Igår, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Har väldigt svårt att tänka mig att han är på Ryhov.
De som är anställda på kliniken, har personlig anknytning till personal eller har andra omständigheter brukar man välja att vårda på närliggande sjukhus.
Detta fall kvalar nog in så det sjunger under "andra omständigheter".
Gissningsvis vårdas han i Eksjö. OM han är inlagd, det är väl trots allt bara en trådsanning, än så länge?

Det är bekräftade uppgifter från en säker källa som jag skrev att han inte vårdas på Ryhovs utan LPT på annat sjukhus
Citera
Igår, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Detta ger knappast vid handen att kvinnan skulle vara äldre man kan vara både kvinna och i livets slutskede innan man ens fyllt tjugo.

Han släpptes inte på fri fot för det fanns risk han skulle avvika stod det att läsa i början av nyhetsflödet om detta.
Om en svenskfödd familjefar anses ha denna benägenhet så har jag svårt se vem som skulle kunna klara sig förbi denna punkt i sätta på fri fot förfarandet.

Fast vi har tredje generationens invandrare idag som räknas som svenska så visst vill man leva i den illusionen så..

Någon skrev innan att han hade rötterna i de muslimska delarna av Jugoslavien, känns mer relevant än svensk men eftersom jag inte orkade med sida upp och sida ner av bilspekulationer kanske jag redan är i galen tunna?

Som en liten fotnot kan jag nämna att jag jobbat på akutavdelning en gång i tiden.
Där slogs de manliga sköterskorna om att hjälpa unga tjejer när dom behövde ligga på bäcknet eller på annat sätt skulle kläs av och de kvinnliga sköterskorna bara garvade och skakade på huvudet.

Helt perfekt läge för dom kunde be föräldrarna lämna rummet en stund så dom fick jobba ifred.

Fanns inte en kebabrullare på den avdelningen då och det hela sågs lite mer som ett utslag av manligt trams.
Vi såg det alla som en kul grej och inget någon funderade över.

Fast detta sagt, jag kommer rösta på AfS iallafall och tycker att det skulle vara hårdare straff för icke svenskar.

Svensk , inga utländska rötter.
Citera
Igår, 12:21
Medlem
StigHelmutts avatar
Vilken sjuk jävel

ur Gp
Ingen betal-länk, för en gångs skull
Citat:
Natten mot den 9 augusti larmade en anställd på Länssjukhuset i Ryhov i Jönköping polisen efter en upptäckt i ett av patientrummen på en av sjukhusets medicinkliniker.

I rummet ska en manlig sjuksköterska ha utsatt en kvinnlig patient för ett sexualbrott.

Enligt Jönköpings-Posten ska mannen ha blivit påkommen av sin kollega. Han ska därefter ha lämnat sin arbetsplats, satt sig i en bil och senare kraschat in i ett betongfundament på E4 i höjd med Ekhagsrondellen.
Citat:
– Jag bedömer att sjuksköterskan har visat särskild hänsynslöshet eller råhet utifrån att brottet har begåtts när kvinnan vårdats i livets slutskede, helt utan möjlighet att freda sig, och att mannen utnyttjat sin ställning som just sjuksköterska, säger kammaråklagare Frida Noldin som leder förundersökningen

https://www.gp.se/krim/manlig-sjukskoterska-haktad-for-valdtakt-mot-patient-pa-ryhov.dafa9680-afc4-4391-8284-5188b07e304c
Senast redigerad av StigHelmutt Igår kl. 12:25.
Citera
Igår, 12:41
Medlem
Jugdishs avatar
Då kan du ifrågasätta dina sk säkra källor
Citat:
Ursprungligen postat av Densomdenvet
Det är bekräftade uppgifter från en säker källa som jag skrev att han inte vårdas på Ryhovs utan LPT på annat sjukhus
Citera
Igår, 12:53
Medlem
Förstår inte hur de ens kan hända, när min pappa låg på intensiven dock inte i Jönköping så var de aldrig ensamma med patienten.. de va full rörelse av personal hela tiden som kom o gick..
Citera
Igår, 12:55
Medlem
Han fick en månad direkt vilket är ovanligt
Citera
Igår, 13:39
Medlem
Har vi namn på horungen?
Citera
Igår, 13:43
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Har vi namn på horungen?

Ja. Läs tråden.
Citera
Igår, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Blir RPV med särskild utskrivningsprövning?
Yes, han verkar helt efter
Citera
Igår, 14:06
Medlem
Vettmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Herregud, jag trodde först det var våldtäkt det handlade om men nu läser jag att patienten dog strax därefter.

Denna sjuksköterska ska straffas för vållande till annans död såväl som våldtäkt, allt annat vore absurt.
Du läser som din avatar
Citera
Igår, 14:06
Medlem
Jugdishs avatar
En månad vad?
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han fick en månad direkt vilket är ovanligt
Citera
Igår, 14:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Detta ger knappast vid handen att kvinnan skulle vara äldre man kan vara både kvinna och i livets slutskede innan man ens fyllt tjugo.

Han släpptes inte på fri fot för det fanns risk han skulle avvika stod det att läsa i början av nyhetsflödet om detta.
Om en svenskfödd familjefar anses ha denna benägenhet så har jag svårt se vem som skulle kunna klara sig förbi denna punkt i sätta på fri fot förfarandet.

Fast vi har tredje generationens invandrare idag som räknas som svenska så visst vill man leva i den illusionen så..

Någon skrev innan att han hade rötterna i de muslimska delarna av Jugoslavien, känns mer relevant än svensk men eftersom jag inte orkade med sida upp och sida ner av bilspekulationer kanske jag redan är i galen tunna?

Som en liten fotnot kan jag nämna att jag jobbat på akutavdelning en gång i tiden.
Där slogs de manliga sköterskorna om att hjälpa unga tjejer när dom behövde ligga på bäcknet eller på annat sätt skulle kläs av och de kvinnliga sköterskorna bara garvade och skakade på huvudet.

Helt perfekt läge för dom kunde be föräldrarna lämna rummet en stund så dom fick jobba ifred.

Fanns inte en kebabrullare på den avdelningen då och det hela sågs lite mer som ett utslag av manligt trams.
Vi såg det alla som en kul grej och inget någon funderade över.

Fast detta sagt, jag kommer rösta på AfS iallafall och tycker att det skulle vara hårdare straff för icke svenskar.
Åh fy fan, seriöst? "kul grej" ?

Vidrigt i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in