2026-08-12, 17:16
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Socialdemokraterna på den tiden var helt öppna med att det handlade om att förbättra genpolen och få bort opassliga mödrar. Att du kallar det "empati" är tragiskt.
Kan det verkligen vara möjligt? Jag menar, så många gånger sossarna har skyllt Sverigedemokraterna för att vara rasister eller ha rasistiska rötter. Då kan de inte själva vara många värre.
Citera
2026-08-12, 17:46
Medlem
Det vi kan göra åt saken är att alla får genomföra ett IQ-test vartannat år, som en sorts besiktning alltså, och kommer man under Iq-100 så arkebuseras man omedelbart, snabbt och smärtfritt!
Sen får man inte glömma att följande år "justera IQ-testen" eftersom IQ-100 alltid ska stå för den genomsnittliga intelligenskvoten i en population och eftersom vi hela tiden höjer den med våra arkebuseringar så är det väldigt viktigt att IQ-testen snabbt också korrigerar för detta!

Problematiken blir förstås att året efter det måste alla "igen" testa sig för att kontrollera ifall dom fortfarande "är värdiga", för nu krävs det plötsligt mera från dig som individ för att klara 100 IQ-poäng! Dessutom måste smygande demens eller andra svagheter upptäckas också så det blir självfallet till att ha kontinuerliga tester så att de med sviktande förmågor rensas ut fortlöpande ifrån ett samhälle som ändå har blivit alldeles för komplicerat för dem, och som dessutom bara kommer bli ännu mera komplicerade eftersom den lägre hälften i IQ-skalan ständigt skärs bort!

Nackdelen med förslaget är att halva befolkningen rensas ut vartannat år så det gäller att man skaffar många barn för att kompensera för detta! Barn upp till 18 bör slippa arkebuseringsgrejen tycker jag, vi är ju ändå inga monster....

En annan nackdel med förslaget kan vara att ryssarna kommer utnyttja situationen och beskylla oss för att vara nazister eller liknande och kräva att Sverige avnazifiseras, men det är vi ju inte alls bara för att vi hjälper naturen på traven lite!

år 0: 10 miljoner innevånare
år 2: 5 miljoner
år 4: 2,5 miljoner
år 6: 1,25 miljoner
år 8: 625 tusen
år 10: 312 tusen
år 12: 156 tusen
år 14: 78 tusen
år 16: 39 tusen
år 18: 19 tusen, och där får den första kullen av barn under "testeran" också börja testa sig!
Citera
2026-08-12, 20:10
Medlem
Förbjud kusinbröllop är en bra start.

Men snart kan alla ha en AIassistent med sig hela tiden som tänker jättesmart åt dom så då löser det sig.
Citera
2026-08-15, 09:05
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Kan det verkligen vara möjligt? Jag menar, så många gånger sossarna har skyllt Sverigedemokraterna för att vara rasister eller ha rasistiska rötter. Då kan de inte själva vara många värre.

Ja, tyvärr stämmer detta. Sossarna har inte alls rent samvete och bra bakgrund.

Två mycket ledande sossar Gunnar och Alva Myrdal (röde Jans föräldrar…) på förkrigstiden skrev en bok: ”Kris i befolkningsfrågan” 1934. Där framförde de bland annat följande:

”Eugenik och sterilisering: Boken innehöll även åsikter som i efterhand har kritiserats hårt, bland annat förslag om att skärpa steriliseringslagen för att förhindra att personer som ansågs olämpliga fick barn.”

Vore kul att fråga nuvarande Sosse-koryféer om de fortfarande delar dessa åsikter!
Citera
2026-08-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizofrenansikte
Många verkar låtsas som att det bara än människor med grav intellektuell funktionsnedsättning som har svårt att klara sig i ett modernt samhälle, och intelligens kan inte tränas upp. Vi har sedan länge rört oss mot ekonomisk höger oavsett regering, vilket innebär att alla som är mentalt begränsade kommer få sämre livskvalitet i framtiden, och det är sorgligt. Jag är själv endast typ genomsnittligt intelligent och har tyvärr också andra mystiska neurologiska funktionsnedsättningar som är ett större problem. Med hög intelligens hade jag kanske kunnat kompensera för dessa, som t ex autistiska genier gör. Nu är det som det är.

