Citat:
Ursprungligen postat av
Skattebrott
Det är feminismen (eller närmare bestämt den manshatarideologi som vanligtvis är det man syftar på med ordet feminism i dessa dagar (2026)) jag är emot. Dvs den kvinnosaksrörelse som till slut blev kapad av vänstern, precis som så många andra folkrörelser (arbetarrörelsen, miljörörelsen, fredsrörelsen, partierna, Svenska Kyrkan, homorörelsen, till och med partierna) blev, och som blev förändrad till något annat, utifrån marxismens alla teorier.
Nej det är vad DU och dina gelikar syftar på då ni använder ordet feminism. Blanda inte ihop era ståndpunkter med resten av befolkningens tack.
sen

arbetarrörelsen är synonymt med vänstern din dummer.
Citat:
Det verkar som om "klass mot klass" och nu detta könskrig mellan kvinnor och män, är avsett som kulturkrig - att attackera vår fina västerländska civilisation genom splittring.
Säg mig vilken kraft/ krafter har mest jobbat för att splittra upp människor i klasser och kön ?
De krafter som infört och kämpat för att bevara lagar och regler som aktivt ska hålla ISÄR människor och SÄRBEHANDLA dem baserat på klass och kön, eller....de krafter som aktivt arbetat för att ge klasser av människor och könen samma rättigheter och möjligheter?
just det.
Vänligen titta lite på vad det är människor krigar för......krigar man för att ex kvinnor inte ska ges möjligheten till att äga sin egen kropp eller krigar man för att samma kvinnor ska slippa all dessa skitnormer som historiskt skapats för att kontrollera henne?
Vilket "krig" är det värt att kriga för och leder till "fred"?
Citat:
men vill du verkligen fortsätta använda det ordet med tanke på allt hat som begås i dess namn idag 2026?
Vilket "hat" är det som "begås"?
Vad har du alla terrordåd där galna feminister skjuter skallen av folk eller mejar ner folk på gatorna med en skåpbil?
Vad har du alla lagförslag som är till för att begränsa mäns lika mänskliga rättigheter?
Citat:
Därför brukar jag påminna mina vänner i högern att vi inte ska nedlåta oss till samma sorts kulturkrig, genom att bli likadana mot kvinnor som vänsterfeminismen är mot män. Det är förrädiskt lätt att bemöta allt manshat idag med kvinnohat - fast då låter man sig bli lurad, menar jag! Eftersom jag är hetero älskar jag kvinnor. Återigen - det är den vänster som kommer och utger sig för att vara kvinnors försvarare, som jag är emot.
Tycker absolut du och dina gelikar ska uppvärdera er "kamp" till samma nivå som div. vänsterfeminism, hade vi fått rejält bättre debatter på flashback ex.
Din "kärlek" till din nästa handlar inte om din sexualitet lille vän.
Du gillar inte dina vänner för att de kan vara potentiella knullobjekt, eller hur.
jag vill att män ska ha samma rättigheter och möjligheter som jag har, inte för att jag är hetero och därmed föredrar ha sex med män, utan för att män är människor precis som jag och därför förtjänar samma behandling i samhället som jag anser jag själv ska ha rätt till.
Citat:
Det stämmer ju inte ens att vänsterfeminismen representerar kvinnors vilja. Gör man en enkät finner man att de flesta kvinnor GILLAR att ha urringat, ha långt vackert hår, vara sminkade och få komplimanger av män - varför skulle det vara något fel i det? Och vi män är såklart likadana, ALLA mår bra av komplimanger och att känna sig snygg. En komplimang för vackert yttre betyder inte alls "han ser inte ditt inre" - varför skulle en sådan motsättning föreligga? Falsk dikotomi kallar man det tankefelet.
Men herregud hur pantat okunnig får man lov vara om feminism som vuxen människa?
Jepp de flesta människor, män som kvinnor, gillar att vara attraktiva för andra och anstränger sig därmed en hel del för att bli detta.
men samma människor, av båda könen, skulle direkt ogilla att samhället enkom värderade den sidan av dem, dvs att de tvingades leva som ständigt sexuellt objektifierade icke människor.
och det är det sista som alltså feminismen protesterat emot.