Citat:
Ursprungligen postat av
Bokki89
Visst, Vänsterpartiet klantade sig och breven var extremt klumpigt formuleradebmen är det bara jag som tycker att Svantessons totala moraliska panik är helt oproportionerlig?
Klumpigt är inte rätt ord här. Vi pratar alltså om ett parti som kräver ministerposter vid val. Klumpigt är om de råkat tappa mobilen eller passerkort. Nu pratar vi om någon som aktivt skickat brev med att man stödjer de som planerar självmordsbombattentat.
Hoppsan förlåt är liksom inte en bra ursäkt här, och för mig återstår de viktiga frågorna. Varför skickades breven? Och varför skriver våra riksdagspolitiker under kampbrev till människor de inte vet vilka de är? Om de kan skriva på dessa utan vetskap, vilka andra saker har fått underskrifter utan vetskap?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bokki89
- Har Svantesson en poäng eller använder regeringen detta som en ren avledningsmanöver för att slippa kritisera sioniststaten?
- Hur kan ett felaktigt stödbrev från två riksdagsledamöter väcka mer upprördhet hos den svenska regeringen än grova brott mot folkrätten?
- Är det rimligt att svensk utrikespolitik och debatt helt har reducerats till symbolpolitik och interna formalia?
Svar i turordning.
-Ja hon har en poäng, och bör kunna använda detta ett tag framöver.
- För att det är våra riksdagsledamöter, som uppenbarligen inte vet vad de skriver på, och är representanter för sverige. Det finna ganska många internationella konflikter som pågår, men jag räknar med att våra politiker har sverige som prio, och stöd som sekundärt fokus. Detta gäller självklart alla partier.
- Svensk utrikespolitik är extremt mångsidig och flexibel. Det är synd att israel-palestinakoflikten tar allt fokus enligt mig, då vi missar många andra mindre uppmärksammade konflikter, eller andra händelser.