2026-09-21, 16:10
Avslutad
Det är för jobbigt med dyra telefoner, för mycket noja om skärmen skulle skadas.
Citera
2026-09-21, 16:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Är detta en Android-grej eller hur gammal telefon pratar vi om? Min iphone 11 (som jag har som reserv) från 2019 kan fortfarande köra BankID, tror det går på äldre iphones än så dessutom.
sen 1:e mars 2026 krävs android 9 för bankid och den versionen lanserades 2018.
Citera
2026-09-21, 17:33
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
sen 1:e mars 2026 krävs android 9 för bankid och den versionen lanserades 2018.

Ok, så typ samma som iPhone då. Lät typ som att det var en tre-fyra år gammal telefon som hade slutat funka med bank-id.
Citera
2026-09-21, 20:22
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Är detta en Android-grej eller hur gammal telefon pratar vi om? Min iphone 11 (som jag har som reserv) från 2019 kan fortfarande köra BankID, tror det går på äldre iphones än så dessutom.

Själv byter jag när batteriet blir så kass att telefonen måste laddas under dagen för att klara sig. Då brukar skicket ändå vara sådant att det är dags att byta.
Nu har jag själv aldrig haft en telefon som blivit så gammal att BankID inte längre funkat (förstår att det lät som att det var så när jag skrev det). Men det är en Android-grej. Har man en Androidlur som är väldigt gammal där ingen ny Androidversion släpps så kommer inte bankid fungera. Men det brukar fungera i flera år innan man behöver bekymra sig om sånt som tur är.
Citera
2026-09-21, 21:20
Medlem
Luxuss avatar
Jag sitter med en iphone 12 mini. Som jag köpte när den släpptes just för att den hade samma ”lilla” format som de tidigare iphonesen. Bytt batteri en gång men nu börjar högtalaren va kass. Vägrar dock köpa en stor jävla lur så jag tänker hålla den vid liv tills apple tar sitt förnuft till fånga och gör en normal lur igen.
Citera
2026-09-21, 21:22
Medlem
Minnet är fullt och sd-kortläsaren glappar.
Citera
2026-09-23, 21:50
Medlem
ImStillCutes avatar
Enbart för att få en bättre kamera.
Underlättar IR fotografering väldigt mycket. Vanlig digitalkamera ser du inte motivet
du skall fota. Det gör du med mobilkameran och filter dit satt.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in