2026-08-11, 12:31
Medlem
Tomtekukars avatar
Elisabeth Svantesson är "mållös" och finner det "helt absurt" att ett stödbrev dragits tillbaka och ursäkter avgetts.

Intressant prioritering från ett parti vars statsminister har en garderob som kräver extra hyllmeter. Lägenheter med förmånliga villkor. Bidrag till stiftelser av tveksam karaktär. En hustru vars egna äventyr i offentlighetens tjänst sällan ges samma uppmärksamhet som ett tillbakadraget brev.

ICJ har slagit fast att ockupationen bryter mot folkrätten. Tusentals palestinier sitter i administrativt förvar utan rättegång. Bosättarvåldet fortsätter dagligen dokumenterat av FN:s egna organ.
Men från Tidöpartierna: tystnad.

"Men ett tillbakadraget brev, det det det (var, var är mitt luktsalt!?, var är mitt luktsalt?!!) är ju under all kritik, jag är "mållös"."

Never waste a crisis. Särskilt inte när den egna garderoben behöver hållas stängd. Och det är valår.
Senast redigerad av Tomtekukar 2026-08-11 kl. 12:46.
Citera
2026-08-11, 12:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Så om man hyllar barnsprängare och sedan "drar tillbaka" hyllningarna så är allt frid och fröjd?

Syftar du på Dahiya doktrinen då eller?

Det är ju nämligen den officiella sionistiska militärstrategin som går ut på att medvetet använda oproportionerligt våld och helt jämna civil infrastruktur med marken men det kanske är helt "frid och fröjd" i din värld eftersom det är en stat som gör det och inte riksdagsledamöter som klumpat sig i ett stödbrev?
Citera
2026-08-11, 12:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Elisabeth Svantesson är "mållös" och finner det "helt absurt" att ett stödbrev dragits tillbaka och ursäkter avgetts.

Intressant prioritering från ett parti vars statsminister har en garderob som kräver extra hyllmeter. Lägenheter med förmånliga villkor. Bidrag till stiftelser av tveksam karaktär. En hustru vars egna äventyr i offentlighetens tjänst sällan ges samma uppmärksamhet som ett tillbakadraget brev.

ICJ har slagit fast att ockupationen bryter mot folkrätten. Tusentals palestinier sitter i administrativt förvar utan rättegång. Bosättarvåldet fortsätter dagligen dokumenterat av FN:s egna organ.
Men från Tidöpartierna: tystnad.

Men ett tillbakadraget brev, det det det är ju under all kritik, jag är "mållös".

Never waste a crisis. Särskilt inte när den egna garderoben behöver hållas stängd. Och det är valår.

Det är så extremt genomskådat. Kristerssons egna skandaler, Adaktusson affärer och allt vad det är sopas bekvämt under mattan men så fort Vänsterpartiet gör bort sig med ett brev som de dessutom pudlar för direkt och då ska det spelas upp en hel teater i Aktuellt där Svantesson låtsas få en hjärtinfarkt av moralisk panik.

Sanningen är ju att regeringen Kristersson är sioniststatens knähundar.

De har absolut noll ryggrad när det kommer till utrikespolitiken och de vågar inte yttra ett enda kritiskt ord om ICJ-besluten, bosättarvåldet eller de tusentals palestinier som sitter fängslade utan rättegång och istället gör de allt de kan för att agera dörrmattor åt sioniststaten och flytta fokus till inrikespolitisk pajkastning.
Senast redigerad av Bokki89 2026-08-11 kl. 12:39.
Citera
2026-08-11, 12:43
Medlem
Mechilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Första frågan som behöver besvaras är varför ett svenskt parti ska skicka brev till människor i andra länder som sitter i fängelset? Varför skickade man inte till svenskar som sitter inspärrade här i landet?
Känns som en skoluppgift de fått när de gick i mellanstadiet och som absolut inte gav något alls den gången heller.

