Citat:
Ursprungligen postat av
FallerIfallerA
Bara att du vet är du på rätt väg och kan kanske rädda ert förhållande finns det ingen kurator att prata med eller någon nära vän? Pratar du med din partner om din svartsjuka, om inte börja göra det!
Jo nu har jag berättat efter två års ångest.
Bara exploderade jag (och fick initialt bra stöd men möttes också av frustration, gräl och ilska).
Den ena är en tryckkokare och den andra känner sig påhoppad.
Jag har ett splittrat sinne: älskar henne och när jag tittar på henne känner jag sån stark kärlek att jag blir alldeles rörd, glad och tacksam (och samtidigt lite sorgsen).
Sen tänker jag också på saker som hänt mig tidigare och som formar min bild av mig själv och andra och som påverkar min syn på saker som hon gjort och som inte varit jätteschysst då vi haft tuffa perioder.
Visst kan ”the wandering eye” och nyfikenhet på andra drabba en relation i kris men det är så jäkla svårt att hantera.
Svartsjuka kommer från osäkerhet och ibland är det partnern som (genom sämre kommunikation) kan få en att känna sig otillräcklig. Fan vad jag svamlar.
Man måste hantera och gå vidare om relationen ska kunna räddas.
Jag behöver något för att klara av situationen.
Vi kommunicerar men kan inte räkna med att en partner ska bära mina känslor, det behöver jag kunna själv. Svårt.
Och bara för att hon går utanför dörren betyder inte att hon inte längre existerar. Att den fina frukoststunden vi hade inte längre betyder något bara för att hon gick till jobbet
Det är ju vi.. det är just det faktum att vi har det så inihelvete jäkla bra som gör att vi håller ihop, men jag är fruktansvärt orolig att förlora allt för det.. tekniskt sett KAN ske.
Det enda rätta är att vårda relationen men jag går hemma och får magsår istället.
Hon har varit oschysst i vissa lägen, men kämpar som ett as och helt uppriktigt för att stötta så vi kan laga det här.