2026-08-09, 19:54
Medlem
Masingas avatar
Hittar bara i olja och tomatsås, funderat över detta länge och undrar varför. Någon vet?
Citera
2026-08-09, 19:57
Moderator
Chantres avatar
Har det inte med hållbarheten att göra? Vatten är ju inte direkt något bra konserveringsmedel.
Citera
2026-08-09, 20:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hittar bara i olja och tomatsås, funderat över detta länge och undrar varför. Någon vet?
Är väl helt enkelt för liten marknad för dem?

Har ofta undrat varför det inte finns konkurrerande lågprismärken av sardeller i Sverige? Visst de är dyra men i Tyskland finns lågprismärken, här hemma finns bara två premiummärken som båda är skitdyra.
Man tycker att Lidl kunde plocka in här i Sverige också, men nej.

Svaret är väl samma, för liten marknad helt enkelt.
Citera
2026-08-09, 20:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Har det inte med hållbarheten att göra? Vatten är ju inte direkt något bra konserveringsmedel.
Tonfisk finns ju inlagd i vatten med lång hållbarhet, så varför inte sardiner?
Citera
2026-08-09, 20:08
Medlem
Citat:
Det kanske inte är gott?

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Det finns tonfisk i vatten. Även potatis, majskorn, champinjoner, sparris, morötter...

Tror helt enkelt att det handlar om att det inte skulle bli gott, och att ingen skulle köpa det.
Citera
2026-08-09, 20:12
Medlem
jakirosmothers avatar
för att det smakar skit
Citera
2026-08-09, 20:14
Medlem
Diamondgrits avatar
För att sardiner är en väldigt fet fisk. I vatten skulle fettet efter ett tag börja driva runt i vattnet och se otroligt äckligt ut.
Citera
2026-08-09, 20:19
Medlem
Här finns sardiner i vatten att köpa. Frågan i trådstarten var varför det inte går att hitta i butik, https://ninelife.se/products/wild-planet-wild-sardines-in-water-with-sea-salt-nongmo-sustainable-44-ounce-pack-of-12-4069771

Min gissning är att butikerna inte ser någon speciell marknad för produkten. Typ att det helt enkelt inte är så gott.
Citera
2026-08-09, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Tonfisk finns ju inlagd i vatten med lång hållbarhet, så varför inte sardiner?

Sardiner gillar inte vatten. Sedan smakar sill och surströmming mycket bättre.
Citera
2026-08-09, 20:30
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Här finns sardiner i vatten att köpa. Frågan i trådstarten var varför det inte går att hitta i butik, https://ninelife.se/products/wild-planet-wild-sardines-in-water-with-sea-salt-nongmo-sustainable-44-ounce-pack-of-12-4069771

Min gissning är att butikerna inte ser någon speciell marknad för produkten. Typ att det helt enkelt inte är så gott.
Tror inte de i tomatsås säljer speciellt bra heller.
Citera
2026-08-09, 20:33
Medlem
Citat:
Tror inte de i tomatsås säljer speciellt bra heller.
Möjligt, men de finns i alla fall i min butik. Sällan jag köper, men nu när Icas makrill har blivit riktigt katastrofal så borde jag titta på dom burkarna istället för att inte ens handla.
Citera
2026-08-09, 20:33
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Finns ingen marknad för det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto