2026-08-12, 13:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Vad tror du själv? Skulle du våga svara ärligt om du blev uppringd av opinionsmätningen?

Tror du att många ljuger och säger woke-something och egentligen tänker rösta på annat sätt än de svarade?

När jag blivit uppringd av nåt företag som gör undersökningar så har jag alltid frågat vem som beställt undersökningen. Detta vill de inte säga och då och jag sagt att jag självklart inte kan vara med i en undersökning som en okänd person/företag vill ha. Helt sjukt att folk ställer upp på det.
Citera
2026-08-12, 14:53
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Vad tror du själv? Skulle du våga svara ärligt om du blev uppringd av opinionsmätningen?

Tror du att många ljuger och säger woke-something och egentligen tänker rösta på annat sätt än de svarade?

Beror på humöret om jag vill skoja med dem annars är jag inte rädd för att säga vad jag tycker!
Citera
2026-08-12, 16:09
Medlem
peergs avatar
Varför skulle det åsiktsregistreras? SD är näst största parti och Jimmie har handen så långt upp i Ulf Kristerssons röv att de lika gärna skulle kunna vara de som har statsministerposten.

Sorry, SD:are. Offerkofterollen kanske fungerade när ni levde på att vara emot etablissemanget. Nu är det ni som är etablissemanget.
Citera
2026-08-12, 17:01
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag har ingen aning, eftersom jag under mina 22 år som röstberättigad aldrig har blivit kontaktad för att delta i en opinionsmätning.

Jag skulle tro att det finns ett mörkertal, eftersom det fortfarande är tabu att säga att man röstar på SD. Sverige präglas av stark konformitet.
Citera
2026-08-12, 21:11
Medlem
Tranquility Bass avatar
Behövs det ännu en sådan här tråd? Om man är intresserad av svaret så är det bara att jämföra valresultatet med optionsundersökningarna som presenteras månaderna förre valet. Så man behöver inte ens sitta och gissa i en tråd på Flashback.
Citera
2026-08-12, 22:18
Avstängd
pickalulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Då vet jag inte var du arbetar, för jag har aldrig varit på en arbetsplats där någon skulle våga säga att man röstar på SD. Ens karriär tar slut samma ögonblick man säger det.

Som sagt, det är mycket bättre idag än för 10-20 år sedan, men på de flesta arbetsplatser är positiv syn på SD förbjudet.

Prova ett riktigt jobb typ verkstad eller industri.
Citera
2026-08-13, 05:45
Medlem
Självklart blir du åsiktsregistrerad. S har redan erkänt de håller på med sånt.

Rösta på AFS eller SD så finns du med i register direkt. Rösta M eller S och du är chill
Citera
2026-08-13, 06:37
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:

SD är woke, SD är makten. Sluta leka som om SD är någon outsider som utmanar makten.
Citera
2026-08-13, 07:04
Medlem
Brukar svara på dessa enkäter med helt motsatta svar på vad jag egentligen tycker.

Gjort samma på dessa "valkompasser" då jag tror att de används för statistik inför valet.
Citera
2026-08-13, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
SD är woke, SD är makten. Sluta leka som om SD är någon outsider som utmanar makten.

Ok men vad är dina tankar kring trådämnet?
Citera
2026-08-13, 07:17
Medlem
Åsiktsreggad?

Du kan bli av med ditt jobb, dina vänner och din familj om det framkommer att du röstar på "fel" parti i Sverige.
Citera
2026-08-13, 07:48
Medlem
Det är ~2000 per som svarar på dessa vi är cirka 8 miljoner som har rösträtt. Jag har svårt att lita på dessa staplar. Jag fattar att matematiskt så behövs de inte fler för att få en bra uppskattning

Men det är ju som ni säger, hur sker dessa? Ringer de eller är det anonyma brev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in