2026-08-10, 13:26
Medlem
Skulle bara vilja varna andra samt berätta om Bilcenter Trekanten AB vilket oseriöst företag dom bedriver. Såg en V40 cross country till salu på Blocket , ringde firman , fick en facetime video på bilen , samt att bilderna på bilen såg ok ut på Blocket , dom begärde 129.900 för bilen dock ville de ha 29.900 i handpenning men dum som man är så swisha jag dem innan. Jättetrevliga på telefonen...Han skrev i sms att :  
Vid ånger utav köp så fås dessa 29.900:- tillbaka.
Kanon tänkte jag...Slängde mig på tåget till Kalmar från Uppsala , kommer fram X antal timmar senare till Bilcenter Trekanten och går in på firman och ser bilen står där bulig i lacken stor spricka i framrutan allmänt dåligt skick på bilen överlag , fullt med larm i instrumentpanelen om service & annat som kom upp när vi provkörde bilen , känslan jag fick var iallafall KÖP ej denna bil , så jag talade om att det inte kändes rätt , att jag vill få handpenning tillbaka på mitt konto , inga problem alls sa dom , dock att dom ej kunde swisha mig att dom måste göra banköverföring som tar minst 2 bankdagar....
Nu har det gått 3 veckor , jag har polisanmält dem  samt skapat ett kronofogdärende...
Vad mer kan man göra??? 
Citera
2026-08-10, 13:33
Medlem
Vad är du för dåre som skickar Swish utan att provköra först
Citera
2026-08-10, 13:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Eller söka på företaget på nätet? Det finns mängder med artiklar om detta företag.

Saxat ur Barometern.

Citat:
”Bilen har massor av fel”. ”Jag har blivit lurad helt enkelt”. ”Allt såg fint ut på papperet, men i verkligheten blev det en mardröm”.

Så skriver några av de 27 kunder som har anmält Bilcenter Trekanten till Allmänna reklamationsnämnden de två senaste åren. Deras berättelser har flera likheter: Brutna löften, fel på den nyköpta bilen som dyker upp nästan direkt och en säljare som slutar svara. Och när Barometern-OT ställer frågor till ägaren hotar han med polisanmälan.

Kanske en låst sida men här är artikeln -> https://www.barometern.se/kalmar/bilfirman-anmals-mest-i-lanet-hotar-barometern-med-polisanmalan/
Citera
2026-08-10, 13:52
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick

eller inte går in på allabolag.se och kollar styrelsen
Citera
2026-08-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
eller inte går in på allabolag.se och kollar styrelsen

Tänkte du be någon av dom att provköra åt dig?
Citera
2026-08-10, 14:19
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:

Det är väl så man gör för att man ska ha "första tjing" på bilen? De skulle ju ge tillbaka handpenningen om det inte blev affär! Sen å andra sidan så är det skumt att de kunde ta emot swish men inte skicka!
Citera
2026-08-10, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Det är väl så man gör för att man ska ha "första tjing" på bilen? De skulle ju ge tillbaka handpenningen om det inte blev affär! Sen å andra sidan så är det skumt att de kunde ta emot swish men inte skicka!

Man provar först och köper sen. Välkommen till verkligheten
Citera
2026-08-10, 15:51
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Man provar först och köper sen. Välkommen till verkligheten

Ja absolut, men handpenningen fyller en funktion. Bilen kanske hade blivit såld innan han hade hunnit dit. Det hette ju att handpenningen dessutom skulle återbetalas om han ångrade sig.
Citera
2026-08-10, 17:16
Medlem
Nu har dom äntligen betalat tillbaka handpenningen👌💰👍
Vilken lättnad😅☀️
Citera
2026-08-11, 08:01
Medlem
watcher1970s avatar
Spunken11: grattis!
Många som svarar är lite dryga. Vill man ”säkra” en viss bil, kanske man får lägga en handpenning. Men absolut inte ett stort belopp. Och man bör ha skriftligt på att handpenningen betalas tillbaka om man ångrar sig.
Det är också väldigt viktigt att kolla upp bolaget ordentligt om vi snackar mindre firma.
Vem sitter i styrelsen? Är de ostraffade? Var bor de? Vilka bilar har de själva? Hur se omdömen/betyg ut från kunder? Osv osv. Finns massor att kolla innan man swishar iväg en rejäl summa.

Hoppas Du lärt Dig något och lycka till med nästa affär- om du vill och vågar!
Citera
2026-08-11, 13:42
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Tänkte du be någon av dom att provköra åt dig?

Varken provköra eller göra affärer med. Ren självbevarelseinstinkt.
Citera
2026-08-11, 13:44
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Ja absolut, men handpenningen fyller en funktion. Bilen kanske hade blivit såld innan han hade hunnit dit. Det hette ju att handpenningen dessutom skulle återbetalas om han ångrade sig.

Handpenningen fyller ingen funktion i dagsläget.

Om du köpt en bil för 70.000 kr och betalt handpenning så finns inget som hindrar att bilhandlaren
säljer till någon annan om han får högre bud.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in