2026-08-11, 21:31
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Det där var oacceptabelt. Ja, du får tycka att SD är inhumana. Du får tycka att de är rasistiska, till och med att de är fascistiska.

Men du kan inte anklaga Sverigedemokrater för att vara terrorister utan att lägga fram bevis på att de har begått terrorhandlingar, och alltså gått till attack mot personer i avsikt att döda dem. Och nej, att kräva utvisning av personer är inte att begå en terrorattack.

Jag kommer att anmäla ditt inlägg. Om det tas bort eller inte får vi se. Oavsett vilket, så har du begått ett övertramp som får mig att känna förakt för dig.

Du behöver inte känna förakt för mig bara för att vi inte delar samma tolkning av ett begrepp.

Från Synonymer.se: Terror betyder rädsla eller skräck, och ordet används oftast för att beskriva tre olika saker: terrorism (våld och hot för att nå politiska mål), psykisk terror (att kränka eller skrämma någon i vardagen), eller kulturverk som skräckfilmer och TV-serier.

Närmare var 4:e sverigedemokratisk politiker är dömd för brott, allt från våldsbrott till hets mot folkgrupp, och jag vill nog påstå att det ryms i definitionerna ovan.
Citera
2026-08-11, 21:32
Avstängd
Inte en berättelse i Moses stil om hur den sionistiska staten bildades.
Citera
2026-08-11, 21:38
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det är du som snackar skit och helt duckar verkligheten. Låt mig istället ställa en väldigt enkel fråga till dig: Vilket FN-mandat eller internationellt godkännande har din älskade armé för att befinna sig där överhuvudtaget?

Svaret är noll. Det finns inget mandat. Tvärtom har Internationella domstolen (ICJ) slagit fast att ockupationen bryter mot folkrätten och måste upphöra omedelbart.

Sioniststatens militärmakt har absolut ingenting i Gaza eller för den delen i Palestina att göra. De är en olaglig ockupationsmakt som bedriver ett urskillningslöst bombardemang mot civila och spärrar in tusentals människor i administrativt förvar helt utan rättegång.

Det sk Palestina fanns inte för 70 år sedan och det fanns anställda i ditt jävla FN som var med och slaktade 1200 kvinnor och barn, alla har sett bilderna när Hamas åker runt med en våldtagen och mördad tonåring och invånarna gråter av glädje och kysser marken så för min del hoppas jag IDF dödar varenda jävla palestinier.
Citera
2026-08-11, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Är det störst bröst som vinner dina sympatier? Då förstår jag att du är vänster, ytlig och korkad.

Sluta tramsa och spela teater. Poängen är att hon ser helt tärd och pressad ut i rutan vilket inte är så konstigt med tanke på den totala katastrof till sändning hon levererade igår kväll och att hon sitter kvar i studion ikväll förändrar inte det faktum att Aktuellt fullständigt sänkte sin egen journalistiska trovärdighet i måndags. De riggade en så kallad finansministerduell mellan Svantesson och Mehrnoosh till att bli ett politiskt förhör om tillbakadragna stödbrev bara för att ge regeringen en nödutgång från de ekonomiska sakfrågorna.
Citera
2026-08-11, 21:40
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Faktafel. Minst en tredjedel var militärer och fd militärer. Samt att ett okänt antal dödades av sina egna enligt Hannibaldirektivet.

Du tittar för mycket på al jazeera och röker röker gräs
Citera
2026-08-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Du behöver inte känna förakt för mig bara för att vi inte delar samma tolkning av ett begrepp.

Från Synonymer.se: Terror betyder rädsla eller skräck, och ordet används oftast för att beskriva tre olika saker: terrorism (våld och hot för att nå politiska mål), psykisk terror (att kränka eller skrämma någon i vardagen), eller kulturverk som skräckfilmer och TV-serier.

Närmare var 4:e sverigedemokratisk politiker är dömd för brott, allt från våldsbrott till hets mot folkgrupp, och jag vill nog påstå att det ryms i definitionerna ovan.

