Citat:
Ursprungligen postat av
Crops
Känns som regeringen piskar överallt nu i
desperation att alla inskrivna måste ut i arbete.
Tror de flesta vill inget annat än att få jobb.
Arbetsmarknaden ser ut som den gör, går inte att trolla fram jobb till alla, visst, de som fuskar med bidrag ska sättas åt, men alla som sköter sig hamnar ändå under lupp med sanktioner för minsta felsteg, nja, är skeptisk, de som sköter sig ska prioriteras och inget annat.
Man ser titt som tätt rekryterare som lägger ut brev på linkedin där det klart och tydligt står, jag söker detta jobb bara för att jag måste enligt AF:s regler men jag vill absolut inte ha detta jobb och tycker heller inte att jag är rätt person för det.
Att kontrollera detta är omöjligt så länge man helt enkelt inte kräver att alla jobbansökningar ska skickas via en portal som AF då tillhandahåller och man samtidigt lägger in en AI övervakning som larmar när breven som skickas ser ut som ovan eller liknande.
Jag förstår att det är ett helvete för arbetssökande men många vet fan inte heller hur man ska söka jobb utan kör sitt slentrianCV och skickar det till allt man hittar hos AF.
Man förstår varför företagen inte ens väljer att lägga ut jobben på deras portal också just för att slippa allt skit som kommer.