Citat:
Ursprungligen postat av
BENSINO
En fråga till alla män där ute över 30+ men har ni känt att ni "utvecklas" på nåt sätt?
Jag är över 35 och man har alltid läst att det går nedför vid den åldern men jag känner mig piggare och starkare än när jag var 25
Några exempel som chockerade mig var ute och sprang en runda där när jag var 25 orkade inte men nu orkar hela vägen, min uthållighet är högre.
Lyfte tyngre vikter som jag aldrig kunde förr
Mitt sinne är mer skarpt på nåt sätt där jag kan fokusera bättre och är mer snabb tänkande när jag löser saker.
Musklerna känns mer definierade på nåt sätt härdade och bättre kontroll
Går vi män igenom en annan stadie i vår utveckling som jag inte vet om eller bör jag vara orolig?
Närmar mig 60 och det där med att man utvecklas beror mycket på en själv.
Fysiskt börjar man märka saker, blev tvungen att börja använda terminalglasögon strax efter 40, idag märks det att man inte är så smidig och man blivit mer bekväm, så det blir hotel i stället för tält och bil i stället för moppe när man upplever Grekiska öar.
Mentalt utvecklas man hela tiden, märker inte så mycket av det mer än att man har bredare erfarenhet, vilket underlättar då man lättare kan förstå vilka frågeställningar som är viktiga.
Att du fått bättre fysik efter 35 beror nog mest på att du tränar och äter bättre jämfört med innan.
Tyvärr är detta tidsbegränsat, efter 40 kommer din fysiska förmåga dala, även om du kan hålla upp fysiken med rätt träning och föda men du kommer så sakteliga att dala.
Men man skall alltid försöka att utvecklas.
Sen kommer åldern att hinna ifatt dig, vi kommer alla dö förr eller senare. Men många kan leva bra en bit efter 80 om du utmanar sig själva.