2026-08-13, 20:53
Medlem
Jag undrar varför inte Miljöpartister stödjer Adolf Hitler och hans folkmordsbrott. Med tanke på att han dödade miljontals människor blev han också av med tiotals miljoner ton växhusgaser. Alltså en positiv effekt på klimatet. Deras broschyrer och plakat borde det stå ”döda alla människor” på. Enklaste lösningen på miljöfrågan.

Kan någon förklara varför inte Miljöpartiet gillar Hitler när han förbättrade klimatet? Det är för mig något som inte går ihop.
Citera
2026-08-13, 20:57
Medlem
För att Stalin och Mao dödade betydligt fler, så de blev kommunister istället
Citera
2026-08-13, 20:58
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgerbraukeller
Jag undrar varför inte Miljöpartister stödjer Adolf Hitler och hans folkmordsbrott. Med tanke på att han dödade miljontals människor blev han också av med tiotals miljoner ton växhusgaser. Alltså en positiv effekt på klimatet. Deras broschyrer och plakat borde det stå ”döda alla människor” på. Enklaste lösningen på miljöfrågan.

Kan någon förklara varför inte Miljöpartiet gillar Hitler när han förbättrade klimatet? Det är för mig något som inte går ihop.

Miljöpartister är humanister. Dvs de bryr sig om människor.

I motsats till moderater / högern som istället bryr sig om pengar, och beundrar enbart de mest giriga och onda, de sk miljardärerna.

Så miljöpartister beundrar såklart inte Hitler som var en ond girig människa, inte alls olika dagens miljardärer fast han var mer ärlig och hade mer våldskapital.

Färre människor är gynnsamt för miljö, klimat och allt annat liv på jorden. Men det kan uppnås enklare och humanistiskt, genom att färre väljer att skaffa barn som sedan onda giriga miljardärer kan använda som boskap.

Och det är precis vad som sker globalt just nu... färre i världen vill skaffa barn till denna värld styrd av giriga psykopater

1% av folk är psykopater, 30% av folk har däremot vissa psykopatiska drag och beundrar riktiga psykopater, och resterande 69% blir allt mer negativa att delta i ett samhälle där psykopater ska leda.
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-08-13 kl. 21:06.
Citera
2026-08-13, 21:06
Medlem
Citat:

Med tanke på den miljöförstöring som andra världskriget skapade blev det knappast någon nettovinst för miljon. Det borde även en cyniker som TS inse men det kanske är lite knepigt.
Citera
2026-08-13, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Miljöpartister är humanister. Dvs de bryr sig om människor.

Kan vara det dummaste jag hört. De bryr sig om staten, staten ska vara allt och massan ska bara följa alla dumma påhitt de kommer med.

Det är verkligen inte att bry sig om människor.
Citera
2026-08-13, 21:08
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Politik: inrikes --> Papperskorgen
Hitlers påverkan på utsläpp av växthusgaser går naturligtvis att diskutera, men inte i Politik Inrikes. TS får återkomma på annat håll. Att koppla det man ogillar (här miljöpartiet) med Hitler är en för dålig frågeställning, reductio ad hitlerum
https://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

/Moderator
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-08-13 kl. 21:14.
Citera
2026-08-14, 14:00
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Tråden återställd för att korgningen ifrågasatts och jag kommer inte på något bra försvar för det /MOD
Citera
2026-08-14, 14:52
Medlem
Citat:

Jag ska berätta en hemlis för dig. Men en av anledningarna till att de inte stödjer Hitler beror på att han är död. Lite svårt att stödja någon som inte är i livet. Enl rykte så dog han i en bunker i Berlin 1945 även om jag själv tror att han dog några år senare i Argentina.
Citera
2026-08-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag ska berätta en hemlis för dig. Men en av anledningarna till att de inte stödjer Hitler beror på att han är död. Lite svårt att stödja någon som inte är i livet. Enl rykte så dog han i en bunker i Berlin 1945 även om jag själv tror att han dog några år senare i Argentina.

Man kan ju fortfarande gilla en död politiker. Även Stalin borde de hylla. Lösningen till klimatfrågan är ju att vi föder mindre barn och att vi dör.
Citera
2026-08-14, 17:55
Medlem
Citat:
Man kan ju fortfarande gilla en död politiker. Även Stalin borde de hylla. Lösningen till klimatfrågan är ju att vi föder mindre barn och att vi dör.
Ja, jag gillar oxfilé som är stendött. Men jag stödjer inte någon oxfilé. Det är en jävla skillnad på att gilla mot att stödja.
Citera
2026-08-15, 11:36
Medlem
Nu vill jag inte döma någon utan att veta men ,Daniel Hellden hur god är han.

Man skulle kunna undersöka om han i skolan mobba någon t.ex eller om han hjälpte dem.

Misstänker att det finns rätt mycket hat i MP ,behöver inte vara Hitler ,hatet kan rikta sig mot olika håll.

T,o,m Aftonbladet klagar på Hellden

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16xdrK/dousa-rasar-efter-sprakrorets-svar-han-lever-i-en-liten-bubbla

"MP-språkröret svarar att det inte ska finnas skadliga grupper i Sverige, men frågar sig sedan om inte problemet med islamism är uppblåst."
Citera
2026-08-15, 14:03
Medlem
MP vore livsfarliga att få i en regering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in