Det är lika självklart att hets mot folkgrupp är ett brott som att det inte är ett exempel på terrorism, ifall man inte går från ord till handling och fysiskt attackerar personer ur den folkgrupp som man har hetsat mot.
Citera
2026-08-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatwhiteshark
Du tittar för mycket på al jazeera och röker röker gräs

Du kan ju inte förneka fakta. Alla dödade 7 okt finns på en memorialsida på Times of Israels hemsida med militärgrad osv. Du verkar vara ganska okunnig, men Times of Israels är en av de största tidningarna i Israel. Sedan förvånar det mig att du verkar befunnit dig under en sten och inte sett på nyheterna alls när de släppte de sista omgångarna gisslan som alla var militärer. Sedan har Israel medgett att Hannibaldirektivet användes 7 oktober, men de nekar till en utredning om ngn drabbades och hur många.
Citera
2026-08-11, 22:19
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Visst, Vänsterpartiet klantade sig och breven var extremt klumpigt formuleradebmen är det bara jag som tycker att Svantessons totala moraliska panik är helt oproportionerlig?

Klumpigt är inte rätt ord här. Vi pratar alltså om ett parti som kräver ministerposter vid val. Klumpigt är om de råkat tappa mobilen eller passerkort. Nu pratar vi om någon som aktivt skickat brev med att man stödjer de som planerar självmordsbombattentat.

Hoppsan förlåt är liksom inte en bra ursäkt här, och för mig återstår de viktiga frågorna. Varför skickades breven? Och varför skriver våra riksdagspolitiker under kampbrev till människor de inte vet vilka de är? Om de kan skriva på dessa utan vetskap, vilka andra saker har fått underskrifter utan vetskap?

Citat:

- Har Svantesson en poäng eller använder regeringen detta som en ren avledningsmanöver för att slippa kritisera sioniststaten?
- Hur kan ett felaktigt stödbrev från två riksdagsledamöter väcka mer upprördhet hos den svenska regeringen än grova brott mot folkrätten?
- Är det rimligt att svensk utrikespolitik och debatt helt har reducerats till symbolpolitik och interna formalia?

Svar i turordning.

-Ja hon har en poäng, och bör kunna använda detta ett tag framöver.

- För att det är våra riksdagsledamöter, som uppenbarligen inte vet vad de skriver på, och är representanter för sverige. Det finna ganska många internationella konflikter som pågår, men jag räknar med att våra politiker har sverige som prio, och stöd som sekundärt fokus. Detta gäller självklart alla partier.

- Svensk utrikespolitik är extremt mångsidig och flexibel. Det är synd att israel-palestinakoflikten tar allt fokus enligt mig, då vi missar många andra mindre uppmärksammade konflikter, eller andra händelser.
Citera
2026-08-11, 22:25
Medlem
Greatwhitesharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Du kan ju inte förneka fakta. Alla dödade 7 okt finns på en memorialsida på Times of Israels hemsida med militärgrad osv. Du verkar vara ganska okunnig, men Times of Israels är en av de största tidningarna i Israel. Sedan förvånar det mig att du verkar befunnit dig under en sten och inte sett på nyheterna alls när de släppte de sista omgångarna gisslan som alla var militärer. Sedan har Israel medgett att Hannibaldirektivet användes 7 oktober, men de nekar till en utredning om ngn drabbades och hur många.

Hamas slaktade 1200 personer, jag tycker det IDF gör är alldeles för mesigt och hela Gaza är det största bidragsbedrägeriet i världen, skönt att Israel aldrig sker släpper kontrollen men så klart jobbigt med 2 000 000 islamister
Citera
2026-08-11, 22:26
Medlem
Vad fan har Sverige att göra med den där gamla skitkonflikten.

Nu sitter alltså sveriges finansminister och käbblar mellanöstern med en kommunistisk arab.
Citera
2026-08-11, 22:35
Medlem
Citat:
Igår kväll rök Elisabeth Svantesson (M) och Mehrnoosh Dadgostar (V) ihop ordentligt i SVT Aktuellt och det som egentligen skulle vara en debatt om svensk ekonomi spårade ur totalt när programledaren tog upp V-ledamöternas stödbrev till palestinska fångar.
Det har sina sidor att vara partiledare för ett antisemitiskt parti som inte är van vid granskning.
Citera
2026-08-11, 22:54
Medlem
Korv-Bajss avatar
När jag ska bestämma mig för vilket parti jag ska rösta på
så bortser jag fullständigt från vad partierna har sagt och gjort
det senaste halvåret före valet.

Tänk på det politiker-kräk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto