2026-08-11, 17:31
Medlem
kansascityshuffles avatar
Funderar på att skaffa ett hus i Norrland.
Vad tycker ni som bor i Arjeplog?
Fördelar +
Nackdelar -
Citera
2026-08-11, 17:38
Avstängd
StoreSvartes avatar
Det enda jag känner till om Arjeplog är klimatet. Du kan räkna med en lång kall mörk vinter och en väldigt kort sommar med extremt mycket mygg.
Citera
2026-08-11, 17:40
Medlem
halaltarzans avatar
Frågan är väl var du flyttar från, tål du den Norrländska vintern då tror du?
Citera
2026-08-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Frågan är väl var du flyttar från, tål du den Norrländska vintern då tror du?
Har lite norrländskt blod men tänker vara där på våren och sommaren. Inte vintern.
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Det enda jag känner till om Arjeplog är klimatet. Du kan räkna med en lång kall mörk vinter och en väldigt kort sommar med extremt mycket mygg.
Myggen vill man gärna skippa!
Citera
2026-08-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Funderar på att skaffa ett hus i Norrland.
Vad tycker ni som bor i Arjeplog?
Fördelar +
Nackdelar -

Ursprungligen från Haparanda, men tror Arjeplog absolut är ett bra ställe.

Men som sagt... Vinter 8 månader per år, och smällkallt... Husen är billiga och naturen nära.. kör hårt
Citera
2026-08-11, 17:46
Medlem
Citat:

Storesvarte pratar om mygg men han har nog inte en aning att det varier kraftigt från år till år... I år har det i stort sett varit myggfritt i norrbotten, förmodligen Arjeplog med.

Jag tror Arjeplog är ett bra ställe om det är lugn och ro du söker.
Citera
2026-08-11, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsakoo
Storesvarte pratar om mygg men han har nog inte en aning att det varier kraftigt från år till år... I år har det i stort sett varit myggfritt i norrbotten, förmodligen Arjeplog med.

Ja! Inget annat.
Citera
2026-08-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Ja! Inget annat.

Kör på. Kåkarna är billiga, stugorna ännu billigare. Naturen fantastiskt, fisket ännu bättre.

Kärringarna får du hitta nån annanstans...
Citera
2026-08-11, 17:53
Medlem
Citat:
Kör på. Kåkarna är billiga, stugorna ännu billigare. Naturen fantastiskt, fisket ännu bättre.

Kärringarna får du hitta nån annanstans...
Vill helst att det ska ligga nära vattnet.
Finns väl 1200 damer där. Några hundra i mitt ålderspann, men de kanske har sina egna män!
Citera
2026-08-11, 18:01
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:

En polare som jobbade där nere någonstans gnällde mycket om hur allt var skit. Folk är inte inbjudande och väldigt skygga, autistiska och falska. Svårt att skaffa vänner. Dålig sjukvård med massa AT-läkare. Men det ska inte vara lika många babianer där nere har jag hört.
Citera
2026-08-11, 18:26
Medlem
Citat:
En polare som jobbade där nere någonstans gnällde mycket om hur allt var skit. Folk är inte inbjudande och väldigt skygga, autistiska och falska. Svårt att skaffa vänner. Dålig sjukvård med massa AT-läkare. Men det ska inte vara lika många babianer där nere har jag hört.

Din polare är förmodligen bara trött på livet.
Folk är extremt inbjudande i Norrbotten men du får göra halva jobbet själv, tro inte att allt kommer serveras på ett silverfat bara för att du är nyinflyttad.
Snarare tvärtom.. du får göra en effort för att bli accepterad.

Babianer finns det, förmodligen betydligt mindre i Arjeplog än i Haparanda, men dom finns.

Ja, det är kanske svårare att skaffa vänner här än i Stockholm, men jag säger det igen... Du får göra en effort för att bli accepterad i ett mindre samhälle som Arjeplog, är du inte redo att göra det - glöm Arjeplog.

Att folk är falska stämmer inte överhuvudtaget, är det någonstans äkthet finns i människor så är det väl för i helvete Norrbotten.

Jag tror mer på att din vän är en gnutta efterbliven och född med en silversked i käften .
Citera
2026-08-11, 18:28
Medlem
Citat:

Sjukvården däremot, värdelös. Men det är den i större delar av Sverige. Beror inte på " AT LÄKARE I NORRBOTTEN "
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in