2026-08-14, 11:57
Medlem
godboys avatar
Egentligen borde det vara förbjudet för lastbilschauffören att vistas i hytten vid lastning och lossning. Det kan i o f bli opraktiskt och olämpligt på annat sätt för ofta vill man inte ha chaufförer runtrännande på företagen då olycksrisk kan uppstå just på grund av den saken.
Citera
2026-08-14, 12:00
Medlem
Bajslukts avatar
Sorgligt. 65 år och möjligen något år eller två innan han skulle gå i pension med frugan. Jösses vilken sörja.

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Jag jobbade i 10 år på lager INGEN hade truckkort inspektion gjorde 1 gång och ”Ja men ni ser ju ut att kunna köra truck” tack å hej

Folk kunde köra både påverkade och bakfulla
Jag är nyfiken på om det fortfarande är så här. Jag befann mig också på en del lager för 15-20 år sedan där inte en kotte hade truckkort, men likväl körde runt som galningar överallt.

En gång följde jag med en medarbetare som skulle ta truckkort (runt 15 år sen), och jag blev förvånad över hur oseriöst det var. Själva utbildningen skedde i ett förvånansvärt litet garage mitt ute i ingenstans. Det fanns två truckar på stället, och drygt 15 ynglingar som stod i kö för att få köra. Instruktören var gapig och allmänt stissig. En person fick köra i ungefär två minuter, sen var det "NÄSTA!"

Vid lunch hade gubben kört själv och skrikit på "eleverna" 95% av tiden.

Efter det har jag varit extremt försiktig varje gång jag har besökt ett lager med truckar.

Man får hoppas att det är mer pli på det här nuförtiden.
Citera
2026-08-15, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mbabbe
Varför tror du att man går vid 65? En kärring på mitt jobb gick vid 67 nyligen, en annan 66. Många har riktålder 68 och yngre generationer får räkna med att få en pensionsåldern på runt 70. Du får uppdatera dig lie.
Så här blir det när 1,5 - 2 miljoner MENA och negrer har kommit hit och inte jobbar in en spänn men pension ska de ha i alla fall. Vem tror du ska jobba ihop det?

Med tanke på att jag citerade skrev att han troligen längtat efter pension, då jobbar man inte en dag längre än man behöver.
Känner en som driver sin byggfirma och är 78 men bara halvtid nu och en annan bekant jobbar än inom bank och är 72, den på bank har så många stugor/fastigheter både i Sverige och utomlands så han borde bara kunna njuta av livet men tycker det är så kul än.
Ja riktålder för dom födda på 00 talet är 70+, funkar väl om man haft lätt jobb och är frisk men inte många betongarbetare lär klara de.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in