2026-08-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Man letade desperat efter en anledning att få byta sida i Centern, var det detta man hitta?

Du kan ha en tanke där.
Citera
2026-08-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Man letade desperat efter en anledning att få byta sida i Centern, var det detta man hitta?

Det kom direkt efter Anders Borg intervju som tydligt säger att V och MP har radikaliserats.
Glöm inte att C hade nyckel roll i alliansen men Anders Borg som finansminister

Citat:
Borgs varning: V och MP har radikaliserats

Tidigare finansministern Anders Borg (M) ger sig in i valrörelsen. Nu varnar han för vad som kan hända om V och MP får makt över den ekonomiska politiken. ”Många väljare har inte förstått hur extrema förslagen är.

Uppdaterad 2026-08-11 13.53

När Anders Borg (M) satte sig och läste budgetmotionerna från Vänsterpartiet och Miljöpartiet, och började räkna på dem, valde han att fatta pennan och skriva en debattartikel i DN. Detta trots att den före detta finansministern i alliansregeringen oftast avstått från att kommentera svensk politik sedan han avgick för 12 år sedan.

– Jag förstod omfattningen av förslagen, vilket jag villigt ska erkänna att jag inte hade gjort, säger han till SvD.

Det Anders Borg nu vill varna för är effekten av den politik som kan bli verklighet om Vänsterpartiet och Miljöpartiet tillsammans får runt 15 procent i valet, som de enligt opinionen i juni ser ut att göra.

https://www.svd.se/a/8pxGo2/anders-borg-varnar-miljopartiet-och-vansterpartiet-har-radikalisterats
Citera
2026-08-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
vilka små råttor c är jeavla politker känn n er 100k i månad för att göra ingenting men en vanlig arbet ska inte få vare sjuk

Klart som fan du kan vara sjuk, men för att stävja fusket så är det bra med en karensdag.
Citera
2026-08-12, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av danieldahlstrom369
S viker sig för vad som helst, bara de får makt. Ja de kommer vika sig. Om det är vad som ytterst krävs.

S kommer som vanligt att vika ner sig och hora ut sina väljare och skiter fullständigt i sina "värderingar" och allt som utlovats innan valet. Socialdemokraterna arbetar på samma sätt som Putin och Trump gör.
Citera
2026-08-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag föraktar ta mig fan C mer än något annat parti.

Föraktar Sossarna, det äckliga partiet som vägrar säga vilka dom ska samarbeta med om dom vinner valet. Rödgrön sörja lär det bli innan det blir nyval.
Citera
2026-08-12, 19:57
Avslutad
Bra med slopad karens. Man ska inte bli straffad för att man blir sjuk.
Citera
2026-08-12, 19:58
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Jag föraktar ta mig fan C mer än något annat parti.

Bra att börjar komma fram, hur svårt röd/grön har att komma överens.
Citera
2026-08-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batagare
Bra att börjar komma fram, hur svårt röd/grön har att komma överens.
Precis så det inte kommer upp efter valet nu kanske man förstår att det inte räcker att Tidö "förlorar" dom har trots allt ett regeringsunderlag.
Citera
2026-08-12, 20:03
Medlem
Rödgrön gegga, katastrof för ekonomin.
Citera
2026-08-12, 20:05
Medlem
MarcoStars avatar
Ingen behöver vika sig. Det är inte aktuellt för Centern att sitta i regering med sossarna över huvudtaget. De kan trycka gult för en S-regering och budget, men ändå gå i opposition. Vem bryr sig?
Citera
2026-08-12, 20:06
Medlem
Men Centern är ju inget vänsterpartiet alls utan marknadsliberala plus woke,massinvandring och pedofiler. Så den gemensamma plattformen med sossar och MP V är....massinvandring och wokeri. ?

Märkligt med det gamla C och bondeförbundet. Dom var inte så woke.
Citera
2026-08-12, 20:12
Medlem
Kan ju vara att dom försöker profilera sig som nått annat än det mesiga stödhjul till sosseriet dom har blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in