2026-09-08, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhanen
Säger han som talar om nån mytisk alfahane som kvinnor "söker".

Det är ett begrepp man använder för en flocks ledare, därav ordet gruppledare i wiki.

Men fortsätt fantisera på pojkrummet du. Du har mycket att lära.
Så ditt exempel gäller om mannen kan fantisera sig vara kvinna alt. homosexuell man, ja? Och därefter kolla sin egen profil p ngn dating site?
Spännande för en tonåring kanske som blivit indoktrinerad att "alla är lika" och "allt är möjligt" etc...
Citera
2026-09-08, 12:40
Medlem
Negerhanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Så ditt exempel gäller om mannen kan fantisera sig vara kvinna alt. homosexuell man, ja? Och därefter kolla sin egen profil p ngn dating site?
Spännande för en tonåring kanske som blivit indoktrinerad att "alla är lika" och "allt är möjligt" etc...
Nej du behöver inte bli trans eller bög eller fantisera om att du är det. Det gäller att se på profilen och tänka "vad säljer jag". Att ha en bild när man fångat en fisk eller står och spänner sig lite med en creepy blick i spegeln kommer inte sälja särskilt bra. Är jag verkligen den enda mannen som förstår detta? Jag kan lova dig att alla kvinnor gör det.
Citera
2026-09-08, 13:07
Medlem
Det är helt sjukt kolla på massor ansikten tillslut ser alla lika ut.
Så då kanske man inte ens ser sig själv tillslut.
Fast liten vits att läsa sin egen profil mitt i allt får nog en liten effekt. Oj vad jag avviker .

Man får blanda massor ansikten och bläddra och sen dyker man upp och ser sig själv mitt i när man kollat många då kanske man ser sig själv lite annorlunda
Senast redigerad av troligengud 2026-09-08 kl. 13:10.
Citera
2026-09-09, 09:00
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Alfa = ekonomisk och social status (man)

"Alfa" har väldigt lite med det att göra i sig. Det kan hänga ihop men ofta inte. Det finns hur många rika män som helst som är riktiga beta-töntar. Visst, de kan ju ofta i någon mån köpa sig en fru och köpa kvinnor, men några "alfas" är de inte.

Bara en autist-incel eller en helt oerfaren och okunnig person skulle påstå annat.
Citera
2026-09-09, 09:04
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Det är helt sjukt kolla på massor ansikten tillslut ser alla lika ut.
Så då kanske man inte ens ser sig själv tillslut.
Fast liten vits att läsa sin egen profil mitt i allt får nog en liten effekt. Oj vad jag avviker .

Man får blanda massor ansikten och bläddra och sen dyker man upp och ser sig själv mitt i när man kollat många då kanske man ser sig själv lite annorlunda

Ja det här är sant och hade varut ett intressant expetiment. Om man har tittat på en bild av sig själv många gånger är det svårt att bli objektiv. Det bästa, och kanske mest skrämmande för en själv, hade varit att låta någon ta lite bilder på en som man sen aldrig fick se, förrän de dyker upp som en profil i flödet bland hundratals andra män.
Citera
2026-09-09, 09:14
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

Där är vi överens. En annan sak som är bra för en man är att någon/några snygga kvinnor visar intresse för dig. Det får andra kvinnor att också tycka att du är attraktiv. Dock tveksamt om bilder på Tinder tillsammans med snygga kvinnor gör att man på den plattformen får fler matchningar... någon kvinna här på FB kanske kan säga sin åsikt där.

// CC

Jag tror absolut att det kan påverka positivt. Man bör väl inte ha bilder när man är med sin ex-fru eller ex-flickvän (vissa kvinnor har ju såna bilder) men om man hade lite bilder där det framstår som att man ledigt umgås med attraktiva kvinnor i något rimligt socialt sammanhang och dessa kvinnor utstrålar positiv energi och uppskattning mot dig på bilderns så tror jag absolut att det är gynnsamt i förhållande till de flesta kvinnor.

Om kvinnor får intrycket att du är "godkänd" av andra (och gärna attraktiva) kvinnor så ökar deras positiva uppfattning om dig rejält.

Att ha barn kan vara ett handikapp som singel och man men är samtidigt också ett bevis på att mannen är "godkänd". Det ses också som ett tecken på att han är någorlunda normal och trygg att ge sig i lag med. En sedan länge vuxen man som inte har barn kan ju väcka lite misstankar och kanske uppfattas som "creepy" av en del vuxna kvinnor.
Citera
2026-09-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
"Alfa" har väldigt lite med det att göra i sig. Det kan hänga ihop men ofta inte. Det finns hur många rika män som helst som är riktiga beta-töntar. Visst, de kan ju ofta i någon mån köpa sig en fru och köpa kvinnor, men några "alfas" är de inte.

Bara en autist-incel eller en helt oerfaren och okunnig person skulle påstå annat.
Återigen; att kvinnor söker alfas bör vara evolution över tusentals år, dvs huruvida ex du observerar s k beta idag har isf mkt liten påverkan.
Citera
2026-09-10, 10:28
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Återigen; att kvinnor söker alfas bör vara evolution över tusentals år, dvs huruvida ex du observerar s k beta idag har isf mkt liten påverkan.

Precis exakt och "alfa" har väldigt lite med social och ekonomisk status i dagens samhälle att göra. Det är mycket djupare och mer primala saker som avgör om en man är eller uppfattas som "alfa" av kvinnor.

Är Bill Gates "alfa"? Är Elon Musk "alfa". Nej. Absolut inte.

Musk är väl lite högre upp på alfaskalan än Gates men båda är i grunden genetiska beta-töntar.
Citera
2026-09-10, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Precis exakt och "alfa" har väldigt lite med social och ekonomisk status i dagens samhälle att göra. Det är mycket djupare och mer primala saker som avgör om en man är eller uppfattas som "alfa" av kvinnor.

Är Bill Gates "alfa"? Är Elon Musk "alfa". Nej. Absolut inte.

Musk är väl lite högre upp på alfaskalan än Gates men båda är i grunden genetiska beta-töntar.
Återigen; mekanismerna för sexuellt urval är tusentals år gamla; ändras inte så snabbt, troligen. Vet inte om du mumlar om den intressanta frågan om hur urvalet går till när den högsta prion inte kan tillgodoses..
Citera
2026-09-13, 09:29
Medlem
lakritcs avatar
Nu vet jag visserligen inte hur konkurrensen ser ut, men det hade jag nog. Har en stark, tydlig förstabild på mitt ansikte. Min andra bild är en helkroppsbild på stranden. Min tredje är när jag leker med en hund i naturen. Skriver ut att jag är högutbildad (master) och anger ett område som handlar om pengahantering. Kort och seriös profiltext där jag uppger området där jag bor, jobbransch och universitetet jag läst vid samt föreslår tidig träff.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in