2026-08-13, 11:01
Medlem
Hej,
Jag har en Samsung laptop med Windows 11 och tangentbordet är väldigt känsligt när man skriver. Det registrerar ofta knapptryckningar dubbelt med resultatet att det ser ut som att det är en treåring som skrivit. Efter varje text jag skrivit behöver jag gå igenom texten och radera dubbelslag.

Hur ändrar jag känsligheten på tangentbordet så att jag slipper detta? Går det att justera?
Citera
2026-08-13, 11:06
Medlem
Connykrims avatar
Köp ett tangetbord som ej är känsligt o koppla in
Citera
2026-08-13, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EspanaSoleada
Hej,
Jag har en Samsung laptop med Windows 11 och tangentbordet är väldigt känsligt när man skriver. Det registrerar ofta knapptryckningar dubbelt med resultatet att det ser ut som att det är en treåring som skrivit. Efter varje text jag skrivit behöver jag gå igenom texten och radera dubbelslag.

Hur ändrar jag känsligheten på tangentbordet så att jag slipper detta? Går det att justera?

Skriv in 'tangentbord' i sökfältet, klicka på 'Tangentbord', prova ändra slidern och se om det hjälper
Citera
2026-08-13, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Skriv in 'tangentbord' i sökfältet, klicka på 'Tangentbord', prova ändra slidern och se om det hjälper
Bra tips det ska jag testa, tack!
Vet du vilket av alternativen "fördröjning" och "repetitionshastighet" som är det aktuella här? Borde vara det sistnämnda va?
Citera
2026-08-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EspanaSoleada
Bra tips det ska jag testa, tack!
Vet du vilket av alternativen "fördröjning" och "repetitionshastighet" som är det aktuella här? Borde vara det sistnämnda va?
Jag vet faktiskt inte Har själv aldrig ändrat på dessa, så jag bara chansade att detta kanske kunde hjälpa.

Men hittade detta också, det känns mer rätt!

https://imgur.com/W3Gpsyc

Skriv in 'tangentfilter' i sök
Citera
2026-08-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Jag vet faktiskt inte Har själv aldrig ändrat på dessa, så jag bara chansade att detta kanske kunde hjälpa.

Men hittade detta också, det känns mer rätt!

https://imgur.com/W3Gpsyc

Skriv in 'tangentfilter' i sök
Stort tack! Ska testa allt detta.
Citera
2026-08-13, 20:00
Medlem
sommarlovs avatar
Det där felet känner jag igen, andra har frågat om det.
Då jag själv inte är drabbad, minns jag tyvärr inte vad det beror på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in