2026-08-11, 13:28
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Hans kärnväljare kommer att hurra.
Han borde tänka lite längre. Om samhället inte lägger resurser på att hjälpa invandrare att integrera sig, så kommer brottsligheten med mycket stor sannolikhet att öka. ”Ghetton” och parallellsamhällen kommer att öka i antal. ”Vi - dem” kommer att befästas.

Blattar vill inte, och i rätt många fall, kan inte "integreras".
Om det är integrering man tror sig vara ute efter, så tjänar man den genom att totalstrypa underhållet.

Då får du ökad "integrering" till priset av förhöjd brottslighet.
Men det samhälle som betalar blattarna för att inte begå brott, etc., har nått vägs ände.
Senast redigerad av Pitschka 2026-08-11 kl. 13:54.
Citera
2026-08-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizofrenansikte
Jag har för mig att han sa att invandringen sänkts tillräckligt. Dessutom säger de sig vara för en öppen svenskhet, vilket borde förutsätta åtgärder för integration om man vill att alla ska stöpas till den nuvarande svenska mentaliteten.
Har du lyssnat på det talet eller är det MSM:s "vinkling" på det?
Citera
2026-08-11, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Har du lyssnat på det talet eller är det MSM:s "vinkling" på det?

Det blir alltid en vinkling hur man än vänder och vrider sig, men kan de ha vinklat det så mycket att det är fel? SD är inte etnonationalister och jag tror knappast han vill stoppa tillväxten så att hela Sverige kollapsar.
Citera
2026-08-11, 13:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Hans kärnväljare kommer att hurra.
Han borde tänka lite längre. Om samhället inte lägger resurser på att hjälpa invandrare att integrera sig, så kommer brottsligheten med mycket stor sannolikhet att öka. ”Ghetton” och parallellsamhällen kommer att öka i antal. ”Vi - dem” kommer att befästas.
Då känner jag att det är rimligare att lägga slantarna på rättsväsende och utvisningar.
Citera
2026-08-11, 13:39
Medlem
Citat:
Det blir alltid en vinkling hur man än vänder och vrider sig, men kan de ha vinklat det så mycket att det är fel? SD är inte etnonationalister och jag tror knappast han vill stoppa tillväxten så att hela Sverige kollapsar.
Jag har hört honom säga typ, han är nöjd med det man fått igenom, Tidöavtalet i princip beslutat och kommer att få genomslag under närmsta åren/tiden, därför viktigt att man får fortsätta annars risk att vänstern stoppar dessa innan dom träder i kraft samt lättare att återställa då man har ett "facit" hur det påverkar.
Citera
2026-08-11, 13:40
Avslutad
Citat:
Jag har hört honom säga typ, han är nöjd med det man fått igenom, Tidöavtalet i princip beslutat och kommer att få genomslag under närmsta åren/tiden, därför viktigt att man får fortsätta annars risk att vänstern stoppar dessa innan dom träder i kraft samt lättare att återställa då man har ett "facit" hur det påverkar.

tillväxten då? Hur löser han det om han inte är etnonationalist och ska tvinga vita kvinnor att föda många barn?
Citera
2026-08-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
"Här tror jag att han talar för en stor majoritet av svenska folket."

Du menar majoriteten av Flashback.

Nej. Av hela befolkningen. Nästan alla är trötta nu.
Att SD är näst största parti nu är ett resultat av missnöjet, men missnöjet i sig är mycket bredare än så.

De som vill att vi skall lägga mer pengar på tolkar, hemspråk, bidrag, osv. existerar i och för sig men de är en minoritet,
Citera
2026-08-11, 13:46
Medlem
Citat:
tillväxten då? Hur löser han det om han inte är etnonationalist och ska tvinga vita kvinnor att föda många barn?
Tillväxt blir när man blir färre och drar ner bidrag men den diskussionen förs i många andra trådar, vi får försöka hålla oss till topic, flesta trådar spårar ur och blir alla "väljarfrågor".
Citera
2026-08-11, 13:48
Avslutad
Citat:
Tillväxt blir när man blir färre och drar ner bidrag men den diskussionen förs i många andra trådar, vi får försöka hålla oss till topic, flesta trådar spårar ur och blir alla "väljarfrågor".

Integration handlar om tillväxt
Citera
2026-08-11, 13:50
Medlem
Citat:
Eller inte, det är just det Jimmie menar kostar mer än det smakar...
Citera
2026-08-11, 13:53
Medlem
Förstår inte sverigedemokrater att individuellt ansvar och offentlig integrationspolitik inte är motsatser. Vi ska inte kasta pengar på integrationsutgifter som inte fungerar, men att slopa det helt vore dumt. Viss forskning visar på att väl investerade pengar i integration kan vara positivt i längden, om vi hjälper flyktingar att lära sig svenska och hitta arbete så kommer de snabbare att börja betala skatt tillbaka till samhället.

https://www.ifau.se/Forskning/Publikationer/Rapporter/2020/arbetsmarknadsetablering-av-nyanlanda-lagutbildade-flyktingar/
Citera
2026-08-11, 13:55
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:

Nej.

Det har den aldrig gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera