Citat:
Ursprungligen postat av
LKKINGEN
Detta ger knappast vid handen att kvinnan skulle vara äldre man kan vara både kvinna och i livets slutskede innan man ens fyllt tjugo.
Han släpptes inte på fri fot för det fanns risk han skulle avvika stod det att läsa i början av nyhetsflödet om detta.
Om en svenskfödd familjefar anses ha denna benägenhet så har jag svårt se vem som skulle kunna klara sig förbi denna punkt i sätta på fri fot förfarandet.
Fast vi har tredje generationens invandrare idag som räknas som svenska så visst vill man leva i den illusionen så..
Någon skrev innan att han hade rötterna i de muslimska delarna av Jugoslavien, känns mer relevant än svensk men eftersom jag inte orkade med sida upp och sida ner av bilspekulationer kanske jag redan är i galen tunna?
Som en liten fotnot kan jag nämna att jag jobbat på akutavdelning en gång i tiden.
Där slogs de manliga sköterskorna om att hjälpa unga tjejer när dom behövde ligga på bäcknet eller på annat sätt skulle kläs av och de kvinnliga sköterskorna bara garvade och skakade på huvudet.
Helt perfekt läge för dom kunde be föräldrarna lämna rummet en stund så dom fick jobba ifred.
Fanns inte en kebabrullare på den avdelningen då och det hela sågs lite mer som ett utslag av manligt trams.
Vi såg det alla som en kul grej och inget någon funderade över.
Fast detta sagt, jag kommer rösta på AfS iallafall och tycker att det skulle vara hårdare straff för icke svenskar.
Åh fy fan, seriöst? "kul grej" ?
Vidrigt i mina ögon.