2026-08-11, 22:12
Medlem
WeMadeYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Fracking, kringsindustri och handelskrig och krig som på KORT sikt sänker vad tror du på lång sikt händer och varför vill du att Sverige k gå samma väg?

INGET av det är permanenta åtgärder ska vi säga så? Alltså allvar du griper efter halmstrån.

Maud Olofsson var centerpartist. Det parti som S nu till varje pris vill samarbeta med.
svar exakt fyra reaktorer som inte gick att rädda vad skulle staten göra. Tvågsinlösa och tvångsförvalta är du kommunist?

Ja Tyskland gillar inte kärnkraft så dom offrade O1 ch 02 och?
Ringhals 2 och två var vrak. MEn varför har inte den nuvarande regeringen satsat på vindkraft som kan sänka priser och därmed inflation är extremt spännande

Oskarshamn ligger i Sverige och Ringhals var nyrenoverade för flera miljarder.

Investeringar i vindkraft har minskat för vi har så mycket redan, därför vi får minuspriser när det blåser och skyhöga priser när det inte blåser.
Paradoxen blir att vindkraft sällan är lönsamt och det finns för mycket i systemet.

Förresten, har du något minne av att vi fick extrema elpriser på 90-talet?
Numera är det regelbundet.
Citera
2026-08-11, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är min egen slutsats, och det är därför jag skriver "Enligt mig...".

Kristersson är genomkorrupt, saknar helt ryggrad och har inga som helst visioner. Det enda han vill är att själv bli partiledare och statsminister, kosta vad det kosta vill. Också för Sverige, som Kristersson är 100% beredd att sälja ut vilken dag i veckan och vilken timme på dygnet som helst.

Han är en hal och slemmig nolla som köpt sig makten genom att sälja ut sitt eget land. Och alla som samarbetar med honom borde skämmas ögonen ur sig. Speciellt SD, som anser sig vara ett nationalistiskt och patriotiskt parti. Ett sådant parti skulle dock ALLTID sätte Sveriges bästa först, och det gör inte Kristersson och ändå har SD stöttat honom lojalt. Fy bubblan...

Enligt mig, alltså.

Och det avgör vilka jag INTE kommer att rösta på...
Hans fru har gjort konstiga affärer, men annars tycker jag dina slutsatser innehåller väldigt få konkreta exempel.
Citera
2026-08-11, 22:13
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det stämmer, men titta på vad de danska sossarna gjorde. Så fort de öppnade upp för samarbete med Dansk Folkeparti gick det partiet mellan 2015 till 2022 från 21.1% till 2.6% i valresultat. De danska sossarna fick SD:s förebilder att kollapsa. Nu gick de tillbaka lite i det senaste danska valet till 9.1%, men är fortfarande långt mindre än SD.

Sossarna i Sverige skulle kunna göra samma sak här, men de vill inte det. De tror att de vinner fler väljare på att driva ett liberalt kulturkrig och ta gamla alliansväljare, s.k. magda-moderater. Hitills finns det inget som säger att de har haft fel.

Varit en förespråkare för dansk socialdemokrati länge. Helt säker på att det skulle inneburit samma öde för SD som för DF. Nu är det nog försent. De som valt bort S har tappat förtroendet för rådande falang inom S.
Citera
2026-08-11, 22:16
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Enligt mig är Kristersson det största hotet mot Sverige på den politiska planen. Och därför i förlängningen också Moderaterna (som valt honom till partiledare) och resten av Tidö-gänget (som valt att lyfta honom till statsminister).

Du förespråkar då troligen inte Sverige som koncept. Därmed förstår jag din rädsla för Tidö.
Citera
2026-08-11, 22:24
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/renoverades-for-15-miljarder-sen-stangdes-ringhals-ner/
https://bulletin.nu/trots-prognos-om-lonsamhet-lades-ringhals-1-och-2-ner

Det stämmer inte att reaktorerna inte gick rädda. EON ville driva dem vidare, men statliga Vattenfall där de rödgröna hade utsett styrelsen röstade för att stänga ner Ringhals 1 och 2. Det var ett politiskt beslut som de inte vågade stå för utåt.

Vindkraft har bevisligen inte hjälpt Sverige. Varför skulle vi ha problem med elsystemet nu annars?

Citat:
Ursprungligen postat av WeMadeYou
Oskarshamn ligger i Sverige och Ringhals var nyrenoverade för flera miljarder.

Investeringar i vindkraft har minskat för vi har så mycket redan, därför vi får minuspriser när det blåser och skyhöga priser när det inte blåser.
Paradoxen blir att vindkraft sällan är lönsamt och det finns för mycket i systemet.

Förresten, har du något minne av att vi fick extrema elpriser på 90-talet?
Numera är det regelbundet.

