2026-08-13, 17:34
Medlem
Craiggs avatar
Innan sommaren är slut på riktigt funderar jag på en weekend i Hallsberg. Vad kan man hitta på där? Finns det bra shoppingutbud? Finns det krogar där man kan ragga på tjejer? Vad finns att hitta på där under en helg som ensamresenär?
Citera
2026-08-13, 17:40
Medlem
FallerIfallerAs avatar
För mig är Hallsberg bara en knutpunkt för tåg men det kanske är ett fint ställe!
Citera
2026-08-13, 17:40
Medlem
https://www.hallsberg.se/visit-hallsberg.html

Ha det så kul.
Citera
2026-08-13, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Innan sommaren är slut på riktigt funderar jag på en weekend i Hallsberg. Vad kan man hitta på där? Finns det bra shoppingutbud? Finns det krogar där man kan ragga på tjejer? Vad finns att hitta på där under en helg som ensamresenär?

Om du diggar jazz och melodisk rock, så finns det en jazzklubb som kör konserter ibland. Den ligger i anslutning till tågstationen i Hallsberg. Om du gillar små genuina småorter i Sverige så kan det bli ganska kul.

Är du från Stockholm eller Göteborg, så kanske det kan kännas lite för litet månne?

Ha det så kul i vilket fall som helst och lycka till!
Citera
2026-08-13, 18:33
Medlem
Anstalten i Hallsberg lär vara fängslande...
Citera
2026-08-13, 18:44
Medlem
Citat:

Du kan ju bo på Hotell Stinsen! Finns en pub i anslutning till hotellet.
Finns nog några snyggingar där!
Citera
2026-08-13, 19:42
Medlem
Citat:

Stendött ställe. Åk någon annanstans.
Citera
2026-08-13, 19:50
Medlem
Vem fan får för sig att åka till Hallsberg för en weekend?
Citera
2026-08-13, 20:43
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:

Sova på hotell Stinsen, har frukost och bar. Det var några medelålders damer på kvällarna när jag var där 2023-24.

Dag 1: Åka med buss 807 till Sköllersta och korvfabriken, du kan handla där. Passa på att se kyrkan. På eftermiddagen Bergööska huset, konst, kultur o modelljärnväg

Dag 2: Åk till Dovrasjödalens naturreservat, gå långa leden på 6,5km. Fika i Östansjö och fiket på Granlunds odling, köp med västeråsgurkor att lägga in.

Trevliga människor, Kumla har mer att erbjuda dock.
Senast redigerad av Brunafingrarna 2026-08-13 kl. 21:00.
Citera
2026-08-14, 08:06
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Hahah vad tusan ska du dit att göra, inget att göra, inget att se.
Att flytta därifrån vid 19 års ålder var ett av de bästa besluten i mitt liv.
Citera
Igår, 10:14
Medlem
godboys avatar
Citat:
Nu vet jag inte var du bor, men varför i hela friden ska du åka till Hallsberg på semester? Det jag huvudsakligen gjort i Hallsberg är att byta tåg och det var fan längesedan. Men vill minnas att det var rätt ofta för 30-40 år sen man bytte tåg där om man åkte mellan GBG-STHLM.

I alla fall så lär det väl kosta nästan lika mycket med en weekend i Hallsberg som en Weekend i Gdynia och jag vet vad jag hade valt.
Citera
Igår, 17:53
Medlem
Haha, nu blev jag faktiskt sjukt nyfiken på att besöka Hallsberg. Finns ju sannolikt noll skäl att åka dit men jag känner att jag vill uppleva misären!

Jag tog fram statistik nyligen och Halsberg ligger nummer 1 i hela jävla sverige på narkotikabrott! Hur är det ens möjligt?!

Flest narkotikabrott
Anmälda narkotikabrott per 100 000

1 Hallsberg
4 056

2 Sundbyberg
2 147

3 Sala
2 108

4 Ljusnarsberg
2 033

5 Västerås
2 002

6 Fagersta
2 001

7 Eskilstuna
1 970

8 Köping
1 952

9 Nyköping
1 948

10
Örebro
1 935
Senast redigerad av repo68 Igår kl. 18:03.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in