2026-08-11, 18:02
Medlem
BlackBookss avatar
Hade premiär på Netflix den 7 aug 2026.

Handlar om några hemlösa katter som försöker hitta en liten bortsprungen kattunges hem.
Men katter har mycket att tänka på så resan tar sin tid för den lilla kattungen att hitta hem.

Kritikerna har sagt sitt och det var mest hat mot kreatören, själv tyckte jag det var en fin historia med många igenkänningar från eget kattägande inom familjen.

6 avsnitt på ca 17 minuter styck.

10 katter av 10 är mitt betyg.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alley_Cats_(TV_series)
Senast redigerad av BlackBooks 2026-08-11 kl. 18:10.
Citera
2026-08-11, 18:39
Medlem
One2Manys avatar
Den har jag tänkt se med frugan. Vi gillar båda katter och Ricky Gervais, så det kan nog bli väldigt bra.
Citera
2026-08-11, 19:16
Medlem
kyrkstockens avatar
skall tittas på. Jag annars svårt för gervais tv serier och även filmen ghost town.

Han är intressantare i intervjuer, som komiker, oscars-värd mm mm
Citera
2026-08-11, 19:47
Medlem
HBTKuks avatar
Ska kika på det i dag. Ricky Gervais är lite ojämn i det han gör men på det hela taget väl värt tidsinvesteringen.
Citera
2026-08-12, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Ska kika på det i dag. Ricky Gervais är lite ojämn i det han gör men på det hela taget väl värt tidsinvesteringen.

Gervais ojämnhet handlar om att allt han gjorde efter The Office och Extras, och kanske även Life is Short, varierar från rätt kasst till helt uselt. Han behövde en Stephen Merchant för att balansera upp sitt stora ego och sin edgiga humor. Eller en Karl Pilkingtons genuina naivitet.

Den helt klart mest idiotiska grejen Gervais har gjort är Netflixserien Derek om en förståndshandikappad snubbe på ett äldreboende. Även uppföljaren till The Office med David Brent, Life on the Road, som han av ngn anledning gjorde utan Merchant, är riktigt dålig.

Det bästa han har gjort är radioprogrammen för Londonkanalen XFM i början av 2000-talet tillsammans med just Merchant och Pilkington.
Citera
2026-08-12, 09:22
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Den här var rolig, grova skämt men ändå lite gullig på något sätt.
Citera
2026-08-12, 09:26
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Gervais ojämnhet handlar om att allt han gjorde efter The Office och Extras, och kanske även Life is Short, varierar från rätt kasst till helt uselt. Han behövde en Stephen Merchant för att balansera upp sitt stora ego och sin edgiga humor. Eller en Karl Pilkingtons genuina naivitet.

Den helt klart mest idiotiska grejen Gervais har gjort är Netflixserien Derek om en förståndshandikappad snubbe på ett äldreboende. Även uppföljaren till The Office med David Brent, Life on the Road, som han av ngn anledning gjorde utan Merchant, är riktigt dålig.

Det bästa han har gjort är radioprogrammen för Londonkanalen XFM i början av 2000-talet tillsammans med just Merchant och Pilkington.

Jag håller med i stort. Mycket av hans genialitet låg nog i att kanalisera det som spottades ut ur Pilkingtons unika hjärna, samtidigt som Merchant nog hade en större roll än man först anar.

Samma mönster går egentligen genom hans stand ups, som var riktigt bra i början (Animals/Politics, där halva materialet var direkt stulet från Pilkington), men som i de senaste specialerna tappat den där gnistan.

Med det sagt tyckte jag att After Life ändå var rätt bra stundtals, klart bättre än Derek exempelvis.

Alley Cats har jag inte sett än, men återkommer med recension om så blir fallet.
Citera
2026-08-12, 13:15
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Instämmer. Vill även lägga till An idiot abroad.
Citera
2026-08-12, 18:11
Medlem
auruns avatar
Citat:

Dock är "After Life" riktigt, riktigt bra.
Citera
2026-08-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Hade premiär på Netflix den 7 aug 2026.

Handlar om några hemlösa katter som försöker hitta en liten bortsprungen kattunges hem.
Men katter har mycket att tänka på så resan tar sin tid för den lilla kattungen att hitta hem.

Kritikerna har sagt sitt och det var mest hat mot kreatören, själv tyckte jag det var en fin historia med många igenkänningar från eget kattägande inom familjen.

6 avsnitt på ca 17 minuter styck.

10 katter av 10 är mitt betyg.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alley_Cats_(TV_series)
Får 7 av 10 av mig. Stor igenkänningsfaktor om man har katt/katter
Citera
2026-08-16, 21:38
Medlem
kyrkstockens avatar
Bästa serie jag sett av gervais.

HAns andra serier kan lätt hamna på tomgång när man drar iden för långt (återföreningen/julfesten av the office är dock lysande).

Här hamnade det aldrig på tomgång på samma sätt.

Jag gillar gervais bättre som standup, oscarsvärd eller i intervjuer.

Men det här får 8 tassar av tio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in