Citat:
Jag tror du underskattar en extremt stor del av Sveriges väljargrupp. JO, de tycker att detta är en bra idé och vad invandringen kostar spelar egentligen ingen roll så det är det moraliskt rätta enligt dem. Då finns det inga gränser. Det tog mig lång tid innan jag ens fattade att det kunde vara så men jag har snackat med många de senaste åren och de tycker genuint så. Och jag tror fan inte att de kan bli rationella heller. De känner nåt och då spelar pengar ingen roll. och har vi inte råd kan vi införa en ny pomperipossaskatt. de har inte lärt sig nåt alls och fattar inte att inte bara miljardärer men också 95% som kan jobba utomlands kommer flytta. Sure, även om jag var miljardär hade jag VELAT ge tillbaka till andra svenskar och det gemensamma, annars kan vi lägga ner samhället helt men folk betalar redan statlig skatt över en viss nivå. Förr eller senare skiter man ju bara i det. Annars får MP bygga en ny Berlinmur med vakter längs gränsen och se till så ingen kan åka ut (men alla från hela världen kan komma in givetvis).
MP borde se över sina åsikter om lockelsen av 50 miljarder driver dem till detta... Invandringen kostar årligen 200 miljarder och är långt skadligare än vad miljardärer är. Det kostar oss hela vårt samhälle, yngre genererationer svenskar är knapt ens svenska längre. Innan de gapar efter dessa 50 miljarder kanske de bör be om ursäkt för de 200 miljarderna, fixa det och rätta till sverige igen.
Ingen, INGEN, kan ju ta dessa seriöst. Och om någon ändå gör det så bör de personerna förkastas för de har samma inbyggda problem.
Ingen, INGEN, kan ju ta dessa seriöst. Och om någon ändå gör det så bör de personerna förkastas för de har samma inbyggda problem.