Citat:
Ursprungligen postat av
DjungelJumbo
Är 45+ och har sista två åren fått problem med akne. Inte så mycket men har ett par ställen på nästippen där "samma" finnar återkommer hela tiden, Ibland ser hela nästippen röd ut och när man tvättar och rengör blir det ännu rödare och tydligare! Va fan??
Sen har jag lite på kinderna och pannan.
Från 20 år till 45 år gammal hade jag inga problem med akne alls. Men nu! Vad fan pågår?
Har inte ändrat kost nämnvärt de senaste 20 åren. Dricker knappt alkohol, röker inte men snusar.
Äter ganska lite godis och dricker Pepsi max och cola zero, ibland lite vanlig Coca Cola.
Har ni tips om medel eller metoder?
Jag är verkligen ingen läkare eller ens vårdutbildad, men jag har haft liknande problem.
Jag blöter ett hushållspapper med iskallt vatten och sen river jag sönder mina finnar (en i taget) tills de blöder, för blod läker hud så länge det får komma ut enligt vad jag har sett på mig själv.
Sen lägger jag det iskalla hushållspappret emot såret tills det har slutat blöda.
Varmt vatten i duschen öppnar porerna, så duscha så varmt du kan när du har rivit sönder finnen (en i taget) och kyl den iskallt när du kommer ut ur duschen.
Kom ihåg att jag inte är något proffs, så det här är bara mina erfarenheter.