För att Maud olofson drev igenom FYRA elprisområden. E.on var inte det mista intressrade av att drva dom vidare ni ljuger. Och inflationen hade inte blivit lägre om dom hade varit kvar troligande hade elen blivit dyrrare om man skulle repareral trasiga reatkorer och säkra dom för några års drift mer. Det var TREAN OCH FYRAN SOM RENOVERADES. Så att renovera olönsamma reaktorer hade eldat på inflationen, som är topic.
Senast redigerad av MuppetMinnieMe 2026-08-11 kl. 22:27.
Citera
2026-08-11, 22:27
Medlem
Sladdsnuss avatar
Citat:
Det är min egen slutsats, och det är därför jag skriver "Enligt mig...".

Kristersson är genomkorrupt, saknar helt ryggrad och har inga som helst visioner. Det enda han vill är att själv bli partiledare och statsminister, kosta vad det kosta vill. Också för Sverige, som Kristersson är 100% beredd att sälja ut vilken dag i veckan och vilken timme på dygnet som helst.

Han är en hal och slemmig nolla som köpt sig makten genom att sälja ut sitt eget land. Och alla som samarbetar med honom borde skämmas ögonen ur sig. Speciellt SD, som anser sig vara ett nationalistiskt och patriotiskt parti. Ett sådant parti skulle dock ALLTID sätte Sveriges bästa först, och det gör inte Kristersson och ändå har SD stöttat honom lojalt. Fy bubblan...

Enligt mig, alltså.

Och det avgör vilka jag INTE kommer att rösta på...
Personligen så har det haft noll påverkan på mig varken om det varit S eller M. Det är inte så stor skillnad på de partierna längre. Jag vet inte om det är ren tur eller om jag lever ett sådant liv.

Nu bor jag temporärt i utlandet sedan en tid tillbaka men så var det även när jag bodde i Sverige.
Citera
2026-08-11, 22:42
Medlem
Citat:
För att Maud olofson drev igenom FYRA elprisområden. E.on var inte det mista intressrade av att drva dom vidare ni ljuger. Och inflationen hade inte blivit lägre om dom hade varit kvar troligande hade elen blivit dyrrare om man skulle repareral trasiga reatkorer och säkra dom för några års drift mer. Det var TREAN OCH FYRAN SOM RENOVERADES. Så att renovera olönsamma reaktorer hade eldat på inflationen, som är topic.
https://www.di.se/artiklar/2015/10/15/vattenfall-korde-over-eon/
https://motvindsverige.org/har-tyska-eon-fatt-31-miljarder-for-att-stanga-ringhals-i-fortid/

Varför har du så dålig koll på fakta? Det är du som ljuger.
Citera
2026-08-11, 22:50
Medlem
Citat:
Vad är det folk längtar tillbaka till med Magdalena Andersson?

Du menar varför majoriteten av kvinnor längtar tillbaka till med Maggan.
Majoriteten av män röstar på Tidö
Kanske Tidö måste satsa mer på politik som kan locka flera kvinnor att rösta på Tidö?
Citera
2026-08-11, 22:54
Medlem
Magda V och MP vill fylla landet med våldtäktsmän från Afrika och Mellanöstern. Tydligen längtar folk efter att bli våldtagna. Sjuk värld vi lever i. Suicidal empathy at it’s peak
Citera
2026-08-11, 23:07
Medlem
Citat:
Helt andra politiska beslut? USA har också gått från Biden till Trump. Det påminner om Sveriges väg från Löfven/Andersson till Tidö.

Med ditt krav på belagd kausalitet går det inte att dra några slutsatser om någonting alls. Varför tror du inte att energikrisen i hormuzsundet skulle kunna få effekter på inflationen i Sverige?
Om Hormuzkrisen kan driva svensk inflation trots samma regering, då medger du samtidigt att inflationen i hög grad påverkas av externa faktorer och inte kan läsas av som ett betyg på statsministern.
Citera
2026-08-12, 00:06
Medlem
Citat:
På vilket sätt påverkade inte pandemin och RyZZlands vidriga invasion av Ukraina inflationen i Världen?
Pandemin tog slut i mitten av 2021, Magda styrde ett år till med katastrofala ekonomiska följder! Tex inflationen....
Citera
2026-08-12, 00:08
Medlem
Citat:
Bilstödet må inte hänt kan jag erkänna men vad vet du om inflation samt OM....

Så du menar att om Magda ger riktade stöd så dämpar det inte inflation men om Tidelaget gör det så dämpar det inflation. Det är inte bra med svampar sweetie darling.

Alla dom saker som tidöpatrasket tillfälligt infört kommer sen tillbaks som en svans av eld på en rymdraket och eldar på inflationen framöver. Så funkar ekonomi förstår du. Brända jordens taktik om vi säger så.
Med tanke på din korkade retorik så undrar jag just vem som sitter och drar i sej svampar.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in