka 76 000 beviljade uppehållstillstånd år 2026, den lägsta nivån sedan 2005. Den väntas minska ytterligare efter lagstiftningen den 13 augusti, som skärper villkoren för anhöriginvandring till Sverige.
- Antalet beviljade svenska medborgarskap ligger nu på under 100 per månad efter lagstiftningen den 6 juni. Tidigare beviljades flera tusen svenska medborgarskap per månad.

Jag skrev ”ett axplock” om du läser mitt inlägg ordentligt. Sedan skrev jag faktiskt också mat,el och bränsle om du läser noggrannare nästa gång.
Oavsett så är alltså en röst på Sossarnas lag bortkastad då de inte kommer kunna bilda regering eftersom C och V inte kommer kunna samarbeta varvid en röst på sossarna är bortkastad.
Senast redigerad av Kaenkelberrie 2026-08-15 kl. 10:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in