Våldsam vet jag inte om den var, men den var rejäl. Rakt upp i gumpen bara.
Ser fram emot en, som de säger i Um-Yo, helbra fredag.
Norra Västerlandet, denna hockeyblogg med strössel av lokalnyheter på, har ju öppnat alla artiklar som normalt är låsta inför valet, i hopp om att lura någon ung människa att deras lilla röst betyder något.
Där kunde man läsa att laget hade finfrämmande med på gårdagens träning, ett par sommarlediga innan den evighetslånga NHL-säsongen inleds.
Axel Sandin Pellikka och Marcus Pettersson förstärkte dagens träning. Båda spelarna med andra färger på sin utrustning.
Så här såg det ut på dagens träning
Backar Gult: Marcus Pettersson (NY Rangers), Axel Sandin Pellikka (Detroit), Viktor Grahn, Frans Haara, Rasmus Bergqvist. Forwards: Valter Lindberg, Mikkel Aagaard, Rickard Hugg, Jonathan Johnson, Pär Lindholm, Jonathan Davidsson, Hudson Fasching.
Backar Svart: Måns Forsfjäll, Arvid Lundberg, Jonathan Pudas, Pontus Johansson. Forwards: Zeb Forsfjäll, Oscar Vuollet, Andro Kaderli, Victor Stjernborg, Viggo Nordlund, Oscar Lindberg, Andreas Johnson.
Saknas: Linus Söderström (var på is, men utan utrustning), Emil Djuse.
Såg att Löven från Swedish Hockey League fick sig en rejäl omgång av Mighty Modo från All Swedishen ikväll.
Så kan det gå.
Har sett matchen i efterhand nu, och du har faktiskt inte fel! 32 - 14 i skott till MoDo som styrde spelet hela matchen igenom.
Fortfarande samma fyra forwards som saknades, precis som mot Skellefteå innan. Men Frans Tuohimaa i buren var den som glänste för bortalaget som inte alls kom igång annars. Publiksiffra 3157.
Stark insats av AIK borta mot Luleå. Kollade lite och det var rejäl dominans och redan helt okej fart.
I morgon Löven i Umeå, då även med Oscar Lindberg och Hudson Fasching i laget.
I Luleå höll AIK nollan från start till mål. Hemmalaget hade fem numerära överlägen, men Jani Lampinen var säkerheten själv i kassen. AIK-spelarna spelade uppoffrande och såg till att många puckar aldrig ens nådde fram till den finske målvakten.
Träningsmatchen i Coop arena var på många sätt en uppvisning. 4–0 och 32–17 i skott talar sitt tydliga språk.
Det är fortfarande tidigt på försäsongen, så det gäller att vara för snabb på hanen när det gäller superlativen. Men, ändå!
Farten och den höga pressen gjorde det väldigt jobbigt för Luleå. Det var imponerade att se. De unga gardet i AIK växeldrog med de rutinerade spelarna.
Forsfjäll tillsammans med Kaderli och Nordlund gjorde allt utom mål. Oskar Vuollet trivs med Stjernborg och Johnson. Han såg verkligen ut som ”The Bullet” den här kvällen. Målet kom till slut och Vuollet fastställde slutresultatet.
Rasmus Bergqvist är nästa talang som knackar på dörren att spela in sig och bli helt ordinarie. 21-åringen gjorde matchen prestation när han vickade in 3–0.
Ja, jag menade för att se allt behöver man punga upp sexhundra. Naturligtvis ingår annat på köpet (men inget jag är intresserad av).
Är det studio med Lasse Granqvist på lördagar och Björn Oldeen på torsdagar, eller andra? Vilka experter? Osv
Jag gillar ju mycket av deras vanliga program och att se dom helt utan reklam är inte fel. Sedan finns det ju mycket fd biofilmer som ligger där som man kan se. Så 595kr/mån är helt ok för mej!
Ja tacka vet jag adhd-Patrik som förgyller varje sändning från Scandinavium. Han och Christian Olsson på Radiosporten visar verkligen varför göteborgare alltid borde kommentera alla sporter
Patrik är alltid ett nöje! Är matchen kass kan man ju alltid glädjas åt hans sätt att kommentera!