Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdsnus
Personligen så har det haft noll påverkan på mig varken om det varit S eller M. Det är inte så stor skillnad på de partierna längre. Jag vet inte om det är ren tur eller om jag lever ett sådant liv.
Nu bor jag temporärt i utlandet sedan en tid tillbaka men så var det även när jag bodde i Sverige.
Om S hade haft en partiledare och statsminister som betett sig som Kristersson skulle min slutsats förstås vara densamma, men riktad mot S, den ifrågavarande statsminister/partiledaren och alla S:s samarbetspartners.
Mitt personliga krav på ALLA som sitter i eller försöker sitta i en svensk regering är att de I ALLA LÄGEN och ALLTID gör beslut som sakbaserat är långsiktigt bäst för Sverige. Inte bäst för dem själva, inte bara bäst för deras egna väljare och inte ens bäst för enskilda svenskar, utan för landet. Och framförallt att en regering ALDRIG gör ideologiskt grundade beslut som inte har fullt stöd i sak.
När jag fick börja rösta en gång i tiden var det Moderaterna som låg närmast de kraven. Nu under Kristersson hör M till de partier som ligger längre bort, men framförallt har M under Kristersson ledning svikit Sverige i fyra år. M är därför i nuläget det sista partiet jag skulle rösta på i ett val. Så kan det gå...