Det blir misär och kriminalitet. I en medmänsklig samhällsordning där de med relativt sett större makt inte bara vill ha boskap och mer, hade man nog kombinerat omhändertagande, livskvalitet med eugenik, men det lär inte bli så. Det var visserligen värre för, men tänker att det är synd att återgå till det svenska samhälle där fattiga stod utan stöd och spottades på av omgivningen från barndomen och resten av livet. Det har aldrig funnits något medmänskligt svenskt samhälle.

Om man är mentalt begränsad bör man sluta bry sig så mycket om vad de flesta har. Man kan nöja sig med att hyra lägenhet, aldrig åka utomlands och leva sparsamt. Har man inte förmågan att tjäna pengar på acceptabelt vis i ett modernt samhälle, ska man inte heller sukta efter ekonomisk rikedom utan satsa på något annat. Arbetsförmedlingen kanske kan börja intelligenstesta långtidsarbetslösa för att se om de bör förtidspensioneras. Av egen erfarenhet vet jag att det inte är bra för den mentala hälsan att tvingas söka och arbeta med sånt man inte klarar av. Att ständigt göra ett katastrofalt dåligt arbete vad man än tar sig för är varken bra för individen eller ekonomin. Eller så kan Samhall expandera så att fler kan arbeta där. Kanske behövs det även en Samhallmyndighet som omfattar individers boende och livsstil.

Vad anser ni?

Människor saknar värde i politikernas ögon.

De med låg intelligens i ännu högre grad.

De kommer bara att betraktas som boskap, billiga röster för en spottstyver likt invandrarna. Bara ett instrument för att söndra och härska.
Citera
2026-08-17, 12:38
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Investeringsguden
Det där tror du inte ens på själv. Korkade föräldrar får korkade barn. Intelligenta föräldrar får intelligenta barn.
Sen kan det ske nåt undantag ibland.
Man tar vi bort de dåliga generna ut populationen så slipper vi de allra flesta dårarna.
Förr behövdes såna som soldater och för fysiskt tunga arbeten. Så är det inte längre så sluta avla på skräp.

Män med mer testosteron har ju IQ så jag är inte helt säker på att den ide håller. Jag träffat många hantverkare osv som inte alls verkar korkade.

Jag håller med om att man inte ska få ha barn om man inte kan försörja dom. de är inte rimligt att folk ska betala för andras barn och som en konsekvens inte har råd med egna.
Senast redigerad av Flickpojken 2026-08-17 kl. 12:53.
Citera
2026-08-17, 12:46
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizofrenansikte
Det handlar inte bara om mig utan om massvis av människor. Manuellt arbete och i synnerhet hantverk med krav på kvalitet kräver någon annan sorts förmåga i hjärnan. Förskollärare kräver känslomässig kompetens och god hand med människor och barn. Det handlar inte bara om IQ.

Jag tror du har låg självkänsla och sitter och här och vältrar dej i den. Du ska inte fråga dej vad du vill göra utan vad du kan göra.

AI gynnar för övrigt lågutbildade (som inte nödvändigtvis är korkade) enormt. Tidigaste har du behövt massor kunskaper och utbildning för att kunna skriva en enkel kod. Nu kan du typ promota fram en app som kan bli framgång om du har en bra ide. Även de inte kräver traditionell utbildning så kräver de naturligtvis en viss intelligens och kreativt .
Citera
2026-08-17, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Män med mer testosteron har ju IQ så jag är inte helt säker på att den ide håller. Jag träffat många hantverkare osv som inte alls verkar korkade.

Jag håller med om att man inte ska få ha barn om man inte kan försörja dom. de är inte rimligt att folk ska betala för andras barn och som en konsekvens inte har råd med egna.
Jag har väl aldrig påstått att hantverkare är korkade. Hur läste du nu egentligen?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in