2026-08-14, 07:18
Medlem
Citat:
Över en miljon väljare vet fortfarande inte vad de ska rösta på. Förra valet röstade flest osäkra på något av Tidöpartierna – och avgjorde valet.
Det finns faktorer som talar för att historien kan upprepa sig.

Det är ovanligt många väljare som ännu inte har bestämt sig för vilket parti de ska rösta på. I maj var 20 procent osäkra, jämfört med 14 procent vid samma tid inför förra valet, enligt en mätning från SCB. Det framgår av ett inslag i Sveriges Radio.

https://kvartal.se/jonathankarre/artiklar/en-miljon-osakra-valjare-kan-ge-tido-segern/cG9zdDoxNjM1ODU

Gapet mellan blocken har minskat, liksom inför valet 2022, och det finns fortfarande över en miljon osäkra väljare. Vad anser ni? Kan de osäkra väljarna bli avgörande för Tidöpartierna på samma sätt som 2022?
Citera
2026-08-14, 07:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Läser man på media så får jag väl ändå säga att tidö har kommit med fler och bättre valfjäsk som faktiskt känns möjliga att genomföra.
Citera
2026-08-14, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
https://kvartal.se/jonathankarre/artiklar/en-miljon-osakra-valjare-kan-ge-tido-segern/cG9zdDoxNjM1ODU

Gapet mellan blocken har minskat, liksom inför valet 2022, och det finns fortfarande över en miljon osäkra väljare. Vad anser ni? Kan de osäkra väljarna bli avgörande för Tidöpartierna på samma sätt som 2022?
Beror ju mycket vad de tvekar om. De som byter block är ju de intressanta.
Citera
2026-08-14, 08:33
Medlem
Tranquility Bass avatar
Bara för att man i en optionsundersökning säger att man är osäker betyder inte att man är det. Många av dessa osäkra kommer nog rösta på samma parti som förra gången eller på ett parti inom samma block.
Citera
2026-08-14, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Många av dessa osäkra kommer nog rösta på samma parti som förra gången eller på ett parti inom samma block.

Då gynnas Tidö eftersom Tidö vad stort bland osäkra väljare år 2022.
Citera
2026-08-14, 09:18
Medlem
Jag har själv ingen aning vad jag ska rösta på men det här med tidös valfläsk, det biter inte på mig och jag tror många bara ser det som fjäskande och lite ut av en panikhandling. Det kan säkert straffa dem i slutändan.
Citera
2026-08-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty1691
tidös valfläsk

Är du förstagångsväljare?
På historiskt sätt, valfläsk är tillgång till alla partier oavsett färg.
Citera
2026-08-14, 09:46
Medlem
GanskaRoligts avatar
En miljon potentiella röster till AFS.
Citera
2026-08-14, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
En miljon potentiella röster till AFS.

Hahaha, kan inte sluta skratta.
Månadens skämt
Citera
2026-08-14, 10:59
Medlem
Wajis avatar
Tror att Tidöpartierna har en bra chans att vinna med andra ord.

Dels så radar fortfarande skandalerna i vänstern upp sig. Sedan miljöpartiets utspel med mer flyktingar och dyrare bensin retar folk.'
Men framför allt att C och MP inte tänker sitta i en regering med V och V kräver att få sitta i regeringen. '

Vem vill rösta på partier som ej kan samarbeta?

De tror jag gynnar högergänget enormt.
Citera
2026-08-14, 11:06
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty1691
Jag har själv ingen aning vad jag ska rösta på men det här med tidös valfläsk, det biter inte på mig och jag tror många bara ser det som fjäskande och lite ut av en panikhandling. Det kan säkert straffa dem i slutändan.
Valfläsk? Menar du att varje parti lurar folk att rösta för att sedan inte göra det dom gått ut med eller göra tvärt om?

I så fall, jag är en av dom som inte är så lättlurad och i protest inte röstar eftersom dom inte håller det man tycker är bra 😕
Citera
2026-08-14, 13:42
Medlem
Osäker är man ju, men var oavsett det igår och la min röst. Röst på såssarna, såklart, efter man sett hur kasst högern styrt landet senaste åren

Gjorde valkompass innan jag la min röst. Bra rekommendation för osäkra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in