Citat:
Absolut. Det kan man sammanfatta mina känslor i.
Även om det uttrycket känns lite väl aggressivt för mig

Citat:
10-15 år, förhoppningsvis
Med det sagt så har jag åkt på någon resa per år med polare.Men jag umgås mestadels hemmavid och dricker och äter billigt året runt.
Citat:
Du gör förstås precis som du vill, men jag undrar en sak: Om du dog imorgon (vilket jag verkligen inte hoppas), och satt med St Per vid pärleporten (eller whatever) hur nöjd skulle du vara med ditt liv då? Skulle du känna att du hade använt din tid på jorden väl, och sett eller upplevt det mesta som du hade velat uppleva? Är det något som hade skavt, eller som du hade saknat?.
Det är en knepig fråga. För det finns ju mycket man vill ha i livet, och ekonomisk frihet är en av de sakerna för mig. En väldigt stor sådan.
Jag tror inte jag hade känt ångest. Jag har ändå inte gått full Günther Mårder direkt. Men absolut levt ett mycket vardagligt liv med enkla nöjen för det mesta.
Pengarna har skänkt mig en ro såhär långt som jag inte hade velat leva utan i sig.
Citat:
Fattar det. Jag har aldrig haft känslor för lån på det sättet. Har en ordentlig summa bolån idag men jag ser det mer som en balansräkning.
Jag har ett övervärde i bostaden och en pengapåse på ISK som lugnar mig

Citat:
Ska du spara pengar och kunna leva utan att bara jobba så ska du inte köpa hus. Hus kostar pengar att underhålla.
Klart det är en underbar frihet att ha hus och de kan öka i värde men inte säkert.
Sen är livet och ekonomin också mycket beroende på hur dina inkomster ser ut men det viktigaste för att bli rik är att hålla nere utgifterna.
Att sukta efter fler uteluncher är kanske ingen dröm som är för stor så varför inte börja, ta lunch ute två dagar i veckan till att börja med och ”njut” av livet.
Klart det är en underbar frihet att ha hus och de kan öka i värde men inte säkert.
Sen är livet och ekonomin också mycket beroende på hur dina inkomster ser ut men det viktigaste för att bli rik är att hålla nere utgifterna.
Att sukta efter fler uteluncher är kanske ingen dröm som är för stor så varför inte börja, ta lunch ute två dagar i veckan till att börja med och ”njut” av livet.
Mjo men det är just känslan av att unna mig allt det där medans jag är helt oberoende som jag vill åt.
När jag käkar utelunch idag är det alltid en liten gnagande känsla av ”Där sköt jag upp den ultimata känslan av frihet lite till”.
Även om jag gör det ibland. Jag lever inte på existensminimum.
Hade aldrig fallit mig in.
Så jag tycker det är lite koko-bäng hur jag resonerar... Jag skjuter upp massor konsumtion och nöjen för att jag tycker det är så viktigt. Jag känner att först när jag nått möjligheten att inte lönearbeta kan jag börja konsumera och leva på riktigt.