Vi behöver verkligen klargöra vad svenska politiker ska syssla med under sina arbetsdagar och vad som ska ses som en viktig syssla och något som man kan skita i. Kanske bör det finnas ett doge-system här också.

Det är väl inget svenskt Riksdagsparti som inte har internationella samarbeten. SD har ju exempelvis stöttat Israel och besökt landet vid flera tillfällen de senaste åren.

Sen har vi ju Forsells grabb som engagerade sig i "Aktivklubb".

"Svensk" politik har blivit riktigt smutsig.
Citera
2026-08-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Debatten i Aktuellt var två mot en.

Programledaren och Svantesson bildade gemensam front för att grilla Dadgostar istället för att hålla en neutral linje och faktiskt ställa regeringen mot väggen om varför de helt blundar för Israels olagliga ockupation.
Det är ett steg framåt, ofta tidigare har det varit tre mot noll, två debattörer och programledare som diskuterar SD:s "snedsteg"...
Citera
2026-08-11, 12:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Det är väl inget svenskt Riksdagsparti som inte har internationella samarbeten. SD har ju exempelvis stöttat Israel och besökt landet vid flera tillfällen de senaste åren.

Sen har vi ju Forsells grabb som engagerade sig i "Aktivklubb".

"Svensk" politik har blivit riktigt smutsig.

Jag köper att man besöker ett land men att skicka brev till dömda brottslingar som man inte ens kollar upp vad de gjort och sitter inne för.
Citera
2026-08-11, 12:48
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Håller med om punkt två där.
Sverige borde göra mycket mer för Yazidier de har lidit mer än någon annan grupp efter folkmordet muslimerna gjorde. Ingen annan grupp har lidit mer än dem, tänk att de fritog en slavflicka i gaza. Fantastiskt.

Helt ening om detta.
Även de kristna som lustmördas av muslimer i Afrika borde få hjälp med.
Citera
2026-08-11, 12:54
Avstängd
Citat:
Jag köper att man besöker ett land men att skicka brev till dömda brottslingar som man inte ens kollar upp vad de gjort och sitter inne för.

Men vems lagar är det de har brutit mot? Går det ens att kalla någon för en vanlig brottsling när det är en ockupationsmakt som dömt dem?
Citera
2026-08-11, 12:55
Medlem
V tycker att vi ska stå på Hamas och PLO sidan.

Det tycker inte jag eller M.

Så enkelt är det.

Israel gör rätt. Det jag undrar är om de ens vill att Israel ska finnas till.
Citera
2026-08-11, 13:06
Avstängd
FallerIfallerAs avatar
Tänk om den där livets ord kärringen Svantesson skulle diskutera de verkliga problemen i Sverige istället för att stå och tramsa om några brev, hon har tydligen redan givit upp om att behålla makten och folk har tröttnat på dessa idioter till moderater!
Citera
2026-08-11, 13:07
Medlem
Mechilas avatar
Citat:

Jo, brev till dömda "brottslingar" är ju givetvis betydligt värre än att besöka ett land vars premiärminister har en arresteringsorder utfärdad mot sig avseende krigsbrott och brott mot mänskligheten.

Jag säger inte att något är värre än det andra och det vore dumt att börja prata om konspirationsteorier. Begriper dock inte varför svenska väljare tycks så besatta av att i alla lägen försvara sina politiker istället för att fundera på hur landet vi bor i kan se ut som det gör trots 100 år av "demokrati".

Kan känna att det vore bättre att diskutera de olika partiernas politik, vad de gjort och gör istället för att diskutera olika riksdagsledamöters tillkortakommanden.

Vore alla dessa "debatter" trådar på Flashback hade många hamnat i papperskorgen och varningar hade utdelats för trams och off-topic.
Citera
2026-08-11, 13:07
Medlem
DenverAirports avatar
Står klart att det är omöjligt för arga Maggan att samarbeta med terrorpartiet V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in