2026-08-13, 10:13
Medlem
LKKINGENs avatar
Det heter PÅ morgonen.

Själv duschar jag regelbundet, blir oftast två ggr om året, första januari och Nyårsafton, funkar för mig.
Citera
2026-08-13, 10:20
Medlem
Man märker att TS är en riktig kontorsbög och alla andra som svarar att man duschar innan man lägger sig.

Man duschar väl ändå direkt efter jobbet?
Har man varit en god samhällsmedborgare och producerat i åtta timmar så skall man ha en frän och myskig lukt, som kräver tvål och schampoo för att råda bot på.

Fy fan så jävla äckligt att byta om från arbetskläder till civila och gå runt med dagens arbetslök på kroppen.
Ni byter säkert inte ens sockar, så fötterna som marinerats i potent fotsvett luktar värre än den mest vällagrade mögelosten.
Citera
2026-08-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
jag vet att jag svettas lite oftast när jag sover, så jag tvättar mig om morgonen med, men duschar inte, tar dock nya kläder överallt

Så varje morgon som du vaknar, så har du tömt ut 1-2dl svett i sängen som du fyller din säng med och sen sover i nästa natt.

Jag ser inte riktigt varför det skulle vara mindre äckligt än att ta en dusch på morgonen istället.
Citera
2026-08-13, 10:21
Medlem
Kliar i hela kroppen utan en dusch innan läggdags. Dessutom kalldusch så kroppen kyls ner och känns sval. Det ska lukta gott och kännas fräscht.
Citera
2026-08-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det är en myt.

Man tappar runt 2 dl vätska på natten men det mesta försvinner via utandningsluften.

Man svettas mer dagtid då man är aktiv.

Det är väl klart att du svettas när du sover, precis som annars.
Citera
2026-08-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buttergoeken
Kliar i hela kroppen utan en dusch innan läggdags. Dessutom kalldusch så kroppen kyls ner och känns sval. Det ska lukta gott och kännas fräscht.

Om du duschar kallt så slår kroppen igång värmesystemet, och du känner dig möjligen kall av själva duschen, men kroppen går upp i temp iställlet.
Citera
Medlem
det är en myt, de 1-2 dl som kommer ut är mest genom utandningsluften

även om du hade rätt i att det var svett som kom ut så är det oändligt mycket renare än att dessutom göra det på en smutsig kropp i en smutsig säng.

det inser man nästan utan att tänka på det

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Så varje morgon som du vaknar, så har du tömt ut 1-2dl svett i sängen som du fyller din säng med och sen sover i nästa natt.

Jag ser inte riktigt varför det skulle vara mindre äckligt än att ta en dusch på morgonen istället.
Citera
Medlem
Citat:
Stöter med jämna mellanrum på folk som tar sin dagliga dusch om morgonen och därmed alltid går i säng med hela dagens smuts. Wtf?
Smutssova kallar jag det. Hur tänker ni?
Asvidrigt att ha hela dagens damm, smuts å svett med i säng!
Om man vaknar för mycket av att duscha kan man ju duscha 2 h före man ska sova.
Era sängar måste vara bakteriehärdar..
Jag duschar alltid tidigast 2-3 h innan säng..
Håller med! Jag duschar efter jobbet kl 17 och lägger mig ca 23 kanske en dag i veckan annars duschar jag direkt innan jag lägger mig. Minns bara en gång senaste 5 åren som jag struntat i att duscha alls för jag var så jäkla trött
Citera
2026-08-13, 10:25
Medlem
visst jobbar jag kontor
men om du slutar ditt hårda kneg 15 å då duschar är det ju knappast omöjligt att du hinner bli svettig och smutsig igen innan du ska sova 22
särskilt på sommaren
oavsett vänder jag mig mest till dem som duschar 1 gång om dagen och det om morgonen, det är uppenbart grisigt

Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Man märker att TS är en riktig kontorsbög och alla andra som svarar att man duschar innan man lägger sig.

Man duschar väl ändå direkt efter jobbet?
Har man varit en god samhällsmedborgare och producerat i åtta timmar så skall man ha en frän och myskig lukt, som kräver tvål och schampoo för att råda bot på.

Fy fan så jävla äckligt att byta om från arbetskläder till civila och gå runt med dagens arbetslök på kroppen.
Ni byter säkert inte ens sockar, så fötterna som marinerats i potent fotsvett luktar värre än den mest vällagrade mögelosten.
Citera
2026-08-13, 10:26
Medlem
Citat:
det är en myt, de 1-2 dl som kommer ut är mest genom utandningsluften

även om du hade rätt i att det var svett som kom ut så är det oändligt mycket renare än att dessutom göra det på en smutsig kropp i en smutsig säng.

det inser man nästan utan att tänka på det

Det är kläderna som blir smutsiga dagtid. De drar åt sig både smuts och svett, precis som dina sängkläder gör när du sover.
Citera
Medlem
mitt i prick

Citat:
Ursprungligen postat av Buttergoeken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är väl klart att du svettas när du sover, precis som annars.

Myten är att man svettas mer på natten än på dagen.

Om man svettas hela tiden men mindre på natten så är det ju logiskt att duscha på kvällen innan man lägger sig - gör man INTE det så drar man ju med sig all smuts och svett man dragit på sig under dagen.

I sängen spenderar man runt 8 timmar per dygn - där vill man ju ha det rent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in